Publicerat Oktober 9, 201114 yr oke tack för svaret. har upplevt samma problem med 22 mag pipan på en 455:a nämligen så. märkligt att den ändrade träffläget mitt i allt! du verkar ha rolig jakt med den du! om vi ändå hade lika villiga kråkor, nä här drar dom för glada livet så fort man är närmare än 300m
Publicerat Oktober 10, 201114 yr om vi ändå hade lika villiga kråkor, nä här drar dom för glada livet så fort man är närmare än 300m Du får väl sluta skjuta på dom så lugnar dom väl ner sig
Publicerat Oktober 10, 201114 yr Jag har byggt ett rejält gömsle med samma material som det är på marken. Mossa på markplast. Därunder ligger jag med bara halva pipan ute och gömslet är under tre granar. Det gör det nästan omöjligt att upptäcka innan det smäller.
Publicerat Oktober 10, 201114 yr Jag har byggt ett rejält gömsle med samma material som det är på marken. Mossa på markplast. Därunder ligger jag med bara halva pipan ute och gömslet är under tre granar. Det gör det nästan omöjligt att upptäcka innan det smäller. Det där låter ju helt underbart skulle man kunna få en bild på hur det gömslet ser ut
Publicerat Oktober 24, 201114 yr Hej, har en fråga ang. 17Hmren: På vilket avstånd skjuter ni in den? Har letat lite på nätet efter balistik etc. men hittar inte så mycket. Hur långt håll skjuter ni på? Hoppas att någon försår frågan...
Publicerat Oktober 24, 201114 yr Författare Hej, har en fråga ang. 17Hmren: På vilket avstånd skjuter ni in den? Har letat lite på nätet efter balistik etc. men hittar inte så mycket. Hur långt håll skjuter ni på? Hoppas att någon försår frågan... Min är inskjuten på 100m runt en 5 krona på det hållet o plockar ut till 120 + Mvh.
Publicerat Oktober 24, 201114 yr Där jag jagar e 100m maxavstånd för lämpliga skott o därför har jag skjutit in på 80 med lite överslag. Skjuter 0-100+ med det utan problem på trut, kråka o skata. Jag använder mest ccis 20grains gamepoint.
Publicerat November 2, 201114 yr Författare Fick licensen i dag Så nu är det bara att Christer ska ha tid o gänga pipan Mvh.
Publicerat November 2, 201114 yr Smörgosse- själv sitter jag o tittar på två alternativ( nja tre då), en 1502D HB Annie i 17 Mach 2/en 1517D i 17 Hmr känns sjukt intressanta att titta närmare på, jag vet ju hur bra mach2:orna skjuter, utöver slika puffare som är givna svartfågeldräpare o till kniner så är jag sjukt sugen på en FX Royal 200 i .25 licensfri då så klart. Återstår att se lite vad som sker framöver med jakten, tror att det får besluta saken. Har sålt drillingen o fick ganska bra betalt, jaktkontot har ett litet överskott för tillfället. /Christian
Publicerat November 2, 201114 yr Givet det jag vet idag så hade jag nog f-n satsat på en HMR.. fast åandra sidan, du är ju fena på att vrida på siktet så då torde inte machII vara ngr problem Min Mach2 pipa sköt bättre än HMR.. Mvh!
Publicerat November 3, 201114 yr Författare Smörgosse- själv sitter jag o tittar på två alternativ( nja tre då), en 1502D HB Annie i 17 Mach 2/en 1517D i 17 Hmr känns sjukt intressanta att titta närmare på, jag vet ju hur bra mach2:orna /Christian Stämmer har ett riktigt smörjobb nu när jag får dämparen då går jag 20m från ytterdörren lägger mig ner o pangar kråkfågel på en yta av 30-120m Förstår det du har ju underlag för den trevliga kalibern o det finns ju många trevliga bössor är lite sugen på Browning T-Bolt Target Varmint o Savage Model 93R17 TRR-SR hur som så kommer du o ha mycket nöje med den pangen du väljer. Mvh.
