Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Nehepp,

det var ju tråkigt, eller inte, stort grattis Jimbolo.

/C

• Svar 4,6k
  • Visningar 511k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Nice Jimpa!! Sånt uppskattas :wub:

Här nere i Roslagen sträckte det lite i morse, sköt 9 på en obra sträckplats och några av dem var flyttisar..

Mvh!

Publicerat

det var 2 st reportage om kråkjakt i SVENSK JAKT bara undrade om någon av ni kråkjägare här på forumet var med i någon av dom ett reportage var i Bollnäs tänkte om (Bollnäs Viktor) kanske var med eller någon annan ? :D

Publicerat

Nej, skulle aldrig dela med mig av mina hemliga knep :)

(som jag lärt mig av Hipp o Jombo)

Publicerat

Var ut i morse och fick två kråkor. Tyvärr bomsköt jag på en :(

Var med om något konstigt. Det kom en kråka som började skränna och cirkla runt.

Efter som jag hörde en till skräna så lät jag den hållas för att kanske kunna nypa båda.

Han gjorde flera utfall mot uven och var riktigt sur.

Den andra kråkan skränade bara ett par gånger och flög för bi på ca 60m höjd. Då följde min sura kråka med den andra :o

Tog fram min kråk pipa och skränade ett par gånger då kom han tillbaka. Denna gången slapp han inte undan.

Har ni varit med om nått liknande?? Om man fått ner en som anfaller uven brukar den andra bara hetsa upp stämningen inte dra den andra ifrån plattsen.

Jag började packade ihop vid 0740 vid 0810 kom det en flygandes rätt över där jag hade haft uven. Riktigt surt.

När brukar ni lägga ner?

Publicerat

Jag sitter bra mycket längre än så.

Det är först vid tio-elva som trutarna kommer hos oss.

Det brukar vara en stund på förmiddagen som det blir tomt på kråkor. Men dom kommer tillbaka.

Mvh John

Publicerat

Seg morgon men de ble några stycken tillslut.

En trippel o en dubble vart de iaf idag.

Tyvärr inte på film.

Bifogar en hobbymixad första film.

Ska rigga kameran bättre nästa gång

Publicerat

Har sett årets första kråka hos mig idag så snart blir det nog jakt :)

Publicerat

det var 2 st reportage om kråkjakt i SVENSK JAKT bara undrade om någon av ni kråkjägare här på forumet var med i någon av dom ett reportage var i Bollnäs tänkte om (Bollnäs Viktor) kanske var med eller någon annan ? :D

Jag är oskyldig :P
Publicerat

Film.. ni ska få se på film i morgon hoppas jag.. De 4-5 första anfallen jag hade i morse var smått groteska, våndan av att vänta för länge vart rätt tydlig!

Fick ned 65 kråkor tillslut 3 trut och en korp. Skyttet gick om möjligt ännu bättre i morse än sist... bara älskar Browningen och Mirage!

Mvh!

Publicerat

Film.. ni ska få se på film i morgon hoppas jag.. De 4-5 första anfallen jag hade i morse var smått groteska, våndan av att vänta för länge vart rätt tydlig!

Fick ned 65 kråkor tillslut 3 trut och en korp. Skyttet gick om möjligt ännu bättre i morse än sist... bara älskar Browningen och Mirage!

Mvh!

65 kråkor på en morgon jag är glad om jag skulle lyckas skjuta två tre stycken :) Vad är ditt rekord på en morgon hipshot skulle vara kul att veta :)

MVH

Publicerat

Det var inte illa jobbat Hippen. :)

Publicerat

Jag är oskyldig :P

ok :P:D
Publicerat

Mvh!

