Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Blev 2 kråkor, en par trut och ett gäng kajor imorse, 10 totalt. Komposten är fortfarande trög. :sad:

• Svar 4,6k
  • Visningar 505,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Blev 2 kråkor, en par trut och ett gäng kajor imorse, 10 totalt. Komposten är fortfarande trög. :sad:

De va ju jätte bra :D
Publicerat

Efter lång väntan blev det en skata idag.

Bulvanerna funkade över förväntan på att locka in fågel. Hade mås som tog ett par vändor över, några råkor var också väldigt nyfikna. Helt klart skjutläge på många av dom.

Dagens lärdomar

• MDX-pipan tycks attrahera även mås
  • Kajor och råkor är svåra att se skillnad på i svagt ljus
  • Häll bara upp lite kaffe i muggen, blir mindre spill när man inser att fågel är på gång

Framförallt andra punkten stökade till det i skallen idag. Hjärnan sa kaja vid några tillfällen men fick inte in några gråa färgtoner i ögat. Riktigt irriterande då jag hade drygt 10 skottillfällen på vad jag antar var kajor men där erfarenheten satte stopp.

Publicerat

Får prova att köra en morgon med bulvaner och pipa, har inga direkta hotspots i området men jag vet ett ställe där iaf kajorna mellanlandar påväg ut till födoplatserna, eller så får jag ta dom påväg tillbaka, man kan sätta klockan efter dom, kråkor är här mer sporadiskt med, kan se 6-8 st glida förbi men oftast är det singelkråkor eller par..

Publicerat

Första gången man är ute :D inte ett skit än :(

Publicerat

Bra jobbat Simon!!

Publicerat

Grattis! Alltid kul med första viltet.

S.

Publicerat

Är dom intresserade av Uven så här års? Alternativet är att kasta ut lite bröd, två

Bulvaner och blåsa i lockpipan.

Publicerat

Är dom intresserade av Uven så här års? Alternativet är att kasta ut lite bröd, två

Bulvaner och blåsa i lockpipan.

Dom va inte dorekt aggresiva men d

En kom iallafall :)

Publicerat

En och annan blir sur m de flesta är ungfåglar som man skjuter och de verkar vara mest nyfikna..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Vet vad ni flesta tycker men vilket tycker ni funkar bäst, bulvaner eller uv? :)

Publicerat

Miljö och fågeltillgång samt geografi avgör.. Odlingslandskap mycke fågel som rör sig=bulvaner o lock. Mer skog, ffa fågel i rörelse så uv. Även ärstid spelar in..

Publicerat

Inte mycket till flykt imorse vid lösdriften. Men 8 lyckades vi pilla ner, 7 kråkor och 1 kaja. Har skjutits 68 fågel där på 4ggr nu. Säkert över 50 av dom kråkor. Verkar som kråkorna bytt tider och kajorna flyttat. Borde prova en eftermiddags sittning kanske?  :unsure:

6 skott resultera i 6 döda fåglar för egen del, imp.mod.+saga sporting 28g=  :wub: . Kompisen sköt 3 skott och 2 fåglar. Stabilt det iaf. 

Publicerat

Kul! Hur gör ni? Bulvaner?

Publicerat

Vaktar där dom stjäl mat med lite bulvaner.

6st i frysen pga att ena vart lite för träffad av en Saga... :cool:

Publicerat

Jag har färglagt min fakeåtel, det blev kanske lite ljust men det får duga då länge:

imagejpg1_zps8c35a706.jpg

Publicerat

Skvätt i lite svart/brunt i rödfärgen så blir det mer "verkligt". Tror den kommer locka fågel iaf!

Skickat från telefonen.

Publicerat

Jag har färglagt min fakeåtel, det blev kanske lite ljust men det får duga då länge:

imagejpg1_zps8c35a706.jpg

Wow, vad är det gjort av? Skall det simulera inälvor/kött?

// P

Publicerat

// P

Fogskum, står längre bak i tråden  :thumbsup:

Publicerat

// P

Som EmilL säger så är det gjort av fogskum, målat med den billigaste hobbysprayfärgen på biltema. Finns en film tidigare i tråden om hur man gör och använder den, men det ska väl likna typ slaktrester/tarmpaket antar jag.
Publicerat

Lite grönt, brunt och annat på den där, en stor flaska med ketchup för det verkligt röda vore kanske inte heller fel. jag tror på`t. /Christian

Publicerat

Nackdelen med ketchup är ju att det blir äckligt och ruttnar efter ett tag. Kanske hellre maskeradblod från en leksaksaffär? Men det är nog en bra ide att få den att se lite "kladdig" ut. Längtar efter att testa den...

Publicerat

Absolut men din fake ränta lär väl tåla att sköljas av med lite vatten, eller hur? Nåväl spruta då ketchupen kring räntan istället men det där med grönt, brunt och lite annat färger är något jag håller fast vid. :) /Christian

Publicerat

Jo, den bör väl kunna rengöras. Tacksam för dina tips, ska ha på mer färger! :thumbsup: