Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Christian, känns som du är nååågot sugen på hund. Kan det vara så?

• Svar 4,6k
  • Visningar 511k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Adam,

skoja inte, kan man få en tax, en jaktlabbe/Weimaraner och en plott, allt i ett tack?

En familjehund med god mentalitet, lagom skärpa och massor med dådkraft!

På en mer allvarlig not,

jag tror att min blivande/tilltänkta har kapitulerat inför tanken på att ha hund, ja rent av kommit att gilla den så frågan numera är mest, vilken sort och till vad!

Men det krävs att jag/vi får en ordning på tillvaron för att vi skall kunna ta det steget.

/C

Publicerat

Knasiga plugg?

btw hippen var inne på hemsidan för jaktlabbarna, oerhört fina bilder på grabbarna där, inte utan att man själv skulle vilja ha en.

Nja jag tror inte det, har inget minne av vad som gick då riktigt men känslan av att bössan inte är helt 100 har satt sig och sådana slutsatser kan man inte dra om man fibblar med skum plugg.. Ska testa Comforten igen i morgon på kul så får vi se. Kom på att jag vid ngt tillfälle då skyttet strulat fokuserat på fel prylar, haft koll på spångbild osv.. Sen när det funkat så har jag uteslutande tittat på fåglen och skjutit. Ska köra samma koncept i morgon så får vi se.. Nirvana hade varit om Comforten passat lika bra som Browningen för det där tredje skottet ÄR värdefullt för mej.

Ang doggarna.. skumt detta med hemsidan. Vi har en rätt blygsam uppfödning, sista kullen var för typ 6 år sen.. men trots det så har M fixat hemsidan på något sätt så den ligger jättehögt när man googlar på jaktlabrador eller så. Detta genererar en del random mail och telefonsamtal från valpköpare.. Man kanske ska skriva på hemsidan att vi inte har ngr kullar planerade i nuläget?

Såå sugen på att mula nu! Vädret är urmysigt, nästan för bra, har en känsla av att då jag jagat under dessa läderveksförållanden tidigare så har det varit hjärndött. Ska ringa Väddö och kolla om det rör sig något där nu idag på morgonen.. Lite sugen att köra dit men orka själv?

Mvh!

Publicerat

Där var den..

Publicerat

Mm håller med dej Jimpa.. Påfallande många som åker ned med liv i dessutom. Obra. Trist att trippeln inte kom med heller, sista gänget som jag tömde bössan efter resulterade i tre fällda faktiskt..

Mvh!

Japp, hörde det med men ville inte strö salt :wub:

Du kan få byta comforten med min turk.

Jag tar inte ens ngt i mellanskillnad :o:PB)

Den e t.om plastbäddad/förstärkt numer *asg*

Publicerat

Byta Comforten? Tror Walle blir typ skitsur då, han verkar trivas med bössan :wub:

Publicerat

Du får ta och testa min Beretta Urika och se om du får till det med den då. ;)

Publicerat

Kul kille :D

Finns inte i sinnevärlden att handskas med dylikt..

Var ut på en turne här.. värsta våren så jag är skeptisk till att det blir så rysligt mycket i morgon. Siktar på att skjuta 5 så får vi se..

Mvh!

Publicerat

Adam,

skoja inte, kan man få en tax, en jaktlabbe/Weimaraner och en plott, allt i ett tack?

En familjehund med god mentalitet, lagom skärpa och massor med dådkraft!

På en mer allvarlig not,

jag tror att min blivande/tilltänkta har kapitulerat inför tanken på att ha hund, ja rent av kommit att gilla den så frågan numera är mest, vilken sort och till vad!

Men det krävs att jag/vi får en ordning på tillvaron för att vi skall kunna ta det steget.

/C

Du verkar förtjust i weimers Christian, får du till med rätt linjer där så har du en rätt komplett hund med de kritier du verkar ha. Men det visste du ju redan..

Tyvärr finns det mkt rat i rasen fortfarande och stor diff mellan högt och lågt, svårt att hitta rätt alltså.

Publicerat

Där var den..

alltid blir man lika avundsjuk <_<:D men riktigt fin och kul film mest imponerad är jag vid 1,14 i filmen när du ska göra något med kameran och det kommer 1-2 st snabba kråkor rakt förbi flygande och du tar dom :o :o och hur du klarar vänta till dom fina lägena kommer till och med när jag är med och jagar så går nog mitt hjärta i 130 :wub::D :D så det är jag riktigt imponerad av och om man får fråga detta vilken är den andra kråkpipan du har alltså inte nordik crow utan du hade väl en annan som drog riktigt bra om man får fråga det :D ?
Publicerat

Där var den..

Riktigt fina filmer hipshot :) Riktigt impad blir man! :)

MVH

Publicerat

Du verkar förtjust i weimers Christian, får du till med rätt linjer där så har du en rätt komplett hund med de kritier du verkar ha. Men det visste du ju redan..

Tyvärr finns det mkt rat i rasen fortfarande och stor diff mellan högt och lågt, svårt att hitta rätt alltså.

