Publicerat Oktober 17, 200916 yr Hinner inte med mycket annat under sommaren än att fiska. Det är mest dels laxfiske i Torne och Lainio älv. Men har även några turer nord Norge. Fiskar också efter harr, öring, röding, gädda och havsöring(Kusten). Tyvärr inte så mycket som jag gärna vill, tiden räcker inte riktigt.
Publicerat Mars 7, 201016 yr Jag vill gärna tipsa om en otroligt snygg och framförallt cool webtidning för den flugfiskeintresserade. www.thisisfly.com Viss språkkunskap i engelska krävs, missa inte den sköna mixtapespelaren att ha i bakgrunden medan man bläddrar.
Publicerat Mars 7, 201016 yr jag börjar fiska så fort bäver och vårbocksjakten är över (och fjäskandet för frugan har slutat).
Publicerat Mars 8, 201016 yr Författare jag börjar fiska så fort bäver och vårbocksjakten är över (och fjäskandet för frugan har slutat). Får du fiska över huvud taget?
Publicerat Mars 8, 201016 yr Författare Är det någon av er som påbörjat flugbindningen än då? Själv har jag inte fiskat bort speciellt mycket flugor, så jag har inget att binda.. Eller så får jag nog skaffa fler askar...
Publicerat Mars 8, 201016 yr fick en hel plockad guldfasan av morsan med posten i fredags, nu har jag matreal Andreas
Publicerat Mars 8, 201016 yr Författare fick en hel plockad guldfasan av morsan med posten i fredags, nu har jag matreal Andreas Härligt! Är det Royal Coachman du skall ge dig på bland annat?
Publicerat Mars 8, 201016 yr Införskaffade ett par nya vadarskor förra veckan. Nu är det bara att vänta till man får dra på sig dom o testa.
Publicerat Mars 8, 201016 yr Får du fiska över huvud taget? Hahaha jag har en mycket förlåtande kvinna! Choklad och vin är metoden . Men sen är det väl ingen som frynter på näsan åt nyfångad öring med nypären och dill !
Publicerat Mars 8, 201016 yr Införskaffade ett par nya vadarskor förra veckan. Nu är det bara att vänta till man får dra på sig dom o testa. dom lär ju behövas om du har något ärende in till Ume eller rättare sagt: stan som inte har förstått sig på att skrapa vägarna.
Publicerat Mars 8, 201016 yr Just hemkommen från fyra dagars flugfiske i River Test, River Wye och River Irfon. Frågan just nu är hur man ska klara att stå ut med väntan till flugfisket på hemmaplan kan börja.
Publicerat Mars 9, 201016 yr Jag viftar lite jag också, men bara på nybörjarnivå. På den kallare delen av Våren så har vi ju Havsöringen (köper flugorna) Senare när värmen sprider sig i grundvikarna på de få tjärnar vi har på ön så provas det lite på storgäddorna och där fiskas det med egna kreationer. Jag såg ett tips i en fisketidning om en kille som använde sig av mariekexpaketet och klippte och klistrade, testet var ett faktum! det fick jag några fina smågäddor på och på den vägen bar det till ganska fula kreationer av hjorthår m,m. Annars så har jag provat resultatlöst på Lax några gånger i Örekilsälven (fick en liten gädda och 4 abborrar ) och en gång i Lilla Edet där hade jag med grabben och han tappade en hyggligt stor sak (tur var väl det annars hade jag fått höra det i några år )
Publicerat September 11, 201015 yr Jag har aldrog provat, men VILL GÄRNA! Blir riktigt avis när jag läser om era turer och fångster. För att inte tala om alla vackra biler ni har lagt ut!
Publicerat September 11, 201015 yr Var ute en sväng i kalmarsund idag, fortfarande lite varmt i vattnet men 5 snipor blev det i alla fall
Publicerat September 11, 201015 yr Jäklar, vad fina! Grattis! tack Hoppas man kan lura upp en 10a i höst!
Publicerat Februari 27, 201115 yr Hej jag är medlem i Lerums sportfiske klubb och där har vi en put n take sjö. Min farfar lärde mig och flugfiska för ca 2 år sedan och har sedan dess fått några regnbågar på fluga MVH:Ludde
Publicerat Februari 27, 201115 yr Författare Hej jag är medlem i Lerums sportfiske klubb och där har vi en put n take sjö. Min farfar lärde mig och flugfiska för ca 2 år sedan och har sedan dess fått några regnbågar på fluga MVH:Ludde Trevligt! Du är välkommen! Just nu så känns säsongen långt borta mycket långt borta. +1 När jag äntligen får körkortet ska jag nog svänga förbi fiskeklubbens privata vatten och se om isen smält (vattnet i tjärnen kommer från en läckande damm från ett kraftverk och är därmed uppvärmt, jordvärme kallas det visst... ) Kanske får man sig ett napp...
Publicerat Februari 27, 201115 yr Just nu så känns säsongen långt borta mycket långt borta. +1 En meter is och tre månader till öppet vatten. Fast egentligen borde man sätta sig vid städet och göra klart så man slipper panikbinda flugor när det väl är dags.