på tal om 65 vi har 2 st stora åkrar hemma och bonden har kört ut skit på dom så alla kråkfåglar älskar verkligen att gå och plocka där särskilt kajor men i alla fall så flög korparna bort från åkern och över huset det var först då jag fick se alla. min bror och jag räknade till 65 korpar ,15 kajor som satt kvar på åkern,2 st kråkor,4 st fiskmås , 1 st skrattmås och en skata det är helt sant det var fasen som himlen blev svart min bror sa att dom gör så för att para sig och göra sina danser så kommer dom ut på åkrarna för om dom gör sina danser inne i skogen så kan dom flyga in i ett träd och dö. men jag bara undrar alltså borde jag vara orolig för det jag har sett 65 korp :o 2 kråkor ? jag tycker korpen borde bli lovlig igen och allt jag har berättat är helt sant jag har inte ens överdrivit jag missade till och med att räkna några säkert. det han har sått på åkern är typ bara som vanligt gräs och visst dom går väl och letar efter lite mask men då kan man väl inte få skyddsjakt på korp eller ? för då kommer vi nog skjuta en del
Publicerat

Lite osäker på siffrorna men jag tror jag skjutit 76 kråkor någon morgon, minnet är inte det bästa..

Klar med filmen, ska bara försöka ta mej in på dintub :angry:

Mvh!

Publicerat

Såg en massa vårfågel i luften idag.

Första gången för i år jag ser toffsvipor, tranor, gäss o sist kom en kärrhök in på besök.

Tyckte de var bra ös på uven men tyvärr ble de bara en dubble`pga den starka vinden.

De vinkla o va 60m bort innan man hann blinka.

Mest nöjd e jag med jyckens insats idag trots att han vägra levande kråkor.

Blev inte bättre då ja hämtade in en vingad kråka o då han skulle kika på den fick han sig ett hack på nosen direkt.

Men vafan, de e ju en stående..... :wub:

post-399-0-00579800-1332678786_thumb.jpg

Publicerat

Seg morgon men de ble några stycken tillslut.

En trippel o en dubble vart de iaf idag.

Tyvärr inte på film.

Bifogar en hobbymixad första film.

Ska rigga kameran bättre nästa gång

Härligt att se din film mer sånt :)

Publicerat

Såg en massa vårfågel i luften idag.

Första gången för i år jag ser toffsvipor, tranor, gäss o sist kom en kärrhök in på besök.

Tyckte de var bra ös på uven men tyvärr ble de bara en dubble`pga den starka vinden.

De vinkla o va 60m bort innan man hann blinka.

Mest nöjd e jag med jyckens insats idag trots att han vägra levande kråkor.

Blev inte bättre då ja hämtade in en vingad kråka o då han skulle kika på den fick han sig ett hack på nosen direkt.

Men vafan, de e ju en stående..... :wub:

Ser bra ut det där och kul med lite film :)

mvh

Publicerat

det är ganska roligt att läsa hur mycket ni skjuter på en morgon, själv är jag nöjd om jag lyckas skjuta 5 :)

Publicerat

Härligt att se din film mer sånt :)

Lägger länken här med då..

Publicerat

Såg kråkor och skator idag på räv åteln så jag gick upp i vakkojan och fick skjuta årets första kråka :)

Publicerat

Blev 11 kråkor samt 10 kajor för min del igår. Härligt väder och sura kråkor större delen av morgonen, däremot så var det lite väl dåligt med vind. Nästa helg ska jag försöka rigga uven 300 meter bortanför där vi körde igår. Hade tänkt mig att dom 2 killar som var med mig ska sitta på åteln och skjuta vitfågel för snurran och bulvaner under tiden som jag spenderar lite värdefull tid under uven själv :wub:

Kråkor

Publicerat

Lägger länken här med då..

Shit pomfritt!!!! Jäklar vilken kråkjakt! Man blir ju inte lite avis :(

Skulle kunna skippa all annan jakt bara jag hade en kråk mark som din..

Publicerat

Shit pomfritt!!!! Jäklar vilken kråkjakt! Man blir ju inte lite avis :(

Skulle kunna skippa all annan jakt bara jag hade en kråk mark som din..

Publicerat

Kul att titta på filmen! Nästa James Cameron in the making?