Publicerat September 14, 201213 yr Det fixar jag syns i vår! Ser du bäcken som går förbi passlinjen och det är där dom håller hus. Vi behöver spränga hela boet så att vattenståndet sjunker i träsket så att vi kommer ut till dom få generalpass som vi har kvar. Har du några gubbar???
Publicerat September 14, 201213 yr Aa Fan nu börjar bäverabstinensen igen... stod faktiskt och kollade när dom sprängde berg idag. kanske ska höra med dom om dom har lite TNT över
Publicerat September 14, 201213 yr Aa Fan nu börjar bäverabstinensen igen... stod faktiskt och kollade när dom sprängde berg idag. kanske ska höra med dom om dom har lite TNT över Haha! Jag kan tänka mig att den är påträngande bäverabstinensen. Gör så!
Publicerat September 15, 201213 yr Aa Fan nu börjar bäverabstinensen igen... stod faktiskt och kollade när dom sprängde berg idag. kanske ska höra med dom om dom har lite TNT över Här är ett foto på nedre delen av den andra bäverbäcken. Den går nästan förbi hela F-passlinjen på västra sidan. Alla älgar och hundar har simborgarmärket för att klara sig över bäcken. Älgen som jag såg idag med hunden efter sig var nybadade när dom kom förbi mig. Om du ser på kartan så är bäcken lång och mynnar ut i ett tjärn (ovanför F1) innan den övergår till bäck och ut i älven. Det är en jäkla terräng efter bäcken på sina ställen.
Publicerat September 15, 201213 yr Ser inte bilden Inte så konstigt när man glömde fotot men nu är den redigerad.
Publicerat September 15, 201213 yr Ser mysigt ut Ska vi bestämma datum redan nu ? Tror att det finns en gammal bäverjägare vid namn Uffe som säkert följer med
Publicerat September 15, 201213 yr Ser mysigt ut Ska vi bestämma datum redan nu ? Tror att det finns en gammal bäverjägare vid namn Uffe som säkert följer med Först så får vi se vad det blir för vinter. Du minns väl mina foton från i våras med snö över stövelskaften dagarna innan bäverjaktens slut.
Publicerat September 16, 201213 yr Jo men alla är ju inte rädda för snö B-) Nej, det är dom inte o det har jag inte påstått heller.
Publicerat Oktober 19, 201213 yr Detta är en populär post. Såhär vart min första bäver 22 kilo vägde den
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Snyggt skinn Ante och grattis till bjuran! (om jag inte sagt det tidigare...)
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Fint skinn och grattis till första bävern!! Blir att sätta sig någon dag fram över men nu är de så in i helvete med vatten så bäverns sittplatser är under vattnet:(
Publicerat November 8, 201213 yr Hur är det att jaga bäver nu på hösten? Är de framme lika ofta som på våren? Eller är det svårare att jaga bäver nu?
Publicerat November 8, 201213 yr Det är mörkt nu på hösten då bävern kommer fram. Klart väder och fullmåne så kan du dock få en trevlig bäverjakt.
Publicerat November 8, 201213 yr Okej. Ja det är väldigt skönt att sitta en fin dag på våren. Men kanske skulle prova på en full måne natt
Publicerat November 8, 201213 yr Smygjaga bäver från kanot en klar höstnatt slår i min mening all vårjakt. Men senhösten är å andra sidan min favoritperiod, det skall vara kallt, det ska vara lite lagom med snö och det ska vara mörkt för en riktigt bra jakt.
Publicerat November 8, 201213 yr Smygjaga bäver från kanot en klar höstnatt slår i min mening all vårjakt. Men senhösten är å andra sidan min favoritperiod, det skall vara kallt, det ska vara lite lagom med snö och det ska vara mörkt för en riktigt bra jakt. Ja, det kan ni göra i söder men inte här uppe när isen lägger sig även på älven.