Publicerat Mars 27, 201313 yr Imorgon ska jag till nya marker i Uppland och bygga gömsle sen på fredag smäller det förhoppningsvis. Återkommer med rapport, senaste dagarna har det sträckt som f-n
Publicerat Mars 27, 201313 yr Sträcker det i Uppland? Då har jag missat sträcket helt här i norra Halland eller?!
Publicerat Mars 27, 201313 yr Nu får någon snäll människa gärna förklara hur kråkjakt med kråkuv går till. Jag har absolut ingen aning! Sätter kråkorna sig så man skjuter med kula eller måste man ha hagel? Var placerar man en kråkuv osv? jag kan absolut INGENTING så förklara från grunden! Har mycket kråkor hemmavid så måste få undan dom. Har testat med bröd som jag lagt ut i åkern men det har bara blivit några st på några år så det är hopplöst...
Publicerat Mars 27, 201313 yr Läs denna tråden från början. Det är ett bra tips. Det var så jag kom in i kråkjakten
Publicerat Mars 27, 201313 yr Börjar få till gurglet i Nordik Crow nu, men det låter väldigt ljust, en riktig kråka låter lite grövre. Hur fan ska man göra? Om jag provar att låta grovt samtidigt som jag gurglar och blåser så låter det ju inte annorlunda i pipan utan mitt egna ljud går ju bara ut vid sidan om. Vad säger ni? Linus? Lite kass tycker jag Ja det är lite för ljust läte hur gör du gurglet? Jag gör mitt gurgel som om jag försöker harkla upp en snorloska som sitter riktigt långt ner i svalget.
Publicerat Mars 27, 201313 yr Ja det är lite för ljust läte hur gör du gurglet? Jag gör mitt gurgel som om jag försöker harkla upp en snorloska som sitter riktigt långt ner i svalget. Jag gör samma, men min snorloska kanske inte sitter tillräckligt långt ner
Publicerat Mars 27, 201313 yr Jag gör samma, men min snorloska kanske inte sitter tillräckligt långt ner Du har ingen video där du bara gurglar? Om du lyssnar på Linus när han lockar hör du att han drar ut på Kraaaaaat och det är rätt mörkt. När du lockar blir det ett kort och ljust kraa Biter du i munstycket? Jag bara lägger tänderna mot munstycket utan att bita ihop.
Publicerat Mars 27, 201313 yr Du har ingen video där du bara gurglar? Om du lyssnar på Linus när han lockar hör du att han drar ut på Kraaaaaat och det är rätt mörkt. När du lockar blir det ett kort och ljust kraa Biter du i munstycket? Jag bara lägger tänderna mot munstycket utan att bita ihop. Ska fixa en video till. Biter inte i munstycket.
Publicerat Mars 27, 201313 yr Provade lite mer utdraget och lite annat gurgel. Blev lite bättre tycker jag. Denna filmen är från husets minsta rum, så det gör nog inte locket rättvisa, får prova utomhus imorn. Enbart Gurgel på slutet
Publicerat Mars 27, 201313 yr Ska fixa en video till. Biter inte i munstycket. Gurgla inte. Blås samtidigt som du säger kkaaa. Dock inte så hårt. Satt och pilla med min pipa igår och inte fattat varför de låter så illa? Tils idag då jag komm på de att jag har blåst som man gör i rävpipor. Lycklig som bara den ut på gården och prova. Och Japp kom en på direkten:-) S
Publicerat Mars 27, 201313 yr Jasså? Ska prova! Ja, jag har också lite harskriks-syndrom att jobba bort, hehe
Publicerat Mars 27, 201313 yr Det är ju fan fysiskt omöjligt att blåsa och säga KAAAAA samtidigt, blir antingen eller
Publicerat Mars 28, 201313 yr Provade lite mer utdraget och lite annat gurgel. Blev lite bättre tycker jag. Denna filmen är från husets minsta rum, så det gör nog inte locket rättvisa, får prova utomhus imorn. Enbart Gurgel på slutet Detta tycker jag lät bättre.. Lite svårt att avgöra eftersom det var inomhus, men bättre var det. Gurglet lät helt ok oxå. Jag har aldrig försökt med hs_merkels metod men prova med den om du kan. För han är bra mycket bättre på nordik crow pipan än jag.
