Publicerat April 11, 201016 yr Författare jasså, får väl panga kråkorna med den då He he ja det funkar bättre Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Ja non 22lr blir det inte not mer för mig 17HMR spöar den i allt Tror säkert du har rätt tänkte bara korrigera en grej.. 22 lr smiskar 17 HMR när det gäller pris på plugg Mvh!
Publicerat April 11, 201016 yr Författare Tror säkert du har rätt tänkte bara korrigera en grej.. 22 lr smiskar 17 HMR när det gäller pris på plugg Mvh! Jag tänkte skriva det men non vänlig själ påminner mig väll tänkte jag där får ju givet vis 17HMR smisk Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Hur beter sig dessa bössor om man skjuter mycket med dem börjar det sprida och hur många smällar tål den utan försämring? känns som att vapenvården blir viktig med kalibern men det är bara en gissning, blir det beläggningar i pipan på denna för visst är det riktiga mantlar? Där har vi ännu en fördel för 22lr som man inte behöver vårda för att den ska fungera, försöker bara balansera upp lite i tråden och samtidigt intala mig själv att jag inte måste köpa en HMR
Publicerat April 11, 201016 yr Författare Hur beter sig dessa bössor om man skjuter mycket med dem börjar det sprida och hur många smällar tål den utan försämring?känns som att vapenvården blir viktig med kalibern men det är bara en gissning, blir det beläggningar i pipan på denna för visst är det riktiga mantlar? Där har vi ännu en fördel för 22lr som man inte behöver vårda för att den ska fungera, försöker bara balansera upp lite i tråden och samtidigt intala mig själv att jag inte måste köpa en HMR Hej Lars jag har skjutit runt 150 skott o inte dragit en lapp genom pipan än o jag skottställde bössan på 80m o den höll sig inom 2cm på det av ståndet o bland när man ligger på runt 80-100m med riktigt fint stöd så bommar jag i bland o jag blir lika förvånad varje gång vekar som det kommer riktiga flyers annars så träffar jag det jag siktar på men jag ska köpa riktiga rengöringsgrejer o sen pröva före o efter rengöring o kolla skillnaden i träffbilderna. Ja det är riktig mantel på kulorna. Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Visst går kulorna runt Vo 700? Vad är den normala räffelstigningen för kalibern?
Publicerat April 11, 201016 yr Författare Visst går kulorna runt Vo 700?Vad är den normala räffelstigningen för kalibern? Ja närmare 800 i 17gr kulorna 1:9 är det på min. Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Ja närmare 800 i 17gr kulorna 1:9 är det på min.Mvh. Tackar Vet inte hur lång glidyta kulorna har men borde mantla en del lägg gärna in hur det ser ut när du fixat städ grejer
Publicerat April 11, 201016 yr Författare TackarVet inte hur lång glidyta kulorna har men borde mantla en del lägg gärna in hur det ser ut när du fixat städ grejer Ska göra detta Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Fan nu var man sugen på ny byssa igen Såg att Volqartsen eller vad det heter har en halvauto någon som vet om den går att få tag på i svedala?
Publicerat April 11, 201016 yr Författare Fan nu var man sugen på ny byssa igen Såg att Volqartsen eller vad det heter har en halvauto någon som vet om den går att få tag på i svedala? Detta kanske är läsvärt ? http://www.remington.com/pages/news-and-re...all-notice.aspx Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Detta kanske är läsvärt ?http://www.remington.com/pages/news-and-re...all-notice.aspx Mvh. Det lät inte bra är det bara remingtongs egen amm tro ? ps känner mig fortfarande spyfärdig efter klippet med grisarna vafan är det för dårar
Publicerat April 11, 201016 yr Författare Det lät inte bra är det bara remingtongs egen amm tro ?ps känner mig fortfarande spyfärdig efter klippet med grisarna vafan är det för dårar Nä det tåls o tänka på. Ja det imponerar inte Mvh.
Publicerat April 12, 201016 yr Författare Har ev löst finansieringen nu Mvh! Det låter ju riktigt bra Mvh.
Publicerat April 12, 201016 yr Jag var och lämnade in licens på en bössa idag och passade då på att lämna in på en 17 HMR pipa till quaden också. Kollade på lite ammo och kulorna verkar ha ett skapligt BC. är det någon som vet vart man hitta uppgifter på detta?
Publicerat April 12, 201016 yr Författare Jag var och lämnade in licens på en bössa idag och passade då på att lämna in på en 17 HMR pipa till quaden också.Kollade på lite ammo och kulorna verkar ha ett skapligt BC. är det någon som vet vart man hitta uppgifter på detta? He he det är ju f..n lysande kanske vi kan ha en 17 HMR Träff Här kan du läsa lite. http://www.shootingtimes.com/ammunition/17_hmr_0508/ mVH.
Publicerat April 12, 201016 yr Wow! Från tanke till handling på någon dag bara, snyggt Själv har jag försökt gräva fram en pipa, hade helst köpt i Uppsala men jag tror drygpellen där ffa är sur på Sako Sweden Mvh!
Publicerat April 12, 201016 yr Potent liten rackare detta kollade lite ballistik blir en giftig bössa för ripa på fjället om pipan skjuter bra. Har alltid jagat med 22lr till ripa mest för att den är så skoj att skjuta med men inser att det blir att testa denna nästa vinter med lasermätarn och denna kan man nog bli en effektiv rip sniper
Publicerat April 12, 201016 yr Författare Potent liten rackare detta kollade lite ballistik blir en giftig bössa för ripa på fjället om pipan skjuter bra. Har alltid jagat med 22lr till ripa mest för att den är så skoj att skjuta med men inser att det blir att testa denna nästa vinter med lasermätarn och denna kan man nog bli en effektiv rip sniper Ja den är riktigt fin o snipa ripa med den här kula funkar nog kanon. 50 round box, .17 Hornady Magnum Rimfire, 20 Grain Gamepoint Jacketed Soft Point. •Sub-MOA for pin-point accuracy. •Max rise of only 0.6 inch when sighted for 100 yards. •20 grain bullet for retained velocity and deeper penetration. •Dimple-tip bullet designed to minimize damage to edible meat. •Sure-fire CCI priming. Mvh.
Publicerat April 12, 201016 yr Den kan nog fungera, skjuter med blyhålspets i 22wmr på orre och tjäder är den toppen. Minns att man Ulf testat den i svenskjakt med något annat än fmj måste söka igen tidningen Är det bara CCI som laddar den med fmj?
Publicerat April 12, 201016 yr Författare Den kan nog fungera, skjuter med blyhålspets i 22wmr på orre och tjäder är den toppen.Minns att man Ulf testat den i svenskjakt med något annat än fmj måste söka igen tidningen Är det bara CCI som laddar den med fmj? Ja det verkar så jag har bara hittat CCI . Mvh.
Publicerat April 18, 201016 yr Författare Här har det inte hänt så mycket var ett tag sen jag va ute det här blåst nåt förj...igt sen väntar jag på o få i hop pengar till en dämpare sen får Christer jobb oxå Mvh.
Publicerat April 21, 201016 yr Har inte fått min licens men borde dimpa ned snart Har fått hem Deweys stång med läskända och mässingsborstar rent söta grejer till denna kaliber Sedan hade inte handlaren någon pipa hemma men den skulle dyka upp snart