Publicerat Oktober 24, 201015 yr Men OJ vad tråkigt med Molly, hoppas hoppas det inte är så allvarligt. Hon har ju gjort ett kanonjobb här i höst. Grattis
Publicerat Oktober 25, 201015 yr Författare Men OJ vad tråkigt med Molly, hoppas hoppas det inte är så allvarligt. Hon har ju gjort ett kanonjobb här i höst. Grattis Tack ja hon är otroligt duktig, helt klart över mina förväntningar då jag försöker att inte ha några på hundar under två år nu får den gamla ta över och hamna i fokus igen till hennes stora glädje men jaktdagarna blir kortare då jag inte vill ta ut henne för mycket men i lördags jobbade hon med ko + kalv men de är fredade men hon fick skälla och springa lite. o den lilla ja hon var mest frustrerad över att bara få ligga i bilen men när jakten var avslutad fick hon en riktigt långpromenad i skogen med koppel på.
Publicerat November 3, 201015 yr Författare phu, att ha en unghund hemma som har gott om energi annars och varit van att springa lös i stora doser helt plötsligt inte får vara lös det är jobbigt för nerverna för alla familjemedlemmar såfort hon får chansen så hoppar hon på den gamla damen hemma, som blir måttligt road, för att försöka leka och när inte det funkar då ryker sonens bollar med självklart högljuda protester från sonen.... jodå långa koppelpromenader blir det men det hjälper inte så mycket, jag kan gå en hel dag utan att hon har fått ur sig hälften av energin tror jag... lade ett spår åt henne i söndags i hopp om att det skulle ta lite krafter men nej då blev nog mer tvärrt om att hon blev ännu mer triggad av det till fredag blir det Remadyl och sedan en vecka till utan Remadyl men med koppelpromenader endast och ett besök hos veterinären och då hoppas jag verkligen att det blir ok så hon kan få börja springa lite på helgen iallafall...