Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakten 2010

Featured Replies

Publicerat
Jaha då fick man domen. Som vanligt så har man en jäkla otur. :( Jag tror jag är född med betong i sandlådan. Min bäverresa ser ut att bli inställd. Var till läkaren för att kolla upp en envis och jobbig hosta. Luftrörsinfektion, bara att åka hem med en påse tabletter och mumsa i sju dagar. Kompisen ska bli pappa i dagarna och jag riskerar inte att smitta ner någon av dom med den här skiten. Så det blir jakt på hemmaplan istället bara man orkar gå. :( Det känns som att suga luft genom ett sugrör när man andas och trött så in i helvete är man. Jag sa att kompisarna får sätta mig i karantän på jobbet under helgen. :D

Shit också! ;) Det är typiskt när man ska iväg på något som du. :mad:

Hur går det med knäet då?

• Svar 119
  • Visningar 14,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Nu är det hos folksam som fritidsskada. Vi får se hur dom bedömer det men någon maratonlöpare blir man aldrig mera. Glad om jag kan åka skidor och jaga ripa någon gång i framtiden. Det känns som att man har lite motvind och uppförsbacke just nu.

Publicerat
Nu är det hos folksam som fritidsskada. Vi får se hur dom bedömer det men någon maratonlöpare blir man aldrig mera. Glad om jag kan åka skidor och jaga ripa någon gång i framtiden. Det känns som att man har lite motvind och uppförsbacke just nu.

vad menar du? försäkringsbolageet för en luftrörsinfektion?,,,den tillfrisknar du ju från ganska fort med rätt antibiotika

Publicerat
vad menar du? försäkringsbolageet för en luftrörsinfektion?,,,den tillfrisknar du ju från ganska fort med rätt antibiotika

Nja Vi gled över på en annan skada som är lite allvarligare än en luftrörsinfektion. Läs en gång till i föregående inlägg ;)

Publicerat

jaaaa nu fattar jag haha,,,trodde det hade snurrat om för dej ;) bara för att vi är i bävertråden så sköt jag en liten råtta igår,,typ 7-8 kilo det känns liiite overkill med 6,5 på en sån

Publicerat

Ok! Det känns och låter som att du har en rikitg uppförsbacke med mycket motvind. Tråkigt för dig men jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att du får en ny knäled.

Publicerat

Jag och "Bladin" var uppe i min jaktkoja och jagade i helgen blev 5 bävrar totalt

IMG_1130.jpg

IMG_1143.jpg

IMG_1123.jpg

IMG_1132.jpg

IMG_1138.jpg

Publicerat

Grattis på er! :D Det var ingen dålig bäverjakt. :lol:

Publicerat
  • Författare

26/4

DSC00741.jpg

Skjuten i planeten på 40meter, 6,5x55 och lapua Mega. Fin bäver på ca 15kg.

4/5

DSC00790.jpg

Skulle mest ut på rekning. parkerar bilen och går ner till ån, spanar lite och klampar neröver. plötsligt ser jag en bäver som simmar mitt i ån ca 50 meter framför mig, något överrumplad står jag och glor då jag hör ett tydligt smackande alldeles i närheten. 20 meter till höger på samma sida ån som mig så sitter det en bäver och smaskar högljutt på några vattenväxter. backar 5 meter och tar stöd på en tall och avfyrar. En kvart senare smyger jag vidare längs ån dit den andra bäver for, 100meter längre ner sitter även den och smaskar högljutt. smyger fram och lägger mig typ inne i en buske så jag får århundradets stöd, istället för att osäkra så tar jag fram mobilen och tar några kort genom siktet. jag tänkte att han skulle bli en bra avlingsbäver och jag tyckte det räckte med att ha skjutit en bäver samma kväll redan :rolleyes:

DSC00778.jpg

Bävern sitter med röven mot mig lite till vänster i bild.

