Publicerat November 15, 201114 yr Författare Kolla in www.ssrk.se och bläddra fram "ditt" län eller din avdelning. Där lär du hitta en styrelse eller något, dra ett mail dit och kolla läget/intresset. Vet inte hur det ser ut hos dej men generellt är folk som galna, ringde en dam här förra veckan och ville ha en pall (!!!) kråka av mej Sen en brasklapp.. Kulskjutna fåglar är generellt lite mindre intressanta för hundfolket. Ofta blodiga, ibland sönderskjutna. Men några fåglar borde du kunna sortera ut och omsätta till medel på jaktkontot De fåglar man skjuter med hagel kan man, givet att man hanterat viltet ok efter skott, sälja varje skjuten fågel. När jag skjutit med kula får man sortera bort en hel del. Mvh! Klockrent hippen ska kolla upp det tackar o bockar Mvh.
Publicerat November 15, 201114 yr Författare jo Flex kolven är en jäkla sladdertacka rent ut sagt. väldigt fin men grymt mjuk i trät! hoppas på att allt går som planerat då det är tanken att de blir en sväng upp till robban i helgen/början av nästa vecka för o bädda bössan. jag håller mig inom 25mm på 97m med 5 skott. jag har ingen stänkare heller. provat på 125m oxå o de ser fortfarande okej ut. dock är de störande att träffbilden flyttar sig så lätt beroende på stöd o vind som den gör grym jakt du har där Flex! gärna bilder o mer längre berättelser mvh//M Ja men då är du ju hemma inget o klaga på Ja ge robban en pungspark rrån mig Ja skriva är inte min starka sida tackar Mvh.
Publicerat November 15, 201114 yr bara den blir bäddad så är jag nog i hamn med denna bössa tror jag allt med tanke på att jag är mkt kortare än honom så ska jag försöka sträcka mina grymt osmidiga senor ända dit upp men lyckas jag så ska jag skicka fram hälsningen okej då men kameran kan du verkligen styra så de kan du inte komma ifrån
Publicerat November 15, 201114 yr Författare bara den blir bäddad så är jag nog i hamn med denna bössa tror jag allt med tanke på att jag är mkt kortare än honom så ska jag försöka sträcka mina grymt osmidiga senor ända dit upp men lyckas jag så ska jag skicka fram hälsningen okej då men kameran kan du verkligen styra så de kan du inte komma ifrån Ja det känns ju bättre då har man den parametern ur huvudet He he låter fint de En får tacke köpte mig en ny mob i går så det blir lite bilder sen ska åka o köpa lite amo i morgon Mvh.
Publicerat November 15, 201114 yr jo det ska bli riktigt skönt faktiskt. hatar när saker småstrular konstant. hellre allt på en gång då istället. bytte dock till 22pipan då ammon börjar ta slut till 17hmr:en efter varje skottställning varje gång nu har jag iaf alla skotten inom en 5:krona på 60m och vet kulbanan från 0 m till 75. även om effekten i 17hmr:en är grymt mkt bättre än den klena 22lr:en väntar med spänning på bilderna Flex
Publicerat November 16, 201114 yr Författare jo det ska bli riktigt skönt faktiskt. hatar när saker småstrular konstant. hellre allt på en gång då istället. bytte dock till 22pipan då ammon börjar ta slut till 17hmr:en efter varje skottställning varje gång nu har jag iaf alla skotten inom en 5:krona på 60m och vet kulbanan från 0 m till 75. även om effekten i 17hmr:en är grymt mkt bättre än den klena 22lr:en väntar med spänning på bilderna Flex Helt klart att du har en trevlig bössa den är väl skjutande sen när du är färdig så får du fixa lite träffbilder Ok sa se vad ja kan bistå med till helgen Mvh.
Publicerat November 16, 201114 yr Har en kollega är på kommun som har en Quad och har beställt en .17 pipa till bössan. Han är hygggligt driven, känner honom inte såå väl men han verkar seriös. Han har ritat och fixat en egen dämpare som han ska ha fått från tillverkaren igår eller idag. Någon gång här framöver så skulle jag få en prototyp att testa av honom.. Han surrade om att han ritade dämparen och innehållet så den vart anpassad till specifika kulhastigheter. Om det blir verklighet och detta fungerar så kanske jag kan kirra en åt dej till vettigt pris? Och jag har i nuläget inte en susning om vilket pris det kan bli. Lite spännande är det iaf! Mvh!
Publicerat November 16, 201114 yr Hipp- det där låter spännande, inte bara att det är ganska vågat som sak att ge sig på att designa en bättre dämp än dem tillgängliga idag men om resultatet blir det avsedda så är det ju helt enkelt strålande. Detta är en bra tråd måste jag säga. /Christian
Publicerat November 16, 201114 yr Hängde inte med i hälften av hans beskrivning men höljet är stål och inte aluminium vilket väcker min nyfikenhet pga Tommys råd att just stål dämpar bättre än alu. Sen skulle den bygga mer bakåt än framåt vilket underlättar vid skytte från bil så jo jag är nyfiken! Mvh!