Sorry för OT men jag måste bara svara på Uf...err... Strävhårs inlägg. :)

Jag håller verkligen med att det gäller att hitta rätt i rasen (det gäller ju iofs alla raser, även vorsteh ;) ) men tittar man till de stora uppfödarna så har det hänt jädrans massa på avels fronten och rasen har vekligen gått frammåt med stormsteg de sista 5 åren men bra mycket längre kan man definitivt komma. Men vi får ta denna diskussion i ståendehund-tråden istället. ^_^

Föresten, har Elsa fått valpisar ännu ?

Publicerat

jag har byggt ett skydd till kråka nästan till 100% natur grejer inget camonät och det blev riktigt bra ska se om jag kan ta en bild men undrar jag har inte något nät över skyddet till tak behöver man det för har sätt att många inte har det så det är frågan behöver man något tak ? MVH Linus :D

Publicerat

Jag använder inget lock öht.. Har div tutor men har aldrig känt att de gjort någon nytta.

Taket där.. faktiskt jävligt bra! Brukar, om jag bygger skydd med camonät, försöka ha ett litet tak som man kan stå under och se igenom medans kråkorna surrar. Bra att kunna stå där och avvakta tills de är nere på skjutbara höjder..

Jävla ågren.. väljer mellan två ställen i morgon, kan fan inte bestämma mej! Antingen lilltippen och automaten och mysmorgon. Lär inte bli mer än max 5 kråkor, var tvärlugnt på kråkfågel där idag. Eller Husby där syftet är att banka kajor. Är det tryck där så kanske jag kan ta mej upp i 5 kråkor men då blir det tveklöst bocken, lite mer krävande skytte.. Ska ut på yr.no och kolla vilken vind det är och vilket ställe som passar bäst.

Mvh!

Publicerat

Sorry för OT men jag måste bara svara på Uf...err... Strävhårs inlägg. :)

Jag håller verkligen med att det gäller att hitta rätt i rasen (det gäller ju iofs alla raser, även vorsteh ;) ) men tittar man till de stora uppfödarna så har det hänt jädrans massa på avels fronten och rasen har vekligen gått frammåt med stormsteg de sista 5 åren men bra mycket längre kan man definitivt komma. Men vi får ta denna diskussion i ståendehund-tråden istället. ^_^

Föresten, har Elsa fått valpisar ännu ?

Helt klart, finns aber i alla raser och tell me about it nu när vi letat ny skäggagam.

Första veckan i april ska de pluppa ut några borders hoppas vi ^_^

Och ja Ad..Thyrus så är vi lite OT just nu.... :ph34r: fast jag var ut med uven i morse och klämde hela....en kaja....OT(on topic)

Publicerat

fast jag var ut med uven i morse och klämde hela....en kaja....OT(on topic)

Uppstoppad eller plastuv?

Publicerat

Stod och väntade p tåget till jobbet när någon jävel jagade kråkor ett par hundra meter bort, man blev jättesugen att åka och jobba när man hörde hur den small i dungen

Publicerat

Stod och väntade p tåget till jobbet när någon jävel jagade kråkor ett par hundra meter bort, man blev jättesugen att åka och jobba när man hörde hur den small i dungen

säg inte för mycket hipshot hade ju inte så mycket på tippen så han kanske körde till uppsala för att jaga kråka :P:lol:
Publicerat

Uppstoppad eller plastuv?

En något pimpad plast, men vad hjälper det när inget flyger...förutom när jag packa ihop, då orkade några gäng passera :blink:

Har inget sånt massoravkråkormark men det brukar vara ett gäng kråkfåglar som ska in till Tierp och käka strips.

Rodda ny uvhållarstång idag så på fredag blir det nytt försök.

Kör du uppstoppat?

Publicerat

En något pimpad plast, men vad hjälper det när inget flyger...förutom när jag packa ihop, då orkade några gäng passera :blink:

Har inget sånt massoravkråkormark men det brukar vara ett gäng kråkfåglar som ska in till Tierp och käka strips.

Rodda ny uvhållarstång idag så på fredag blir det nytt försök.

Kör du uppstoppat?

du får väl odla lite strips .... -_-

Publicerat

du får väl odla lite strips .... -_-

Eller köpa in sig i byns korvmoj B)
Publicerat

Nope, kör med en pimpad uv.

Publicerat

Idag var sämsta morgonen på hela året.

1 kajja.

Hade väl ett par chanser som jag sumpade för att försöka filma men de flesta flög raka spåret förbi o titta knappt ens ner på uven.

De var inte mkt fågel heller.

Jag som trodde jag skulle ha en 20+ dag idag :huh::(

Men e de inte de som e tjusningen att aldrig 100% veta. :unsure::wub:

Pratade med han som har bysse i trktorn en sväng o han förtäljde mig att han bara har 1mån kvar till pension samt att de ska starta hantera matavfall på min tipp igen :D

Så de kändes som en av de bästa mornarna ändå!

Publicerat

Ja, lät som en trevlig "överraskning" -_-

Publicerat

Snacka om att få sig en glädjande vårpresent. B)