Publicerat November 9, 201114 yr Författare Och vad tycker du om ljudet?? Mvh! Det pyser ju bara funkar klockrent o dra på här bland kåkarna så i morgon bitti blir det kaj attack Mvh.
Publicerat November 9, 201114 yr Författare Förmodligen första gången jag känner att det är rätt att skriva att en RCC dämp är snygg, men hela bild serien inkl videon är bra och snygga, särskilt plus för att du hyrt in personal för att köra dialogen Flex, jag gillar dialekter. Hur skjuter pangen nu, minst lika bra hoppas jag. /Christian Ja jag tycker skälv att den är riktigt ok sen är den väldigt lätt o bra o dämpar ljudet klockrent Tackar o bockar men hyrt in personal sitter ju med mobilen o filmar Ja den ligger nästan inom en femkrona på 100m o det tycker jag är jävligt bra för en kantantändnings pil Mvh.
Publicerat November 9, 201114 yr Det pyser ju bara funkar klockrent o dra på här bland kåkarna så i morgon bitti blir det kaj attack Men va fan.. då måste jag kolla med Roger om det är samma dämp som vi har! Min pyser fan inte Var precis på möte med kommunen, vi måste tagga upp fågelavskjutningen här och var.. Får bli ivår för nu är det för få ljusa timmar. Mvh!
Publicerat November 9, 201114 yr Författare Men va fan.. då måste jag kolla med Roger om det är samma dämp som vi har! Min pyser fan inte Var precis på möte med kommunen, vi måste tagga upp fågelavskjutningen här och var.. Får bli ivår för nu är det för få ljusa timmar. Mvh! Skälva knallen pyser ju den låter ju inte mycket men kulljudet låter ju en del men det är ju en jävla skillnad på dämpat o odämpat Mvh.
Publicerat November 10, 201114 yr Författare Ja det här med dämpare föll väl ut då jag satt på en av damernas terrass o drog ner lite kråkfågel o sedan gick jag runt o fråga lite om dom hade hört något o det var som om non kastat en sten på rutan sa dom om man ska beskriva hur det lät Mvh.
Publicerat November 10, 201114 yr Cool video På banan fanns väl inte så mycket för ljudet att studsa i.. Tyckte mej höra kulislaget iaf. Men visst levde det om värre när du kom in i byn och sköt? Ska nog fan testa här hemma med, om kajorna är så hatade som vi får rapporter om så torde ljudet i någon mån acceteras. Ska bara dubbelkolla med Roger först att vi har samma thermos fram på pipan.. Mvh!
Publicerat November 10, 201114 yr Hipp mfl, detta har vi iofs redan tidigare talat om, bogvågsknallen från en projektil som är i överljudsfart kan man inte dämpa bort, inte heller det i varje fall i ljuduppfattningsmässigt avseende brutalt högljudda anslaget i en djurkropp. Fortfarande är det enda svaret om man vill bli av dem dem sakerna, kulor som går subsoniskt. Men i mycket är det som så att ett par poffar med säg en pang som Flex, det stör inte nämnvärt, man kan inte alltid förstå vad det är, oavsett om man är vaken och uppe/inomhus och inte heller behöver det väcka personer som sover inomhus med stängda dörrar. /Christian
Publicerat November 10, 201114 yr Ja det här med dämpare föll väl ut då jag satt på en av damernas terrass o drog ner lite kråkfågel o sedan gick jag runt o fråga lite om dom hade hört något o det var som om non kastat en sten på rutan sa dom om man ska beskriva hur det lät Mvh. Hur reagerade kråkor som var i närheten när du sköt? Jag menar förståss inte dom som tvärdog av blyförgiftning //Mekus
Publicerat November 10, 201114 yr Författare Cool video På banan fanns väl inte så mycket för ljudet att studsa i.. Tyckte mej höra kulislaget iaf. Men visst levde det om värre när du kom in i byn och sköt? Ska nog fan testa här hemma med, om kajorna är så hatade som vi får rapporter om så torde ljudet i någon mån acceteras. Ska bara dubbelkolla med Roger först att vi har samma thermos fram på pipan.. Mvh! Ja det låter ju lite mer bland kåkarna men damerna tyckte det var lugnt Det tycker jag att du ska göra Mvh.
Publicerat November 10, 201114 yr Författare Hur reagerade kråkor som var i närheten när du sköt? Jag menar förståss inte dom som tvärdog av blyförgiftning //Mekus Jag tror att dom inte vet vart ljudet kommer i från för dom flyttar sig till ett annat träd o för ett jävla liv sen smäller man på igen o då flyttar dom på sig gjorde så tre gånger innan dom stack o sen samma sak igen Mvh.