Publicerat November 16, 201114 yr det låter spännande det där hippen! mvh//Marcus som knatar på i hopp om att någon gång i framtiden bli kommunjägare
Publicerat November 16, 201114 yr Författare Har en kollega är på kommun som har en Quad och har beställt en .17 pipa till bössan. Han är hygggligt driven, känner honom inte såå väl men han verkar seriös. Han har ritat och fixat en egen dämpare som han ska ha fått från tillverkaren igår eller idag. Någon gång här framöver så skulle jag få en prototyp att testa av honom.. Han surrade om att han ritade dämparen och innehållet så den vart anpassad till specifika kulhastigheter. Om det blir verklighet och detta fungerar så kanske jag kan kirra en åt dej till vettigt pris? Och jag har i nuläget inte en susning om vilket pris det kan bli. Lite spännande är det iaf! Mvh! Jag är klockrent nöjd med min Rcc dämpare men fixa gärna lite film sen när du prövar den så man får höra skillnaden Tack o bock för förfrågan Mvh.
Publicerat November 16, 201114 yr Författare Varit hos Kjells vapen i dag o fixat lite amo till lill bettan o lite laddprylar till mellan bettan Mvh.
Publicerat November 16, 201114 yr Nä nu har man väntat tillräckligt länge! Ingen som har en 17 Hmr-pipa liggandes till min quad?
Publicerat November 16, 201114 yr fint värre Flex!! vad kostar ammon uppe hos han? torsbo har ju fått för sig o ta några jävla rövpriser för 17hmr ammon så där tänker jag aldrig handla det iaf! så funderar på om de är värt o va några stycken i en bil o åka den lilla resan upp till götene för en liten rundtur
Publicerat November 16, 201114 yr Tror om jag inte missminner mej att Flex har rena vrakpriser på Kjells Vapen! Alla handlare jag kollat tar hutlöst betalt men inte Kjells vapen inte Men Flex, ursäkta OT men.. har du gjort dej av med din .243:a och skaffat .222? Mvh!
Publicerat November 16, 201114 yr fan de va ju nästan lika lockande som att åka till vapex o handla då ju vapen har bra priser. frågan är om dom har någon ammo hemma? verkar kunna bli av med en liten resa uppåt! ammo behövs. dock behöver bössan en bäddning så man kan lita på den utan att behöva ruinera sig på ammopriserna. dom må vara låga med 5 skott varje gång man åker ut blir dyrt
Publicerat November 16, 201114 yr Författare fint värre Flex!! vad kostar ammon uppe hos han? torsbo har ju fått för sig o ta några jävla rövpriser för 17hmr ammon så där tänker jag aldrig handla det iaf! så funderar på om de är värt o va några stycken i en bil o åka den lilla resan upp till götene för en liten rundtur Ja jag tror att kjells vapen har dom bästa priserna på 17HMR amo 170-175kr för 50 pilar Mvh.
Publicerat November 16, 201114 yr Författare Tror om jag inte missminner mej att Flex har rena vrakpriser på Kjells Vapen! Alla handlare jag kollat tar hutlöst betalt men inte Kjells vapen inte Men Flex, ursäkta OT men.. har du gjort dej av med din .243:a och skaffat .222? Mvh! Ja både 243 o 308 är borta gick tillbaka till gamla godingen 222 Mvh.
Publicerat November 16, 201114 yr med tanke på att torsbo tänker skinna en på över 200kr asken så är de värt att åka den svängen o göra det till en dagsutflykt norröver samt de dåliga utbudet hos torsbo och affären i ullared är fan skrämmande!
Publicerat November 16, 201114 yr Författare med tanke på att torsbo tänker skinna en på över 200kr asken så är de värt att åka den svängen o göra det till en dagsutflykt norröver samt de dåliga utbudet hos torsbo och affären i ullared är fan skrämmande! Kjells har både cci o hornady v-max o 20gr xtp eller va den heter för matvilt Mvh.
Publicerat November 17, 201114 yr Författare Sköt en skata i dag från altan på 10m o j....r vilken smäll det blev när kulan träffa det bara eka mellan husen Mvh.
Publicerat November 17, 201114 yr Det går inte att dämpa bort anslagsljudet, men det har du ju noterat i och med detta. Kör hårt Flex, just det, är det Hornady V-max nu eller någon annan pil? /Christian
Publicerat November 17, 201114 yr Hippen kunde det där med fåglarna bättre än mig... Vem vet du kanske får tillbaka några ören till mer ammo;-) // Tommy
Publicerat November 17, 201114 yr Författare Det går inte att dämpa bort anslagsljudet, men det har du ju noterat i och med detta. Kör hårt Flex, just det, är det Hornady V-max nu eller någon annan pil? /Christian Vist har jag hört att det smäller till i fågel men nu blev det så uppenbart när det var så nära Stämmer Christian nu är det v-max ett tag Hippen kunde det där med fåglarna bättre än mig... Vem vet du kanske får tillbaka några ören till mer ammo;-) // Tommy Håller med di fullt ut Mvh.
Publicerat November 18, 201114 yr låter bra det Flex. dags o köpa på sig lite bulor igen så man har för ett tag framöver haha ljudet när man träffar sitt byte är otroligt högt! märker man när man är inne i lador o latjar runt. spec med seg 22lr ammo