Publicerat Mars 28, 201313 yr Påsken lär gå i fåglarnas tecken. Gul o svart =) Äta gul o skjuta svart. Precis lagat en skottskada på uven från förra helgen. Hade en påskjuten kråka som vingla in bak uven o andra skottet gick liasom bara av farten. Tack o lov var de bara lite limning av nya fjädrar som behövde åtgärdas. Men nog har man väntat länge på att de ska hända. Skulle man dela uven på mitten så har säkert flera randhagel hamnat där under åren. Men de e ju min uv. Har lite oroande hot för jaktgästerna inför varje jakt ang att träffa uven. Kanske därför de missar oftare än jag
Publicerat Mars 28, 201313 yr Detta tycker jag lät bättre.. Lite svårt att avgöra eftersom det var inomhus, men bättre var det. Gurglet lät helt ok oxå. Jag har aldrig försökt med hs_merkels metod men prova med den om du kan. För han är bra mycket bättre på nordik crow pipan än jag. Ja det är lite för ljust läte hur gör du gurglet? Jag gör mitt gurgel som om jag försöker harkla upp en snorloska som sitter riktigt långt ner i svalget. tycker era läten låter riktigt bra som en skadad kråka ! om ni tänker en kråka som är tagen av uven så tror jag dom låter typ så men testa att inte gurgla utan mer som skåningarna gör dra ut på det och få det att låta typ krrrrrrrrrrrrrrrrrrr . testa att sätta händerna där jag har målat pilar och om ni redan håller för där testa att inte göra det. och sedan inte snorlåsk gurgla utan skåne krrrraaaaaaaa,a och ta i ganska hårt!
Publicerat Mars 28, 201313 yr Imorgon ska jag till nya marker i Uppland och bygga gömsle sen på fredag smäller det förhoppningsvis. Återkommer med rapport, senaste dagarna har det sträckt som f-n Kul! Vart? Lite sugen på att köra ut till Väddö ev i helgen men hade gärna sett lite bättre väder.. Vart har du sett sträcket?? snabb sväng imorse 4kajor 1 kråka några fina bommar Ehh? Skjuter du bom? Påsken lär gå i fåglarnas tecken. Gul o svart =) Äta gul o skjuta svart. Precis lagat en skottskada på uven från förra helgen. Hade en påskjuten kråka som vingla in bak uven o andra skottet gick liasom bara av farten. Tack o lov var de bara lite limning av nya fjädrar som behövde åtgärdas. Men nog har man väntat länge på att de ska hända. Skulle man dela uven på mitten så har säkert flera randhagel hamnat där under åren. Men de e ju min uv. Har lite oroande hot för jaktgästerna inför varje jakt ang att träffa uven. Kanske därför de missar oftare än jag Skickligt! Har aldrig varit med om att träffa uven, varit lite lite nära en gång men säkert en meter mellan kärve och uv
Publicerat Mars 28, 201313 yr tycker era läten låter riktigt bra som en skadad kråka ! om ni tänker en kråka som är tagen av uven så tror jag dom låter typ så men testa att inte gurgla utan mer som skåningarna gör dra ut på det och få det att låta typ krrrrrrrrrrrrrrrrrrr . testa att sätta händerna där jag har målat pilar och om ni redan håller för där testa att inte göra det. och sedan inte snorlåsk gurgla utan skåne krrrraaaaaaaa,a och ta i ganska hårt! Det är inte så lätt för en Göteborgare att låta som en skåning! Men men, jag går inte och köper en trumpet och tror att jag ska lära mig spela på en vecka heller, det är ju ungefär samma sak.
Publicerat Mars 28, 201313 yr Kajorna kurtiserar för fullt kring skorstenar och oppi fjöset. Så fort solen börjar värma taket så radar dom upp sig. Bjuder på lite "Kanelbulle och ett Plopp" varje morgon... Det vill säga en "Kajan special"... Det vill säga .22 LR CCI. Tröttnar aldrig på ljudet av en kaja som glider nerför plåttaket.
Publicerat Mars 28, 201313 yr Vad är det ni säger, är det lättare för mig som skåning att blåsa pipa än er andra, jävla bortförklaringar!
Publicerat Mars 28, 201313 yr Vad är det ni säger, är det lättare för mig som skåning att blåsa pipa än er andra, jävla bortförklaringar! hahaha tog det bara som ett exempel förlåt till alla skåningar på forumet
Publicerat Mars 28, 201313 yr Det är inte så lätt för en Göteborgare att låta som en skåning! Men men, jag går inte och köper en trumpet och tror att jag ska lära mig spela på en vecka heller, det är ju ungefär samma sak. Gröt? Kanske utan mjölk? S.
Publicerat Mars 28, 201313 yr Skickligt! Har aldrig varit med om att träffa uven, varit lite lite nära en gång men säkert en meter mellan kärve och uv Jo ja kan jag! Pysslar aldrig med "nära skjuter ingen......." Bröt dessutom nästan av kolvhalsen på Benellin också då jag glatta omkull på en isfläck. Valde dock att ta smällen i knäet ist. så att byssen klarade sig. Jävla korkat val De var liasom inte riktigt min dag. Ont som faen fortf i knäet men gla ändå att bössan e hel.