Publicerat November 11, 201114 yr Författare Kan bara konstatera att det här jobbet hade inte blivit gjort om jag inte haft ljuddämparen då det är mycket kåkar runt om kring här o fåglarna är mycket aktiva på morgonen o det skulle stört oerhört mycket o panga utan dämpare så nu har jag suttit två mornar o pangat från en altan med bord o utemöbler o det har vart en kanon skjutbänk o damen har bjudit på kaffe under tiden jag suttit där o tre påsar med fågel har ramlat ner så nu är det lugnt här Mvh.
Publicerat November 11, 201114 yr Författare Fn bra jobbat Flexen. /Christian Tack så mycket De är fint när man har hjälpsamma grannar oxå som kommer o knackar på dörren o säger dom sitter här nu Mvh.
Publicerat November 11, 201114 yr ser fint ut flex! fint värre! du skulle finna mkt nöje i denna by med den bössan. kajflockar som man slutat räkna i tusental utan tiotusentals fåglar i varje. kråkor o skator till förbannelse. samma med duvor. överallt o bilarna kan vara helt omlackade efter bara någon timme men vi är en kustnära stad så vi ska tydligen ha de så här säger dom väldigt icke överdrivet drivna kommunjägarna att de är sagt 17hmr är grymt trevlig. funderar på om jag ska ta den imorgon istället för xc:n o se om man kommer åt någon fågel
Publicerat November 12, 201114 yr Författare ser fint ut flex! fint värre! du skulle finna mkt nöje i denna by med den bössan. kajflockar som man slutat räkna i tusental utan tiotusentals fåglar i varje. kråkor o skator till förbannelse. samma med duvor. överallt o bilarna kan vara helt omlackade efter bara någon timme men vi är en kustnära stad så vi ska tydligen ha de så här säger dom väldigt icke överdrivet drivna kommunjägarna att de är sagt 17hmr är grymt trevlig. funderar på om jag ska ta den imorgon istället för xc:n o se om man kommer åt någon fågel Tackar Det låter som om dina kommunskyttar har blivit hemma tama entusiasmen har avtaget o dom kanske inte tycker att det är så kul o ta dialogen med invånarna o finlirar i ytter periferin kanske bara en tanke. Ja det är en otroligt trevlig kaliber mycket nöje under morgonen Mvh.
Publicerat November 12, 201114 yr ser fint ut flex! fint värre! du skulle finna mkt nöje i denna by med den bössan. kajflockar som man slutat räkna i tusental utan tiotusentals fåglar i varje. kråkor o skator till förbannelse. samma med duvor. överallt o bilarna kan vara helt omlackade efter bara någon timme men vi är en kustnära stad så vi ska tydligen ha de så här säger dom väldigt icke överdrivet drivna kommunjägarna att de är sagt 17hmr är grymt trevlig. funderar på om jag ska ta den imorgon istället för xc:n o se om man kommer åt någon fågel Ställer mig bakom denna posten då info kommer från mig, jag har i min tur hört det från jägarklanen. Ja, det är en familj som styr kommunjakten och vem som får vara med här.
Publicerat November 13, 201114 yr Författare Har haft en helt galen helg då köpet av ljuddämpare har givit mig så många olika ställen som jag inte har kommit åt tidigare o det genererade i 5st stora lidel påsar med fågel o all amo är slut fruktans värt nöjd med helgen blir till o åka o handla lite amo så man kan lira lite i helgen som kommer Mvh.
Publicerat November 13, 201114 yr Läckert! Vi har fått order om att öka uttaget av kajor i byn men vårt problem är att såfort skjutljus infinner sig så är folk uppe och går och då ska vi dra oss undan. Har få obefolkade ställen som medger jakt och dessa ställen är snabbt rena på fågel. Hur gör du när du jagar, sitter på altan, skjuter från bilen eller går mycke? Mvh!
Publicerat November 13, 201114 yr Författare Läckert! Vi har fått order om att öka uttaget av kajor i byn men vårt problem är att såfort skjutljus infinner sig så är folk uppe och går och då ska vi dra oss undan. Har få obefolkade ställen som medger jakt och dessa ställen är snabbt rena på fågel. Hur gör du när du jagar, sitter på altan, skjuter från bilen eller går mycke? Mvh! Tackar Jag har åkt i bilen i helgen o fördelen nu är att jag kan åka gata upp o gata ner i dom olika bostads komplexen o skuta över hustaken o knalla ut på cykelbanorna o lägga mig med benstöden o ha husen precis bakom mig utan att det stör samma inne i centrum på lite olika fina ställen utan att det stör mm.mm. Här är det lugnt nåt enstaka hundekipage o bil sen blir det lite mer rörelse framåt 10.30 men sen vet dom ju vem jag är o vad jag gör så dom bryr sig inte Mvh.
