Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

17 HMR

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
jasså, får väl panga kråkorna med den då :D

He he ja det funkar bättre :D

Mvh.

• Svar 517
  • Visningar 94,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klockren Morgon Lufta Bettan en Snabbis        Mvh.

• Christian N
    Christian N

17 HMR är en väldigt särpräglad kaliber,   en våldsam massa energi och en kula, avser enbart 17 grains V-max artade då, FMJ och 20 grainarna bortser jag från, som vid anslag omedelbart fragmenterar

Posted Images

Publicerat
Ja non 22lr blir det inte not mer för mig 17HMR spöar den i allt :D

Tror säkert du har rätt tänkte bara korrigera en grej.. 22 lr smiskar 17 HMR när det gäller pris på plugg :blink:

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Tror säkert du har rätt tänkte bara korrigera en grej.. 22 lr smiskar 17 HMR när det gäller pris på plugg :D

Mvh!

Jag tänkte skriva det men non vänlig själ påminner mig väll tänkte jag där får ju givet vis 17HMR smisk :blink:

Mvh.

Publicerat

Hur beter sig dessa bössor om man skjuter mycket med dem börjar det sprida och hur många smällar tål den utan försämring?

känns som att vapenvården blir viktig med kalibern men det är bara en gissning, blir det beläggningar i pipan på denna för visst är det riktiga mantlar?

Där har vi ännu en fördel för 22lr som man inte behöver vårda för att den ska fungera, försöker bara balansera upp lite i tråden och samtidigt intala mig själv att jag inte måste köpa en HMR :D

Publicerat
  • Författare
Hur beter sig dessa bössor om man skjuter mycket med dem börjar det sprida och hur många smällar tål den utan försämring?

känns som att vapenvården blir viktig med kalibern men det är bara en gissning, blir det beläggningar i pipan på denna för visst är det riktiga mantlar?

Där har vi ännu en fördel för 22lr som man inte behöver vårda för att den ska fungera, försöker bara balansera upp lite i tråden och samtidigt intala mig själv att jag inte måste köpa en HMR :D

Hej Lars jag har skjutit runt 150 skott o inte dragit en lapp genom pipan än o jag skottställde bössan på 80m o den höll sig inom 2cm på det av ståndet o bland när man ligger på runt 80-100m med riktigt fint stöd så bommar jag i bland o jag blir lika förvånad varje gång vekar som det kommer riktiga flyers annars så träffar jag det jag siktar på men jag ska köpa riktiga rengöringsgrejer o sen pröva före o efter rengöring o kolla skillnaden i träffbilderna.

Ja det är riktig mantel på kulorna.

Mvh.

Publicerat

Visst går kulorna runt Vo 700?

Vad är den normala räffelstigningen för kalibern?

Publicerat
  • Författare
Visst går kulorna runt Vo 700?

Vad är den normala räffelstigningen för kalibern?

Ja närmare 800 i 17gr kulorna 1:9 är det på min.

Mvh.

Publicerat
Ja närmare 800 i 17gr kulorna 1:9 är det på min.

Mvh.

Tackar

Vet inte hur lång glidyta kulorna har men borde mantla en del lägg gärna in hur det ser ut när du fixat städ grejer

Publicerat
  • Författare
Tackar

Vet inte hur lång glidyta kulorna har men borde mantla en del lägg gärna in hur det ser ut när du fixat städ grejer

Ska göra detta :)

Mvh.

Publicerat

Fan nu var man sugen på ny byssa igen :)

Såg att Volqartsen eller vad det heter har en halvauto någon som vet om den går att få tag på i svedala?

Publicerat
  • Författare
Fan nu var man sugen på ny byssa igen :)

Såg att Volqartsen eller vad det heter har en halvauto någon som vet om den går att få tag på i svedala?

Detta kanske är läsvärt ?

http://www.remington.com/pages/news-and-re...all-notice.aspx

Mvh.

