Publicerat Februari 10, 201313 yr Snygga torrflugor. Här är tjugofem minus och snö ovanför grenen i skogen. Känner inte den där riktiga inspirationen ännu.
Publicerat Februari 17, 201313 yr Snygga torrflugor. Här är tjugofem minus och snö ovanför grenen i skogen. Känner inte den där riktiga inspirationen ännu.Kan vara svårt att hitta inspiration då)Jag är med i en castkill drayflay swap på ett forum... anmäla sig till en swap är ett bra sätt att komma igång:)
Publicerat Juni 17, 201312 yr Med vetskap om att det bara är dagar kvar till den riktiga laxpremiären så har jag bundit lite den sista tiden. Fotot är taget med telefon därav kvaliteten.
Publicerat Juni 18, 201312 yr Några till. Skaffade lite "almost monkey" hår när jag var till storstan sist så det har blivit några större Sunray shadow flugor också.
Publicerat Juli 17, 201312 yr Har gjort några streamer till en bekant som ska upp till ransarån och fiska. Han ville ha något han kunde reta rödingen med om den inte var på hugget;-) // Håkan
Publicerat Juli 18, 201312 yr Ser bra ut! Får man lägga till en som brukar leverera när rödingen tjurar så är det knallröda i samma modell som de lila du har längst till höger.
Publicerat Juli 18, 201312 yr Jag hade just påhälsning av en bekant som gjorde ett uttag från mina tubflugeaskar så kommentaren tre rader upp gäller inte...
Publicerat Juli 22, 201312 yr Ser bra ut! Får man lägga till en som brukar leverera när rödingen tjurar så är det knallröda i samma modell som de lila du har längst till höger.Här har du en zonkerstreamer som brukar gå riktigt bra på harr och öring. Den övre är en muddlervariant som jag inte har prövat ännu. // Håkan
Publicerat Juli 24, 201312 yr Det där är fina grejor även för havsöring och zonkern är jäkligt giftig släpad bakom båt med grainlina och flugspö.
Publicerat Juli 25, 201312 yr Får pröva det:-). På lördag far jag upp till Vemdalen med omnejd för en veckas fiske. // Håkan
Publicerat Juli 25, 201312 yr Får pröva det:-). På lördag far jag upp till Vemdalen med omnejd för en veckas fiske. // Håkan Håll i spöet ordentligt! Jag brukar dra spöet fram och sedan släppa tillbaka det så att vingen får liv.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Får pröva det:-). På lördag far jag upp till Vemdalen med omnejd för en veckas fiske. // Håkan Hur gick det?
Publicerat Augusti 6, 201312 yr Hur gick det?Hejsan! Fisket var sådär! Fick en hel del fisk men ingen större. Största harren var 48 cm, öring 45 cm och röding ca 40 cm. Han aldrig att pröva att släpa fluga efter båt. Zonker streamern var framgångsrik på både harr och öring. // Håkan
Publicerat Augusti 6, 201312 yr Här funkar bara myrimmitationer för stunden. Några bra bindtipps på välflytande skogsmyror.
Publicerat Augusti 6, 201312 yr Här funkar bara myrimmitationer för stunden. Några bra bindtipps på välflytande skogsmyror. Foam?
Publicerat Augusti 6, 201312 yr Här funkar bara myrimmitationer för stunden. Några bra bindtipps på välflytande skogsmyror. Svart foam med ett brunt hackel mellan bak och framkropp:-)/ / Håkan
Publicerat September 1, 201312 yr Här kommer en bild på Half hog hopper. Den har varit grymt bra fluga dom senaste turerna jag har varit och fiskat. //Håkan
Publicerat Mars 15, 201412 yr Har kommit igång lite med flugbindningen. Här en favoritfluga. Muddler minnow. //Håkan
Publicerat Mars 15, 201412 yr En bild från förra helgens flugbinding med klubben. En B3-Bonker för vårens havsöring.
Publicerat Mars 20, 201412 yr Har kommit igång lite med flugbindningen. Här en favoritfluga. Muddler minnow. //Håkan Vart har du fått tag på så där fint hjorthår?? och så där stor bit ????
Publicerat Mars 20, 201412 yr Vart har du fått tag på så där fint hjorthår?? och så där stor bit ????det är rådjurshår. Biten kommer från ett rådjur jag skälv har skjutit. Ska man ta rätt på rådjurshår så är det som finast i januari. Då har dom full längd på håret:-)