Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mollys bravader i hem och skog

Featured Replies

Publicerat

Nu har våran nya valp funnit sig till rätta i sitt nya hem med gamla damen som går här och sonen som mer än gärna kramar och matte som ställer massa konstiga krav på allt från att man ska gå ut när man är nödig, sitta innan maten serveras och komma när hon ropar... konstiga människor tycks hon tänka :D

Här kommer lite bilder på henne, supersöt tycker matte :(<_< , fler kommer efter hand för kameran går varm...

DSC02379.jpg

Första kvällen hemma.

DSC02453.jpg

Lite fil på maten är gott...

DSC02451.jpg

DSC02447.jpg

kom igen och lek med mig!

DSC02429.jpg

skönt med en paus efter bus

DSC02404.jpg

kan väll få smaka på lillhusses macka liiiite?

DSC02392.jpg

på språng

DSC02385.jpg

så söt

DSC02380.jpg

den gamla damen får man inte glömma

DSC02416.jpg

jag ska komma ifatt bollen!

• Svar 102
  • Visningar 16,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Hihi, vilket litet knytte :D

Ser fram emot bilder och berättelser om hennes bravader i framtiden B)

Publicerat
Nu har våran nya valp funnit sig till rätta i sitt nya hem med gamla damen som går här och sonen som mer än gärna kramar och matte som ställer massa konstiga krav på allt från att man ska gå ut när man är nödig, sitta innan maten serveras och komma när hon ropar... konstiga människor tycks hon tänka :D

Här kommer lite bilder på henne, supersöt tycker matte B):D , fler kommer efter hand för kameran går varm...

DSC02379.jpg

Första kvällen hemma.

DSC02453.jpg

Lite fil på maten är gott...

DSC02451.jpg

DSC02447.jpg

kom igen och lek med mig!

DSC02429.jpg

skönt med en paus efter bus

DSC02404.jpg

kan väll få smaka på lillhusses macka liiiite?

DSC02392.jpg

på språng

DSC02385.jpg

så söt

DSC02380.jpg

den gamla damen får man inte glömma

DSC02416.jpg

jag ska komma ifatt bollen!

Snygga bilder på den blivande älg klockan

Ska oxå hämta en jämt valp hon är tre veckor nu drygt

Publicerat

Det var en liten söt valpis! :D

Publicerat
  • Författare
Snygga bilder på den blivande älg klockan

Ska oxå hämta en jämt valp hon är tre veckor nu drygt

härligt!! valpar är ju det goaste som finns B) även om sonen redan har påtalat att vi kan lämna tillbaka Molly för han vill inte ha henne, men det kommer när hon biter lite för hårt i handen eller drar han i håret för mycket :D annars vill han ha med henne överallt, förstår inte varför hon inte kan följa med till dagis :D

Publicerat
  • Författare
Hihi, vilket litet knytte B)

Ser fram emot bilder och berättelser om hennes bravader i framtiden :D

lovar komma med uppdaterad info :D

Näsan är det inget fel på iallafall... i går när hon följde med mig o den gamla damen på kort kissetur så körde hon näsan i ett älgspår :D ville följa efter men när inte vi gick däråt så efter några sek tvekande så sprang hon till oss tycker det är liiiite häftigt att släppa en 11v på älg :D

Publicerat
lovar komma med uppdaterad info B)

Näsan är det inget fel på iallafall... i går när hon följde med mig o den gamla damen på kort kissetur så körde hon näsan i ett älgspår :D ville följa efter men när inte vi gick däråt så efter några sek tvekande så sprang hon till oss tycker det är liiiite häftigt att släppa en 11v på älg :D

Härligt att hon visar intresse fast lite tidigt är det nog som sagt :D

Hur ser planen ut för det lilla yr vädret lungt i höst eller blir det nå skarpa lägen ?

Själv så tror jag att jag kör skogs vana i höst och vara med och lukta på nån dö älg :D

Publicerat
  • Författare
Härligt att hon visar intresse fast lite tidigt är det nog som sagt B)

Hur ser planen ut för det lilla yr vädret lungt i höst eller blir det nå skarpa lägen ?

