Publicerat September 21, 201411 yr Är det någon som har fjädrar som lämpar sig att pimpa uven med att sälja till mig. Har ju rensat min uv på dom gamla fjädrarna då den var riktigt skabbig?? Hade lite fjädrar på gång men det verkar ha skitit sig. Eller någon som har nåt bra tips vart man kan köpa lämpliga fjädrar?? Har löst sig... Körde på en gräsandshona när jag åkte och köpte pizza nu. Fick gå ut och avliva den. Så nu har jag fjädrar...
Publicerat September 21, 201411 yr Flå den noga och skicka kroppen till jakträttsinnehavaren Två-tre till så är du hemma med uven. Försök hitta ngt ställe som kör större fasanjakter, tre-fyra hönor och du är hemma fjädermässigt.
Publicerat September 21, 201411 yr Är det någon som har fjädrar som lämpar sig att pimpa uven med att sälja till mig. Har ju rensat min uv på dom gamla fjädrarna då den var riktigt skabbig?? Hade lite fjädrar på gång men det verkar ha skitit sig. Eller någon som har nåt bra tips vart man kan köpa lämpliga fjädrar?? Om du bara behöver några fjädrar eller är rik som ett troll så finns det ju fjädrar här: http://www.pandurohobby.se/search?q=fjädrar&page=3&rpp=20&sort=11 Sedan finns ju denna: http://www.pawofsweden.se/sv/artiklar/fasan-fjaderskrud_skinn.html Men det smidigaste är förstås att köra på dem med bilen.
Publicerat September 22, 201411 yr Detta är en populär post. 19 fågel nere idag nya gården levererar brutal vind idag. Kände som de va minus 20... Tror de blåste 18 meter per sekund nu imorse. Svåra skott i medvinden men lyckade pilla ner endel även där, motvinden va lätta skott
Publicerat September 26, 201411 yr Imorn kör vi en gårdsjakt med uv, "Simon." och hans far var snälla och bjöd in mig! Vi var där och förberedde lite förut, ruskigt mycket fågel i farten! Riktigt förväntansfull nu, bara vi inte blåser bort
Publicerat September 26, 201411 yr Imorn kör vi en gårdsjakt med uv, "Simon." och hans far var snälla och bjöd in mig! Vi var där och förberedde lite förut, ruskigt mycket fågel i farten! Riktigt förväntansfull nu, bara vi inte blåser bort [emoji2] Haha de ska bli riktigt kul! de vart endel krows i träden allt e packat o uven lite förbättrad
Publicerat September 27, 201411 yr Jag förväntar mig en jakthistoria och nån bild Simon! Mina bilder på dagens resultat blev inge bra. Tack för en riktigt rolig morgon, det får vi göra om när kråkorna är mer på hugget!
Publicerat September 27, 201411 yr Detta är en populär post. Haha okejrå ;-) Aa morgonen började rätt lugnt med bara en korp o en ormvårk, frammåt va var de, typ sju blev de bra fart på kajorna o kråkorna slut resultat blev 14 fågel fick några riktigt roliga timmar tack för detta emil
Publicerat Oktober 3, 201411 yr 13 fågel i morse, 10 grå och 3 stora svarta. Duktigt med fågel faktiskt, hade ett anfall som nog kvalar in på topp 5 avseende årets häftigaste! Många kråkor och JÄVLIGT sura Nu är det ju jättekul och roligt men skyttet blir avgjort svårare, fåglarna flyger rejält mycket fortare i snävare svängar och kaoset gör det svårt att välja en fågel. Men kul upplevelse iaf. Duktigt med fågel trots att jag inte såg ngt höststräck men förmodar att det är sträckfågel som rastar vid tippen. Genuint uselt skytte och tja.. idag var det löjligt tydligt hur viktig vinden är. Frånskott konstant.. jättesvårt för dem.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Nope.. skyddet där jag stod har ett nättak som stjäl ljus så när man kliver fram för att skjuta och därmed då kråkorna blir synliga på film så tar det en stund innan kameran ställer om så man faktisk ser ngt. Testat några gånger men får det aldrig att fungera alltså har jag skippat kamera där.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Blir ett race på söndagmorgon. Robsoftbesök hela helgen så vi får se hur det går! Flyttkråkorna är här den saken är biff så med bra gömsle, kan det nog lyckas om vi håller i spettet någorlunda. Men kan kaosa till det något med tanke på att majsen tas på olika ställen..
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Om 9 timmar hissar vi uven, ruskigt mycket kråka i området nu, kan bli bra! Läge att inviga MDX-pipan från Sam Neyt också
Publicerat Oktober 4, 201411 yr 14 för Wallemannen imorse.. jag hade visst 11 i går eller när det nu var, hittade en bortglömd kappa i baksätet idag. Tack för det, hade inte varit kul att hitta den om ngr veckor
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Detta är en populär post. Tror att det kommer vara full fart på tippen om någon vecka, verkar fortfarande vara en hel del fågel ute på åkrarna och sen inbillar jag mig att nu när det är 15-20 grader varmt om dagarna så har inte fågeln riktigt börja sträcka söderut fullt ut än.
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Detta är en populär post. Morgonens jakt. Fruktansvärt dåligt skytte och mest kajor men dom åker med dom också. [emoji4]
Publicerat Oktober 5, 201411 yr Detta är en populär post. Fin jakt idag! Nytt rekord på gamla skogsmarken med råge! 11 fågel och skyttet på topp! Polarn sköt två kajor och skatan, jag sköt resterande Sommarens slit på skjutbanan lönar sig direkt, skönt att det är så jäkla märkbart.
Publicerat Oktober 11, 201411 yr Satan vad det sved i själen i morse.. att köra till jobbet nu är inte kul, man åker iväg i mörker men under resan (30 min) så passerar man "vara på platstiden" för uvjakten Klart och varmt, svag vind i morse.. Jävlar vad jag hade velat hänga upp uven och banka lite kråka i stället för att köra till jobbet!!
Publicerat Oktober 11, 201411 yr Detta är en populär post. 4 kråk 4 kaj o 1 skata blev resultatet idag även tre gäss (dom va inte för uven) ;-) kul att du va med emil! Nästa gång får de bli hel gåsjakt ;-)
Publicerat Oktober 11, 201411 yr Ja tack för en kul morgon! Smidigt att få in två jakter samma morgon! Imorn görs det ett försök på skogsmarken, Markägarn, "sidelock" och jag, tre fina pågar som ska mula svartfågel!
Publicerat Oktober 11, 201411 yr Detta är en populär post. Se då till att ha en j-la diciplin.. jag har enbart och uteslutande dåliga erfarenheter av att vara fler än två vid kråkjakten. Även om man pratar ihop sig och allt vad det nu är så blir det lite tävling.. outtalat.. och man tar skott som inte är bra med resultatet att samtliga tömmer sina bössor med typ nada resultat.
Publicerat Oktober 11, 201411 yr Idag flög de bra! Stod och titta där vi brukar jaga. När vi vätska upp oss. 4 kråkor på 6min. Flög förbi retligt nära. Hoppas på nästa helg! Simon När vi är 3 så roterar vi. Bara 2 som skjuter och en skammare bakåt. Mer än två funkar inge vidare. Risken att man skjuter någons pipa är överhängande. S.