Publicerat November 3, 201114 yr Nån som har tips på vart man kan köpa ammo typ gamepoint och fmj i STHLM-trakten? Var hos handlaren i Uppsala som bara hade varmint-ammo...
Publicerat November 3, 201114 yr I min värld är precision kung näst efter kraft och då kulorna ändå är smul även ute på 100 meter är det ju ganska kvitta lagom, om jag tror att jag har längre håll än runt 100 meter för dagen blir det en helt annan rigg som får åka med ut. (Det finns ju fler riggar att rasta) Det som tilltalar mig med kaliber är inte bara effekten utan hur sanslöst veka kulorna är. Flex- du är osnäll när du skriver så där, men det är klart knappast någon idé att gruffa med dig om det, eller hur?
Publicerat November 3, 201114 yr Författare I min värld är precision kung näst efter kraft och då kulorna ändå är smul även ute på 100 meter är det ju ganska kvitta lagom, om jag tror att jag har längre håll än runt 100 meter för dagen blir det en helt annan rigg som får åka med ut. (Det finns ju fler riggar att rasta) Det som tilltalar mig med kaliber är inte bara effekten utan hur sanslöst veka kulorna är. Flex- du är osnäll när du skriver så där, men det är klart knappast någon idé att gruffa med dig om det, eller hur? Så är det vill ju bara dela med mig hur kul man kan ha det Mvh.
Publicerat November 3, 201114 yr Författare Prata med Roger i dag så dämparen skulle komma i morgon o Christer kunde inte fören på tis.ons men skit samma mina kikare har inte dykt upp än så det går ju inte o köra fören dom dyker upp. Mvh.
Publicerat November 3, 201114 yr Tja nu är inte just denna pang i 17 kaliber utan 22 men den skulle kunna vara det, helt klart ett läckert paket, givetvis på tvären med typ alla former av regler för svenskt bruk men ack så anpassat o smutt Manners T4 stock för CZ 45/2/3/5 samt en pang med integrerad dämpare /Christian
Publicerat November 3, 201114 yr den va snygg Christian! här kommer mitt bidrag. 22wrm pipa påväg ut ut skåpet. 22lr pipa står säkert i skåpet o nu sitter en 17hmr pipa på vapnet 17hmr har sjuk dragningskraft. nu tar dock både övningsvapnet ( 22lr ) och jaktvapnet 17hmr ) på samma plats i licensboken vilket gör att de fortfarande finns 5 andra platser bildbidrag
Publicerat November 4, 201114 yr Författare Fick ljuddämparen i dag o kan konstatera att den är lätt o välgjord så nu är det bara o vänta på Christer Mvh.
Publicerat November 4, 201114 yr Nu ser man inte hur stor den är men den ser exakt ut som den jag har, en T30 med lite mindre hål igenom typ.. Mvh!
Publicerat November 5, 201114 yr Författare Nu ser man inte hur stor den är men den ser exakt ut som den jag har, en T30 med lite mindre hål igenom typ.. Mvh! Det är nog samma fast Roger bytt förteckning till T25 ? Mvh.
Publicerat November 9, 201114 yr Författare Ja då har man vart hemma hos Christer o fått pipan gängad o måste säga att faan va noga han är när hän mäter med massa olika instrument o klockor o sånt så allt är senterat o rakt Lill bettan sitter i svarven. Han gjorde non mojäng i fram där så pipan skulle va centrerad. Sen lite svarvning. Här var det gängat o ett klockrent jobb Så här ser lill bettan ut i sin nya kostym Roger på RCC har gjort en mycket fin dämpare klockrent nöjd med den http://s219.photobucket.com/albums/cc253/flexgo/?action=view¤t=MOV01786.mp4 Mvh.
Publicerat November 9, 201114 yr Förmodligen första gången jag känner att det är rätt att skriva att en RCC dämp är snygg, men hela bild serien inkl videon är bra och snygga, särskilt plus för att du hyrt in personal för att köra dialogen Flex, jag gillar dialekter. Hur skjuter pangen nu, minst lika bra hoppas jag. /Christian