Publicerat November 14, 201114 yr skitfint Flex! verkar ha grym jakt! min bössa verkar oturligt nog vandra med träffbilderna en Brno 455:a ska ju ändå inte vara den billigaste skitbössan! skjuter bra men den ändrar sig lite väl jäkla ofta. någon mer som har problem med avtagna benstöd o påmonterade? min ändrar en del när jag tar av eller har dom på. även när jag inte tar stöd på den så ändrar dom sig lite. vill ha bössan bäddad!
Publicerat November 14, 201114 yr Har haft en helt galen helg då köpet av ljuddämpare har givit mig så många olika ställen som jag inte har kommit åt tidigare o det genererade i 5st stora lidel påsar med fågel o all amo är slut fruktans värt nöjd med helgen blir till o åka o handla lite amo så man kan lira lite i helgen som kommer Lite nyfiken på vad du gör med fåglarna du pangar? Du kanske säljer dem till nån hundklubb??? Om inte så tycker jag du ska kolla med dem, hör hemma i Sunne så betalar dem bortemot 20:-/kråka om jag inte minns helt fel.... Mvh Tommy Mvh.
Publicerat November 15, 201114 yr Författare skitfint Flex! verkar ha grym jakt! min bössa verkar oturligt nog vandra med träffbilderna en Brno 455:a ska ju ändå inte vara den billigaste skitbössan! skjuter bra men den ändrar sig lite väl jäkla ofta. någon mer som har problem med avtagna benstöd o påmonterade? min ändrar en del när jag tar av eller har dom på. även när jag inte tar stöd på den så ändrar dom sig lite. vill ha bössan bäddad! Tackar Min bössa ligger inom en femkrona sen är det alltid not skott som sticker utanför o sen blir det lite ojämna träffbilder men håller bössan sig inom 5-6cm cirkel på 100m så är du hemma får inte begära för mycket av en kantantändnings kaliber. Pröva o bädda bössan o kolla så du har pilkanalen urtagen så stocken inte tar i pipan slå lite försiktigt i framstocken o kolla om den slår i pipan lätt o det är ju ingen rekyl o tala om men det kan va så att när du belastar benstödet så kanske framstocken tar i lite när du skjuter. Det är ingen kritik mot din bössa bara lite tankar jag har Har vart lite sugen skälv på en dylig bössa gillar Brno Mvh.
Publicerat November 15, 201114 yr Författare Hej Tommy. Jag är lite folkskygg jag väljer gärna när var o hur jag tar kontakt med folk så det har tagit i mot o ta tag i den biten men det är uppfriskande o få en spark i röven så jag ska ta tag i det Mvh.
Publicerat November 15, 201114 yr Kolla in www.ssrk.se och bläddra fram "ditt" län eller din avdelning. Där lär du hitta en styrelse eller något, dra ett mail dit och kolla läget/intresset. Vet inte hur det ser ut hos dej men generellt är folk som galna, ringde en dam här förra veckan och ville ha en pall (!!!) kråka av mej Sen en brasklapp.. Kulskjutna fåglar är generellt lite mindre intressanta för hundfolket. Ofta blodiga, ibland sönderskjutna. Men några fåglar borde du kunna sortera ut och omsätta till medel på jaktkontot De fåglar man skjuter med hagel kan man, givet att man hanterat viltet ok efter skott, sälja varje skjuten fågel. När jag skjutit med kula får man sortera bort en hel del. Mvh!
Publicerat November 15, 201114 yr jo Flex kolven är en jäkla sladdertacka rent ut sagt. väldigt fin men grymt mjuk i trät! hoppas på att allt går som planerat då det är tanken att de blir en sväng upp till robban i helgen/början av nästa vecka för o bädda bössan. jag håller mig inom 25mm på 97m med 5 skott. jag har ingen stänkare heller. provat på 125m oxå o de ser fortfarande okej ut. dock är de störande att träffbilden flyttar sig så lätt beroende på stöd o vind som den gör grym jakt du har där Flex! gärna bilder o mer längre berättelser mvh//M