Publicerat April 3, 201016 yr Läggav! Skitjobbigt detta! Måste fixa ngr qr-fästen till Sakon samt ytterligare ett kikarsikte förutom pipan.. Flex din j..a stolle, fattar du hur dyrt detta blir? Mvh! Håller med kollar just nu på en extar pipa till blaser verkar dyrt kanske billigare att göra sig av med 300an istället eller 22wm. Fan det är en massa vill ha! i den där kalibern 17
Publicerat April 3, 201016 yr låter som en riktigt rolig kaliber de där Flex. ja det verkar som att det nog blir en sån till hösten eller om jag ska skaffa mej en 243a eller en 223a eller så skafafr jag bägge ¨ fatta vad dyrt det kommer att bli
Publicerat April 3, 201016 yr Författare Läggav! Skitjobbigt detta! Måste fixa ngr qr-fästen till Sakon samt ytterligare ett kikarsikte förutom pipan.. Flex din j..a stolle, fattar du hur dyrt detta blir? Mvh! He he du kommer inte o ångra dig jag låvar Mvh.
Publicerat April 9, 201016 yr Författare Väntar på morgondagen då jag o lill betten ska ut på skyddsjakt Sen ska riktiga rengörings grejer in köpas o en noggrann rengöring ska göras o sen blir det en sväng till banan o kolla om man kan krympa träffbilderna lite till Mvh.
Publicerat April 9, 201016 yr snygg bössa Flex. näsran så man kom in på att köpa ny bösa igen hoppas du Trivs med lill dräpen
Publicerat April 9, 201016 yr Vi ska ut i morgon med, ska kolla vädret nu. Risk för nedebörd så kör vi 4 gubbar i en liten by, uppehåll så hissar jag uven på en gård invid byn och bankar kajor där. Hade varit smutt med nya pipan, hoppas kunna beställa den snart! Mvh!
Publicerat April 9, 201016 yr Författare Vi ska ut i morgon med, ska kolla vädret nu. Risk för nedebörd så kör vi 4 gubbar i en liten by, uppehåll så hissar jag uven på en gård invid byn och bankar kajor där. Hade varit smutt med nya pipan, hoppas kunna beställa den snart!Mvh! Låter fint det skit jakt på er då ska bli kul o höra ditt betyg på kalibern sen när du fått hem pipan Här blir det nordlig vind o 4 m/s är väll inte så bra väder men måste bara få komma ut Mvh.
Publicerat April 9, 201016 yr Nordan lär inte göra detta roligare, skippar uven tror jag. Skitjakt själv! Mvh!
Publicerat April 10, 201016 yr Långa och trista nattskift kan vara förödande då jag nu lusläst denna tråd känns plötsligt en .17HMR pipa till quade som ett måste. Fast måste försvara 22lr för inte är den så dålig ballistiskt inskjuten på 100 brukar det inte vara mera än max 10cm överslag som mest och den kalibern har det i gamla tider skjutits vilt på smått otroliga avstånd och även imponerande storlek, men nog har kalibern sina begränsningar när vi inte längre tvingas jaga för att få mat på bordet. Finns det fler som testat kalibern och verkar den ofta skjuta bra?
Publicerat April 10, 201016 yr Författare Långa och trista nattskift kan vara förödande då jag nu lusläst denna tråd känns plötsligt en .17HMR pipa till quade som ett måste.Fast måste försvara 22lr för inte är den så dålig ballistiskt inskjuten på 100 brukar det inte vara mera än max 10cm överslag som mest och den kalibern har det i gamla tider skjutits vilt på smått otroliga avstånd och även imponerande storlek, men nog har kalibern sina begränsningar när vi inte längre tvingas jaga för att få mat på bordet. Finns det fler som testat kalibern och verkar den ofta skjuta bra? Det är givet att du ska ha en sån pipa till quaden Lars det blir svårt o gå till baka till 22lr sen men som sagt 22lr är trevligt o mängd träna o tävla med bekanta med Var ute nu på morgonen 1 tim sen var jag nöjd Mvh.
Publicerat April 10, 201016 yr Ett litet kraft paket värkar kalibern vara, http://www.youtube.com/watch?v=xSPna4OjsEU...feature=related Här jagas det bergs get i Nya Zeeland, Mycket vacker natur. Här dräper dom grisar med 17 HMR
Publicerat April 10, 201016 yr Jag vet att det gjordes ett test i Svensk jakt i vintras o då fick den bra kritik det enda var väl att det inte fanns så många olika patroner att teta om pipan är kinkig. Men annars var han nöjd, han hade testat den på ripjakten var rikigt nöjd, inte mycket sönderslaget o bra ballistik. /Fredrik
Publicerat April 10, 201016 yr Ett litet kraft paket värkar kalibern vara,http://www.youtube.com/watch?v=xSPna4OjsEU...feature=related Här jagas det bergs get i Nya Zeeland, Mycket vacker natur. Här dräper dom grisar med 17 HMR Kan väl inte ens vara roligt med den där get jakten i NZ nä gud mig bevare!! Kalibern i sig är väl bra men själva jaktformen näää tack.