//

Gabbe

Publicerat

Härliga foton! Grattis till bävern! :rolleyes:

Publicerat
Jag och "Bladin" var uppe i min jaktkoja och jagade i helgen blev 5 bävrar totalt

IMG_1130.jpg

IMG_1143.jpg

IMG_1123.jpg

IMG_1132.jpg

IMG_1138.jpg

Bäver kungen kanon jakt grattis grattis.

Mvh.

Publicerat

Fick min andra bäver igår, Härligt. En fin pjäs enligt mig själv på kanske 15 kg.

Helt plötsligt så simmar den bara där och sätter sig på en sten eller nånting mitt på selet mindre än 20 meter bort. Jag hade med mig gummans kamera men det tänker man ju inte på då. Det hade varit ett enkelt huvudskott men jag vill visa ett vackert byte för ungarna och funderar på att greja en trofé. inget genomskott med 222 och 3,2grams bs, ska bli kul att se om det går att skotta ut nån kula eller om det bara blev skrot, förmodligen det sistnämda.

Publicerat

Grattis Tolma! Fin bäver! <_<

Publicerat

Tackar! Visst räknas jag väl ändå som en erfaren bäverjägare nu? Jag har ju ändå fått två!

Publicerat
Tackar! Visst räknas jag väl ändå som en erfaren bäverjägare nu? Jag har ju ändå fått två!

Självklart :huh:

Publicerat
Bäver kungen kanon jakt grattis grattis.

Mvh.

Tackar :huh:

Publicerat

jag har en fråga ang gället HUR ser det ut har kollat med gubbarna som brukar jaga bäver men ingen av dom har gett samma svar som den andre =)

jag har nypit ett antal nu i år och ska ut nu på lördag.

behöver lite anvisningar om vart det sitter och hur den ser ut

Publicerat

tips på bra ammo till bävern? tagit 2 med oryx i vår i cal 30-06 men jag tycker de blir allt för stoa hål. urtagen och klar brukar de väl kallas å så har de varit i båda fallen. ett bogskott å ett skallskott.

Publicerat
tips på bra ammo till bävern? tagit 2 med oryx i vår i cal 30-06 men jag tycker de blir allt för stoa hål. urtagen och klar brukar de väl kallas å så har de varit i båda fallen. ett bogskott å ett skallskott.

Ta sikte på halskotpelaren om det inte för långt håll. Har Mega till 308:an. :wub:

Publicerat
Ta sikte på halskotpelaren om det inte för långt håll. Har Mega till 308:an. :P

mega? va e de? :wub: inte pysslat med detta allt för länge.

Publicerat
mega? va e de? :wub: inte pysslat med detta allt för länge.

Du hittar den i länken! Det är en finsk kula från Lapua. :P

http://www.lapua.com/index.php?id=853

Publicerat
Du hittar den i länken! Det är en finsk kula från Lapua. :wub:

http://www.lapua.com/index.php?id=853

ok. tycker den verkar ha ganska liknande egenskaper som oryx men jag kanske misstar mig. något förslag till en kula som inte spränger bävern? någon med lagomt med död utan att den förstör allt för mkt. eller är de bara så att de e väldigt mycket "overkill" att jaga bäver med 30-06?

Publicerat
ok. tycker den verkar ha ganska liknande egenskaper som oryx men jag kanske misstar mig. något förslag till en kula som inte spränger bävern? någon med lagomt med död utan att den förstör allt för mkt. eller är de bara så att de e väldigt mycket "overkill" att jaga bäver med 30-06?

Själv har jag skutit en i halskotpelaren på 2,5-3 m i en bäck som inte var mer än 5-6 m bred samt en bisamråtta rakt framifrån mellan ögonen och den såg jag inte mer för den sjönk till botten. Det måste ha varit hål rakt igenom den för det var på några meter längre avstånd men inte många.

Jag har en ca. 10 g kula lagom hårt laddad.

Publicerat

Det är väl det :huh:

Publicerat

Stoltzen grattis till en lyckad jakt :wub:

Vart skickar du skinnen på beredning ?

Jag fick ju mig en bäver själv i lördags så nu ligger det ett skinn i frysen ;)