Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Teauge Choker

Featured Replies

Publicerat

Super safea och köp 2 st full och 2 st extra full, såklart! Då har du så du klarar dig!

Mmm 1600 pix.. så kul är det inte men visst hade det varit smidigt..

Mvh!

• Svar 352
  • Visningar 63k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vet att det finns minst en tråd där jag visar skillnaden men en billig/dålig choke har tätare pattern i centrum och glesare utåt sidorna medans en riktig choke har samma täthet i hela cirkeln. Givetv

• Om du menar vad 3/4 heter på olika sätt så är det: Improved Modified ++- 3/4 IM II ** Jag har samlat en sammanställning på http://www.shotguns.se/html/choke.html /T

• Hamnat i ett dilemma.. Ska köpa super extended till bocken tänkte jag. Först var jag inne på att köpa samma uppsättning som jag redan har i ext version men så insåg jag att det spelar mindre roll ärl

Posted Images

Publicerat

Har en Franchi Falconet, vill minnas att det är samma choker som till Beretta? Låg en Choknyckel från Beretta i lådan när jag köpte den (ny). Lite orolig över träffbilden på bössan. Vet ej om jag laddar fel eller ett par Teauge choker skulle hjälpa till. Någon som vet vilka Choker som borde funka i en Falconet. Stod inte utalat på siten att det fanns choker till Franchi nämligen?

Det syns på dem om det är berettatuber. Men är du osäker så gå in på Teauges hemsida och kolla, där finns vapnen listade tror jag. Hittar du inte din bössa där så dra ett mail till ägaren, han brukar vara rätt ok på att svara på mail.

Edit: Hittade bössan och såg deras egna extendedchoker. Svårt att avgöra men jag är till 95% säker på att det är beretta tuber. Vapnen säljs dessutom av Beretta/Sako Sweden här i landet och tja då kan man med skäl anta att det är samma prylar. Men låna en beretta tub och testa att skruva i.

Mvh!

Publicerat

Det syns på dem om det är berettatuber. Men är du osäker så gå in på Teauges hemsida och kolla, där finns vapnen listade tror jag. Hittar du inte din bössa där så dra ett mail till ägaren, han brukar vara rätt ok på att svara på mail.

Mvh!

Tack!

Publicerat

Köp en full och en xfull.

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med en av dem så säljer du den här på forumet på nolltid! ;)

Det är min rekommendation i alla fall!

(alt. köp 2 st xfull på en gång)

Publicerat

Köp en full och en xfull.

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med en av dem så säljer du den här på forumet på nolltid! ;)

Det är min rekommendation i alla fall!

(alt. köp 2 st xfull på en gång)

Sedär, precis vad jag väntat på :cool:

En av varje, taget!

Mvh!

Publicerat

Sedär, precis vad jag väntat på :cool:

En av varje, taget!

Mvh!

Sweet! :wub:

Mitt dilemma kommer att bli att få Nigel att göra en uppsättning customchoker till den Browning kaliber 20 som jag vill ha...

Jag skiter i att det kommer att "sabba" utseendet på den bössan, det SKALL vara portade choker på mina bössor - även om det är sideplates med gravyr och dyr valnöt! :woot:

Publicerat

Gör som jag, se det vackra i det funktionella. B)

Aldrig sett vackrare choker än mina tre portade Teague. :woot:

Publicerat

Har nu en 7/8 Light full och en X.full portade på väg hem till lilla mig o bennin. :wub:

Publicerat

Det är crio till Benellin väl?

Publicerat

Japp!

Publicerat

Suck vad sugen jag blir på att beställa själv. Har dock inte riktigt bestämt mig vilka borrningar....

Är det stor skillnad mot Benellis original choker?

Publicerat

Suck vad sugen jag blir på att beställa själv. Har dock inte riktigt bestämt mig vilka borrningar....

Är det stor skillnad mot Benellis original choker?

Min uppfattning är att det är det det, särskilt om det är extended/superextended man använder som jämförelse.