Publicerat

Det lät inte bra är det bara remingtongs egen amm tro ?

ps känner mig fortfarande spyfärdig efter klippet med grisarna vafan är det för dårar :)

Publicerat
  • Författare
Det lät inte bra är det bara remingtongs egen amm tro ?

ps känner mig fortfarande spyfärdig efter klippet med grisarna vafan är det för dårar :P

Nä det tåls o tänka på.

Ja det imponerar inte :)

Mvh.

Publicerat

Har ev löst finansieringen nu <_<

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Har ev löst finansieringen nu <_<

Mvh!

Det låter ju riktigt bra :ph34r:

Mvh.

Publicerat

Jag var och lämnade in licens på en bössa idag och passade då på att lämna in på en 17 HMR pipa till quaden också.

Kollade på lite ammo och kulorna verkar ha ett skapligt BC. är det någon som vet vart man hitta uppgifter på detta?

Publicerat
  • Författare
Jag var och lämnade in licens på en bössa idag och passade då på att lämna in på en 17 HMR pipa till quaden också.

Kollade på lite ammo och kulorna verkar ha ett skapligt BC. är det någon som vet vart man hitta uppgifter på detta?

He he det är ju f..n lysande kanske vi kan ha en 17 HMR Träff :unsure:

Här kan du läsa lite.

http://www.shootingtimes.com/ammunition/17_hmr_0508/

mVH.

Publicerat

Wow!

Från tanke till handling på någon dag bara, snyggt :wacko:

Själv har jag försökt gräva fram en pipa, hade helst köpt i Uppsala men jag tror drygpellen där ffa är sur på Sako Sweden :unsure:

Mvh!

Publicerat

Potent liten rackare detta kollade lite ballistik blir en giftig bössa för ripa på fjället om pipan skjuter bra.

Har alltid jagat med 22lr till ripa mest för att den är så skoj att skjuta med

men inser att det blir att testa denna nästa vinter med lasermätarn och denna kan man nog bli en effektiv rip sniper :unsure:

Publicerat
  • Författare
Potent liten rackare detta kollade lite ballistik blir en giftig bössa för ripa på fjället om pipan skjuter bra.

Har alltid jagat med 22lr till ripa mest för att den är så skoj att skjuta med

men inser att det blir att testa denna nästa vinter med lasermätarn och denna kan man nog bli en effektiv rip sniper :unsure:

Ja den är riktigt fin o snipa ripa med den här kula funkar nog kanon.

50 round box, .17 Hornady Magnum Rimfire, 20 Grain Gamepoint Jacketed Soft Point.

•Sub-MOA for pin-point accuracy.

•Max rise of only 0.6 inch when sighted for 100 yards.

•20 grain bullet for retained velocity and deeper penetration.

•Dimple-tip bullet designed to minimize damage to edible meat.

•Sure-fire CCI priming.

Mvh.

Publicerat

Den kan nog fungera, skjuter med blyhålspets i 22wmr på orre och tjäder är den toppen.

Minns att man Ulf testat den i svenskjakt med något annat än fmj måste söka igen tidningen

Är det bara CCI som laddar den med fmj?

Publicerat
  • Författare
Den kan nog fungera, skjuter med blyhålspets i 22wmr på orre och tjäder är den toppen.

Minns att man Ulf testat den i svenskjakt med något annat än fmj måste söka igen tidningen

Är det bara CCI som laddar den med fmj?

Ja det verkar så jag har bara hittat CCI .

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Här har det inte hänt så mycket var ett tag sen jag va ute det här blåst nåt förj...igt sen väntar jag på o få i hop pengar till en dämpare sen får Christer jobb oxå :)

Mvh.

Publicerat

Skickat licensansökan nu precis via internposten!

Mvh!

Publicerat

Har inte fått min licens men borde dimpa ned snart :rolleyes:

Har fått hem Deweys stång med läskända och mässingsborstar rent söta grejer till denna kaliber :wub: Sedan hade inte handlaren någon pipa hemma men den skulle dyka upp snart