Publicerat September 13, 201411 yr Detta är en populär post. Fusket stavas endast 26 kråkor..15 korp, 5 trut och 6 kajor.
Publicerat September 13, 201411 yr Grattis hippen ;-) vill va me dig nångång xD Ska försöka med uven imon mitt mål är 5 kråkor tror de kan slinka ner nån duva oxå men dom räknas ju nt
Publicerat September 13, 201411 yr Vi försöker också med uven imorn, några kilometer söder om Simon. så har vi tur så hör vi varandras skott, hehe
Publicerat September 13, 201411 yr Vi försöker också med uven imorn, några kilometer söder om Simon. så har vi tur så hör vi varandras skott, heheAa lycka till över vatgnet e de inte mer än 3-4 km vi fick fixat ett awesome uvträd nu o perfekta gömslen så allt känns riktigt bra
Publicerat September 13, 201411 yr Hoppas ni rekat först så ni inte fixat en massa prylar i kråksteril mark.. Tror att all mark med aktivt jordbruk är hett just nu.
Publicerat September 14, 201411 yr Hoppas ni rekat först så ni inte fixat en massa prylar i kråksteril mark.. Tror att all mark med aktivt jordbruk är hett just nu.Har rekat hela sommaren under gåsjakterna ;-)
Publicerat September 14, 201411 yr Detta är en populär post. 5 kajor och en kråka, magert men kul ändå
Publicerat September 14, 201411 yr Min lördagmorgon.. Rätt ok kvalité jämfört med ur kass det kan vara.
Publicerat September 14, 201411 yr Nope.. eller.. jag tror inte det Första vek sig direkt, nöp då på en till i närheten, uppfattade aldrig hur/om det tog innan jag gick på tredje. Vart en rejäl fuck-up.. tog väldigt lång tid innan jag hittade första visade sig att den låg två meter upp på en tallgren under uven. Hann faktiskt börja tvivla och tro att jag bommat i första skottet.. Men två av tre vart det, det sista var visserligen en korp men vafan..
Publicerat September 14, 201411 yr Min lördagmorgon.. Rätt ok kvalité jämfört med ur kass det kan vara. Hur avfångar man med tång? Såg bra mycket smidigare ut än en "präst".
Publicerat September 14, 201411 yr Hur avfångar man med tång? Såg bra mycket smidigare ut än en "präst". man klämmer, eller ?
Publicerat September 14, 201411 yr man klämmer, eller ? Ja... men ska man klämma av ryggraden eller vad är det man 'siktar' efter?
Publicerat September 14, 201411 yr Ba vrid nacken av skiten? Efter 3-7varv brukar jag uppleva att nackvridet fungerar mindre bra.
Publicerat September 14, 201411 yr Efter 3-7varv brukar jag uppleva det som att det fungerar mindre bra.Haha, klen ;-) ;-)
Publicerat September 14, 201411 yr Nä men ibland är dom jobbig ;-) en kråka tog min handske en gång :wallbash
Publicerat September 14, 201411 yr Tar dem över vingarna viker in näbben. Och biter över kraniet. klart! Eller skaffar en wachtel;-) S.
Publicerat September 14, 201411 yr Ja... men ska man klämma av ryggraden eller vad är det man 'siktar' efter? Jag hade nog siktat på att knipsa ryggraden ja, då har man direkt död. Dock skjuter jag inte så mycket fågel att det känns motiverat med tång, kan gott och väl ge dem en snurr eller ett ryck.
Publicerat September 14, 201411 yr Detta är en populär post. Skaffa en Gerber, se till att det är ganska bred tång. Den jag köpt nu är lite för smal längst ut. Kläm över halsen, man klämmer ihop en eller flera kotor och de är väck. Enkelt och hyggligt humant tycker jag långt mycket bättre än fiskbank. Jagar man mycket fågel så kommer man förr eller senare att stöta på änder och man bankar på som man är van vid. Därefter upptäcker man att änder tål betydligt mycket mer än vad man tror.. Tror knappt jag varit med på någon jakt iår där det inte suttit änder på viltvagnen med en jävla huvudvärk men fullt levande. Trut och just änder snurrar jag, korp är för kraftiga för att det ska vara smidigt med Gerbern så de snurrar jag med men det mesta andra tar jag med tången.
Publicerat September 15, 201411 yr Var ut och kollade alla platser för att se om de fanns någe svartfågel? Ormvråk var de enda jag såg Någon Som behöver en stöddig UV och en hungrig Benelli och en Kråkgalen jägare? Så skicka ett PM. S.