/C

Publicerat

Imorgon ska choker o bössa få bekänna färg på lite trutjakt (skydds)

Publicerat

Föll för frestelsen, en skeet, en 3/4 och en full, portade är beställda. Får se hur låg leverans tid det är på dem.

Ska bli kul att testa och jämföra pattern med original och Teauge choker. :woot:

Publicerat

Passar Supet sport chokerna i en Benelli M2 eller ska man ha något annat?

/Markus

Publicerat

Passar Supet sport chokerna i en Benelli M2 eller ska man ha något annat?

/Markus

Vet ej vad du menar med Super sport?? Menar du Super extended "ported" kanske?? Antar att de finns till Benelli M2, är det vanliga Benelli choker så passare de som heter Beretta/Benelli, de har samma system.
Publicerat

Vet ej vad du menar med Super sport?? Menar du Super extended "ported" kanske?? Antar att de finns till Benelli M2, är det vanliga Benelli choker så passare de som heter Beretta/Benelli, de har samma system.

På Teauges hemsida finns det 2 olika choker för Benelli som jag kan tyda ut det. Benelli Cryo och Benelli Super Sport samt 4 st Beretta varianter....

De du avser heter mao Benelli Super Sport Ported, finns även Extended och Flush. Frågan är alltså vilken som passar till en M2:s, jag skulle självklart kunna chansa och beställa Super Sport men hoppas att någon här vet. Har mailat Teague och frågat 2 ggr men inte fått svar.

/Markus

Publicerat

Enklast är väl att låna en berettachoke och skruva i, passar den så har du svaret. Min tro att det är just berettachoker du ska...eller ja de kan heta Benelli Extended och Super Extended osv men det är samma gänga. Flush är den vanliga invädiga tuben, sån har du redan förmodar jag, så du ska ha Extended eller Super extended.

Mvh!

Publicerat

Det blir portade choker, x-full, 3/8 och 1/8 var tanken, om jag nu bara kan reda ut vilken modell jag ska ha.

/M

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag har nu skjutit lite på papper och resultatet är slående, tycker jag.

Allt är skjutits med samma ammunition.

Avstånd: 35 meter

Papper: 120x120

Ammunition: 2,5 mm hagel med hastighet 399 m/s

Antal hagel i patronen: 297 st

Yttre ringen är 75 cm och den inre ringen är 50 cm. Hålen i träffbilden mättes med en CD-skiva.

EDIT: Blev tråkig layout!

3/4 original choke får jag en träffprocent på 49, 64 och 63. Hål i träffbilden är då 5, 3 och 3 st.

3/4 Teague choke får jag en träffprocent på 76, 74 och 63. Hål i träffbilden är då 3, 3 och 2 st.

Jag gjorde ytterligare tester med Teague full choke, samma ammunition samt med Gyttorps treor. Får se om jag orkar sammanställa det.

Jag funderar på ojämnheterna, är det ammunitionen eller är det naturliga variabler. Vad säger ni som har räknat på detta så här innan?

Sist ett tack till PMT för hans hjälp hur jag ska bära mig åt!

post-1304-0-05662200-1343920201_thumb.jp

Publicerat

Hade inte koll på att de fanns Svenska handlare som tillhandahöll Teaque förrän ikväll.

http://www.trapper24...&product_id=140

Hur står sig trappers priser mot att ta dem från England? (Någon som nyss beställt?)

Jag tycker att det är jätteroligt att det är någon som importerar så att det sprider sig, så är det inte för mycket påslag så stödjer jag det gärna med en beställning =)

Publicerat

Askul!!!

De skriver att de håller samma priser som i England på webshoppen där och när jag kollade lite hastigt så verkade det stämma.. Jobbigt som f-n för nu tvingas jag fundera på om jag ska testa super extended X-full på skoj!

Mvh!

Publicerat

Låter ju kanon! Då blir det beställning å det snaraste. Det är helt klart för lite med bara en teauge!