Själv så tror jag att jag kör skogs vana i höst och vara med och lukta på nån dö älg :D

Vi ska köra mycket skogsträning och spårning, tänkte anmäla oss till en spårträning i augusti kan vara lite kul. Förhoppningsvis får någon skjuta på hemmamarken i oktober så hon får spåra från skottplats till garanterat död älg. sen får jag se hur hon utvecklas, hur framåt hon är så blir det ev. "skarpt läge" i november/december men som sagt beror helt på hennes psyke mm. Fördelen är att vi har skogen utanför dörren så skogsvanan bör hon ha tidigt...

Publicerat
  • Författare

Någon som har koll på hur det är med utställningar i Västra Götaland i sommar? Tänkte det hade varit roligt att prova henne på en 4-6 mån utställning...

Publicerat
Någon som har koll på hur det är med utställningar i Västra Götaland i sommar? Tänkte det hade varit roligt att prova henne på en 4-6 mån utställning...

Härlig liten tjej det där :mad: Har du nån stamtavla man kan få kika lite på?

Utställningar är det väl en hel del i sommar, så här ser det då ut för älghundklubbens del.

Maj

10 - Hunneberg - VSÄK -

16 - Torne/Grimslöv - SSÄK -

17 - Boliden - VBÄK -

23 - Sandviken/Östersund - JHÄK -

Juni

7 - Luleå - NÄK -

7 - Alfta - GÄK -

14 - Stöndar - VNÄK -

Juli

18 - Hallen - JHÄK -

Augusti

2 - Backe - VNÄK -

2 - Karlskoga - BÄK

2 - Överkalix II - NÄK -

8 - Rättvik - DÄK -

9 - Rättvik - DÄK -

15 - Vårgårda - VSÄK -

15 - Lycksele - VBÄK

16 - Hassela - GÄK -

30 - Ånge - VNÄK

September

27 - Skedhult - SSÄK

27 - Tierp - ÖSÄK

Publicerat
Vi ska köra mycket skogsträning och spårning, tänkte anmäla oss till en spårträning i augusti kan vara lite kul. Förhoppningsvis får någon skjuta på hemmamarken i oktober så hon får spåra från skottplats till garanterat död älg. sen får jag se hur hon utvecklas, hur framåt hon är så blir det ev. "skarpt läge" i november/december men som sagt beror helt på hennes psyke mm. Fördelen är att vi har skogen utanför dörren så skogsvanan bör hon ha tidigt...

Låter som vi har samma tänk här

Härlig känsla in för hösten

Blir roligt att följa utveklingen på tiken så kan jag jämnföra med min tik :D

Publicerat
  • Författare
Låter som vi har samma tänk här

Härlig känsla in för hösten

Blir roligt att följa utveklingen på tiken så kan jag jämnföra med min tik :mad:

ååå då får du ligga i.... min är färdig jaktschampion nästa år :angry:;)

Publicerat
  • Författare
Härlig liten tjej det där :angry: Har du nån stamtavla man kan få kika lite på?

Utställningar är det väl en hel del i sommar, så här ser det då ut för älghundklubbens del.

tackar det dumma är att de flesta är så långt bort... men nu har jag hittat en i Alingsås när hon precis har blivit 4 mån, bara kul att se vad dom säger och som sagt lite träning.

stamtavla:

S26832/2009 Woodnob Bara Min

http://kennet.skk.se/hunddata/Hund.aspx?hundid=2538418

Publicerat

dom är för gosiga. man blir nästan tårögd. hoppas nu den verkligen blommar ut och blir en riktig fin jakthund

/Kalle

Publicerat
ååå då får du ligga i.... min är färdig jaktschampion nästa år :D;)

Grattis i förskott då ;)

Kan nästan beställa en valp av dig snart då från dubbel ch :)

Palanavari är det i min tik oxå

Palanvari kiri heter mormor till min tik

Publicerat
  • Författare
Grattis i förskott då :)

Kan nästan beställa en valp av dig snart då från dubbel ch :D

japp, kan sätta upp dig på valplistan redan nu så du garanterat får en ;);)

