Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsidans flugbindare

Featured Replies

Publicerat

Fick just idétorka. Har just bundit ett antal flugor. Ska testa en fluga som aldrig varit i min ask tidigare. E12 med guldskalle. Borde vara ett sånt mönster som kan tas för lite olika varelser i vattnet. De gröna frilevande husmaskarna går inte att ha för många av. Inte minst för att man lätt kan sätta bort tio på en dag i botten. Två små virvelbaggar som ska provas på sik någon dag blev det också.

post-59-0-42031800-1432405334_thumb.jpg

• Svar 341
  • Visningar 78,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• börjar min karriär på detta forum med ett par bilder på en av mina favorita laxflugor i två olika utförande "tempelhund original"  Kul att se att det är så många som kombinerar dom två finaste sy

• En havsöringsfluga som jag band inför premiären förra våren. Även en stämningsbild från premiären på västkusten.

• Köpte på mig lite vit rävsvans på Jokkmokks marknad. De har fått andra färger nu och väntar på laxsäsongen.

Posted Images

Publicerat

Fick just idétorka. Har just bundit ett antal flugor. Ska testa en fluga som aldrig varit i min ask tidigare. E12 med guldskalle. Borde vara ett sånt mönster som kan tas för lite olika varelser i vattnet. De gröna frilevande husmaskarna går inte att ha för många av. Inte minst för att man lätt kan sätta bort tio på en dag i botten. Två små virvelbaggar som ska provas på sik någon dag blev det också.

Testa stimulator om du inte redan har gjort det. Själv tycker jag mus imitationer är svåra att kasta långt med.
Publicerat

Fina flugor Nils. E-12 med guldskalle har jag också bundit upp några men har inte prövat dom ännu.
  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
Publicerat

.

• 2 weeks later...
Publicerat

Den här flugan fiskar jag allt oftare med.

Fiskar den både som torrfluga och våtfluga.

post-11533-0-58204800-1451463061_thumb.j

post-11533-0-14850500-1451463081_thumb.j

Publicerat

Såna där kan aldrig bli fel. Liknar ju lite av varje. Jag tar mig inte för att börja ännu. Såg faktiskt lite rött av solen idag på bergen runt gällivare. Men än är det sex månader tills det är dags.

Publicerat

Såna där kan aldrig bli fel. Liknar ju lite av varje. Jag tar mig inte för att börja ännu. Såg faktiskt lite rött av solen idag på bergen runt gällivare. Men än är det sex månader tills det är dags.

Brukar köra med en större när åsandsländan kläcker

• 1 month later...
Publicerat

Har prövat att binda kläckare.

post-11533-0-98295500-1456036945_thumb.j

post-11533-0-58481000-1456037011_thumb.j

• 3 weeks later...
Publicerat

Fina flugor ni har lagt upp bilder på. Jag gillar att flugfiska själv- men, har inte trillat dit med att binda flugor: då blir det en grej mera man kan snöa in på... Som tar tid och kostar pengar..

Men jag beundrar er som kan...

Min hund Echo heter btw Esmond Drury i stamtavlan: Uppfödaren hade namn på klassiska flugor som tema på valparnas namn..

• 4 weeks later...
Publicerat

Lite mer harrgodis.

En dyret #14.

post-11533-0-82374600-1460238129_thumb.j

Publicerat

Har just insett att det bara är sju veckor till laxpremiär och max nio innan det är dags på riktigt. Kan lika förbaskat inte få fingrarna ur och börja. Rävjakten måste ta slut först.

• 2 months later...
Publicerat

Länge sedan jag gjort något nytt. Blir bara upprepningar men nu måste det till något drastiskt. Tolv svängar och en lax. Högvatten till förbannelse och sen laxstigning. Det går trögt med småflugorna så nu har jag bundit lite större samurajer som ska testas.IMG_20160619_131513.jpg

Publicerat

Förtyngda saker med borstad dubbing för lyster  och volym. Dags att gå till botten med flugorna och se om det ger bättre utdelning i högvattnet.

1466474292935-326141928.jpg

Publicerat

Den nedersta gav mig en stationär öring på halvkilot som fick gå tillbaka och en sexkilos lax som numera simmar lugnt i min frysbox som file. Allt på fyra kast i morse. Ibland går det lätt.

Publicerat

Tio nymfer av glittrig modell som varit effektiva under nattens fiske. Bundit upp ett litet lager. Min tandborste som jag kapat borstet på till bara några mm har fått tjänstgöra  även här och ger dessa flugor liv i vattnet.

IMG_20160626_151811.jpg

• 2 weeks later...
Publicerat

Bundit till en bekant.

IMG_20160708_235344.jpg

IMG_20160706_024917.jpg

Publicerat

Lite framförhållning med färgbaden. Svart och brun svans.

IMG_20160708_065641.jpg

IMG_20160708_182913.jpg

• 3 weeks later...
Publicerat

Ingen som binder under sommaren?

Publicerat
3 hours ago Nils l sa:

Ingen som binder under sommaren?

Spindlarna? Dom binder fast fluger ......

• 1 month later...
Publicerat

På östfronten intet nytt!

Publicerat

Vilket städ har du när du binder Nils?

Publicerat

Det är tjugo år gammalt och finns inte mer. Kommer inte ihåg vad det heter. Är med klämchuck av snabbmodell. Vridbar 360 grader. Använder två modeller av nålar till tubflugorna.