Publicerat April 10, 201016 yr Kan väl inte ens vara roligt med den där get jakten i NZ nä gud mig bevare!!Kalibern i sig är väl bra men själva jaktformen näää tack. Nej get jakten är jag inte imponerad av, Men naturen och utsikten är enligt mig helt otroligt vacker.
Publicerat April 10, 201016 yr Ett litet kraft paket värkar kalibern vara,http://www.youtube.com/watch?v=xSPna4OjsEU...feature=related Här jagas det bergs get i Nya Zeeland, Mycket vacker natur. Här dräper dom grisar med 17 HMR Ja, kalibern är imponerande men åter igen är jänkarna allt annat än imponerande i sin etik. Hur kan ett land vara så fullt av rednecks och puckon? Jaga gris med kaliber .17??? Jag ser att de dör men inte är det vackert när de ålar sig fram skadade som in hans andra film Att han även skjuter de stora när det är kultingar med bevisar bara intelligensnivån hos den skytten. (Jag vägrar kalla honom jägare! ) Fast det är ju tur att han har så klen kaliber för annars hade han väl skadskjutit ett helt gäng grisar om kulan gått rakt genom kroppen som den gjort med lite grövre kaliber. Fan man blir ju bara förbannad på dem "over there". Tur att man kan glädjas åt kalibern. Den står högt upp på önskelistan när det en dag blir dags för en klenare kaliber i vapenskåpet också.
Publicerat April 10, 201016 yr Författare Ja, kalibern är imponerande men åter igen är jänkarna allt annat än imponerande i sin etik. Hur kan ett land vara så fullt av rednecks och puckon? Jaga gris med kaliber .17??? Jag ser att de dör men inte är det vackert när de ålar sig fram skadade som in hans andra film Att han även skjuter de stora när det är kultingar med bevisar bara intelligensnivån hos den skytten. (Jag vägrar kalla honom jägare! ) Fast det är ju tur att han har så klen kaliber för annars hade han väl skadskjutit ett helt gäng grisar om kulan gått rakt genom kroppen som den gjort med lite grövre kaliber. Fan man blir ju bara förbannad på dem "over there". Tur att man kan glädjas åt kalibern. Den står högt upp på önskelistan när det en dag blir dags för en klenare kaliber i vapenskåpet också. +1 Mvh.
Publicerat April 10, 201016 yr Det är samma för mig den står högt på önskelistan, jag har tänkt köpa en SAKO Quad med 22 lr 22 magnum och 17 hmr det är bara ett problem: Avyttra ett CZ452 22 lr samt 2 st pistoler en 9mm och en 22 lr . Huvudsaken är att man får avyytrat dem senast i slutet på Juni så man har lite marginal till Trädskällarjakten som börjar den 25 Aug hade tänkt använda 22 magnum pipan till det,då de flesta goda råd man fått av dem som håller på med den typen av jakt menar att det är den kalibern som gäller. Nåväl det finns även 22 Hornet som är ypperlig till den jaktformen inte att förglömma
Publicerat April 11, 201016 yr Författare Det är samma för mig den står högt på önskelistan, Du kommer o bli skitnöjd med den kaliber o som rip o fågel kaliber kommer den o va ypperlig till Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr F*n ta dig Flex Nu börjar det snurra tankar i huvudet här alltså Riktigt trevlig läsning måste jag säga Har kommit fram till att jag nog måste köpa en .17 HMR jag också Har en kikare som behöver en bössa Får gratulera iaf Mvh!
Publicerat April 11, 201016 yr Författare F*n ta dig Flex Nu börjar det snurra tankar i huvudet här alltså Riktigt trevlig läsning måste jag säga Har kommit fram till att jag nog måste köpa en .17 HMR jag också Har en kikare som behöver en bössa Får gratulera iaf Mvh! Trevligt att du blev sugen på kalibern ju fler vi blir så blir ju amon billigare oxå Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr ja suget efter en 17 HMR blev inte mindre när jag såg din bösas Flex. kanks vore nått att ha istället för 22an
Publicerat April 11, 201016 yr Författare ja suget efter en 17 HMR blev inte mindre när jag såg din bösas Flex. kanks vore nått att ha istället för 22an Ja non 22lr blir det inte not mer för mig 17HMR spöar den i allt Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Ja non 22lr blir det inte not mer för mig 17HMR spöar den i allt Mvh. kan tänka mej det. får väl hitta en sån till räv jakten i höst då
Publicerat April 11, 201016 yr Författare kan tänka mej det. får väl hitta en sån till räv jakten i höst då Nja det funkar inte Mvh.