Publicerat

Fina bilder, inte helt lätt att ta sådana, brukar tröttna att hålla på, sen är väl inte stallet med kameror det bästa heller :wacko:

Publicerat
  • Författare
Fina bilder, inte helt lätt att ta sådana, brukar tröttna att hålla på, sen är väl inte stallet med kameror det bästa heller :rolleyes:

ååå tack så mycket :wub: kan ju inte jämföra sig med våran mästerfotograf här på forumet... Tror att några av dessa bilder är ren tur och vad det gäller stallet av kamera så har vi bara en hemma som sambon inskaffade för 9 år sedan men den tar fantastiskt fina bilder ute, färgerna blir så klockrena B)

Publicerat
  • Författare

Molly har hittills legat vid min säng sida på en filt på golvet och sovit hela nätterna. I morse när jag vaknade låg hon inte där och jag ränkte direkt att nu är det nog blött överallt!! så jag upp förberedd på det värsta men hittade henne inte ;)

Så jag tillbaka till sovrummet och tittar till sonen på vägen då ser jag ett gosedjur som inte brukar ligga i hans säng... jo visst var det Molly som låg och sov jätte gott ihop med sonen dom såg för söta ut B)

Misstänker nu att det har blivit hennes nya sovplats men jag kommer allt fortsätta att lägga henne på sin filt först o främst men får se hur det går.

Kan tillägga att sonen hade inget emot sin nya sängkamrat.

Publicerat

Det var söt en. Valpar är ju så söta :rolleyes: Ha så trevligt med det nya tillskottet i familjen :lol:

Publicerat
  • Författare
Det var söt en. Valpar är ju så söta ^_^ Ha så trevligt med det nya tillskottet i familjen :D

tack. jo vi har mycket trevligt men jösses vad hon kan vara nervpåfrestande ^_^ värre en en treåring...

i dag har jag och sonen försökt att få till något som ska likna en köksträdgård med lite gott o blandat i men inte så lätt när det är en Jämthundsvalp som helst ska vara med och mitt i!! Gjorde väll inte så mycket i början, mindre kul när vi fått i fröerna. Får se om grönsakerna kommer något sånär där vi sådde dom :blush:

Publicerat
  • Författare

Lite nya bilder på Molly...

039.jpg

11½v växer så det knakar...

036.jpg

Molly o Jonathan slappar efter en busstund

och så här härligt ser det ut på våra äppleträd hemma nu :D

043.jpg

038.jpg

Publicerat

Härliga foton Jämte! :D Saknar äppelträden lite ifrån tiden i Huskvarna. :D

Publicerat
  • Författare
Härliga foton Jämte! :D Saknar äppelträden lite ifrån tiden i Huskvarna. :P

ja man kan inte annat än att säga att när äppleträden blommar för fullt och det surras dagarna i ända i blommorna då är det vår :D

kan skicka upp en äpplekvist till dig :D

när det blivit äpplen brukar vi tillbringa många timmar med att göra äpplekakor, pajer, mos, dricka och köra "godis" till hästarna och även älgen brukar få sin beskärda del (har dom hellre en bit in i skogen än i trädgården när man går upp yrvaken och ut med hundarna på morgonen...).

Publicerat
ja man kan inte annat än att säga att när äppleträden blommar för fullt och det surras dagarna i ända i blommorna då är det vår :D

kan skicka upp en äpplekvist till dig ;)

när det blivit äpplen brukar vi tillbringa många timmar med att göra äppelkakor, pajer, mos, dricka och köra "godis" till hästarna och även älgen brukar få sin beskärda del (har dom hellre en bit in i skogen än i trädgården när man går upp yrvaken och ut med hundarna på morgonen...).

Ja, det är det verkligen! Det är väl nästan försommar då? :D Tack, det var omtänksamt av dig! :P

Ja, jag vet hur det går till! Farsan och jag brukade ha storproduktion i Huskvarna medan han levde och och jag bodde i regionen. :D

Mums! :D Du kan ju skicka upp en äppelkaka el. två åt mig! :D Det är ju en höjdare med nybakad äppelkaka. :D

Jag brukade mata älgarna med fallfrukten som jag fick vid stugan. Det var populärt! :D