Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Där har du de vi pratade om vinden. Att du ska ha den i nacken.

S.

• Svar 4,6k
  • Visningar 505,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Fan Simon, inget att oroa sig för, bara att hitta en fågel och skjuta..

Det där var mest ett skämt :biggrin:

Fuck.. hittar inte mitt stora kråk-klipp.. där är det rätt tydligt det skånepojken skriver om, inte dra på första bästa inom håll utan välj rätt fågel och skjut på den där du är rimligt säker på att träffa.

Hittade!

Pissig bildkvalité dessvärre men lite kul är det!

Är det du som gjort båda? :) fåglarna bara bombas ner i andra filmen ;) men den förste är ju snart här så får väl meddela er om hur de kommer att gå :)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk

Publicerat

Har ju semester i Juli, men är inte säker på att det blir så mycket kråkjakt ändå. Fast självklart gör jag ett försök, men efter det är väl hemma-kråkorna "förstörda" för fortsatt jakt. Oktober känns hetare. Dock drar det ju redan nu i högerfingret så man går väl ut likväl, även om det inte är optimalt, hehe  :smile:

Publicerat

Är det du som gjort båda? :) fåglarna bara bombas ner i andra filmen ;) men den förste är ju snart här så får väl meddela er om hur de kommer att gå :)

Japp.. första har jag en HD-videokamera på stativ fastsatt i en enbuske som jag står bakom. Den andra är en Drift HD kamera fäst på vänster hörselskydd. En eller två skjutningar bortklippta max, skyttet gick bra den där morgonen.

Publicerat

Jag kommer definitivt inte filma första gången ;) vill se hur mitt skytte går först;) men vad skjuter ni med för ammo? :)

Publicerat

Förväxlar jag dej eller har du ställt frågan redan?

Hur som, läs här

Eller enklare... här.

Publicerat

Förväxlar jag dej eller har du ställt frågan redan?

Hur som, läs här

Eller enklare... här.

Nej inte den frågan ;) "

Publicerat

Fan åsså... Var ute o gick med hundarna ikväll, drällde av kajor i jordgubbsfälten utanför hagarna när jag kom tillbaka. Sambon var sedan ute o tog in hästarna, på nytt fullt med svartfågel. Jag tänker "skyddsjakt", älgar in o hämtar bössan, sätter mig bakom vattenspridaren och - inte en fågel inom synhåll under överskådlig tid... Börjar bli liiite jaktsugen nu. ;)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

De flygande råttorna är förbannat flockade redan.. Men jag har et ess i rockärmen. Vår gamla favvo lösdriften i Långhundra.. gäller att ha is i magen och vänta i det längsta sen smacka på dem med Fx x 2 nattetid  :cool:

Publicerat

Tjena alla, gick ut o skojlockade lite kråka med en hubertus idag nära hemmet. Vet sen tidigare att de finns hemma kråkor här i drivor. Började locka på ett ställe (första gången jag nånsin lockat kråka) kommer in en skata o en kråka :D

Förflyttar mig vidare till ett annat ställe, då kommer det 5! Kråkor o en skata som var arga som bara den och skränade så mycket dom kunde :) så jäkla kul och med en pipa alla säger e skit.. ;)

Publicerat

Ca 15 av morgonens bag var kråkor. Resten kaja och mås. Var vid en lösdrift.

Publicerat

Vilka ska ut imorgon då? :)

Publicerat

Jobbar i natt så i morgon blir det lugnt. Men onsdag och torsdag blir det nog jakt, vädret får avgöra men en morgon på trut och en på kråka med uven ser det ut att bli..fan! Feltänk.. blir bara onsdag morgon.. fan fan fan.. skulle jagat idag  :wallbash:

Publicerat

Jobbar mycket nu, gick från 4 veckors semester till 1.. Men pengar är gött, kommer nog bli lugnt med kråkorna ett tag nu, rävungarna på slottet och herrgården när jag har ledig tid..

Publicerat

Var och kikade i närmsta anläggningen precis, skulle dumpa ngr gäss. Såg faktiskt en ok flock kråkor.. känns optimistiskt! 

Publicerat

Är ruggigt taggad inför första kråkjakten någonsin, på torsdag morgon är det dags. Har hängt på skjutbanan hela våren och fått hyffsad ordning på skyttet.

Satte upp nät och förstärkte kamouflaget idag. Gått igenom placeringen av bulvanerna ett par gånger och övat med MDX-pipan. Laddat upp med Rios 30gram 6or och några 30gram 7or som heter Target Load Jakt, verkar vara någon äldre Gyttorp-produktion.

Känner mig bra förberedd men kommer garanterat trilla i fler fallgropar än jag anar.

Publicerat

Är ruggigt taggad inför första kråkjakten någonsin, på torsdag morgon är det dags. Har hängt på skjutbanan hela våren och fått hyffsad ordning på skyttet.

Satte upp nät och förstärkte kamouflaget idag. Gått igenom placeringen av bulvanerna ett par gånger och övat med MDX-pipan. Laddat upp med Rios 30gram 6or och några 30gram 7or som heter Target Load Jakt, verkar vara någon äldre Gyttorp-produktion.

Känner mig bra förberedd men kommer garanterat trilla i fler fallgropar än jag anar.

Hur gick det för dig? :)
Publicerat

Hur gick det för dig? :)

Har inte varit ute än, ska ut torsdag morgon. :smile:

Publicerat

Har inte varit ute än, ska ut torsdag morgon. [emoji2]

Åh fan sry läste för fort ;)
Publicerat

Hur funkar morgnar kontra kvällar? Uv vs bulvaner med slaktrester?

Publicerat

Ingen aning men min erfarenhet säger att ju längre in på dagen man kommer när man kör med uv så blir kråkorna mer och mer intresserade av att käka och då sjunker deras ambitioner att bråka med uven. Har man åtel och kliver och sätter sig på dagen så riskerar man att skrämma iväg en hel del fågel när man går dit och visst ngr kommer åter speciellt om det är dåligt med mat i närmiljön men man riskerar att tappa många fåglar.

Publicerat

Morgonen brukar vara bäst för min del iaf, kör mycket på gårdar och brukar vara ute runt 3-4 tiden i gömslet, får ofta sitta någon timma innan det drar igång och sedan är det fart fram till 6-7 tiden såhärårs. Kvällen är det mest mås på men främst gillar jag nog morgonen bäst för att det är mycket mer folk ute på kvällen.

Publicerat

Morgonen påväg till maten. Och träffa varje fågel då kan de rulla på rätt bra. Men börjar skyttet tryta så drar fåglarna med.

S.

Publicerat

Tänkte försöka mig på en sån där fuskåtel som diskuterades tidigare. Tömde en flaska fogskum idag för torkning. Det blev rätt bra tycker jag själv, ser lite ut som ett tarmpaket faktiskt, om än kanske fel färg... Men färgen ska rättas till i morrn.

imagejpg1_zps08c9eb75.jpg