Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakt

Featured Replies

Publicerat

2 + 2 bisam. -08 och -10. Ingen förra året men en bisam mellan ögonen.

dum fråga men gjorde det ont när bisamråttan träffade dej mellan ögonen ? :ph34r:
  • Svar 940
  • Visningar 145,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• strävhår
    strävhår

Det man skjuter hämtar man.

• Årets första. 17 kg. Hade gett upp och gjort patron ur. Stod och fällde ihop skjutstödet när den kom ut från hyddan och simmade förbi mig på tre meters håll... Lät den passera och fumlade tag i en pat

• karelsk blandning
    karelsk blandning

Blev en bäver igår efter att den lurat mig flera gånger men nu åkte jag ut extra tidigt  6ppc fungerade till 19 kg bäver.

Posted Images

Publicerat

dum fråga men gjorde det ont när bisamråttan träffade dej mellan ögonen ? :ph34r:

Hahaha!

Dummer!

:lol: :lol: :lol::rolleyes:

Publicerat

Okej :)

Publicerat

Haha! Har du hittat det tipset från mig??? :lol:;)

post-144-0-26086700-1334341647_thumb.jpg

Haha det är faktiskt värre än så, mon frere!

Jag har fått tipset och receptet från en säljägare som inspirerats av ditt tips.

Djungeltrumman ekar i bakgrunden!

Publicerat

Och igår drog jag och en polare ut i närheten av Svenstavik.

Eftersom det var första gången på denna marken, så använde vi stor del av kvällen för att reka.

Ganska snart hittade vi ett kraftigt försumpat ställe med ett par heta foderplatser.

Det kluriga var att vinden snurrade nånting fruktansvärt där nere i myrdraget, så det var inte helt lätt att välja ansmygning.

Ca 200 meter nedströms foderplatserna låg en hydda som visade aktivitet. Isen nedströms hyddan och fördämningen var öppen, så det var ingen tvekan!

Polaren satte sig på pass med vinden hyfsat rätt ett 50 tal meter från hyddan.

Själv smög jag uppströms tillbaks till foderplatserna, ett tiotal fällda björkar som låg på tvärs över ån med färska gnag längs stammarna.

Utrustningen var illa vald. Dagen till ära hade jag min nya goretexjacka som prasslade nånting jävulskt.

Istället för storstövlarna (med hôl i) hade jag de höga kängorna. De vart sura efter 10 minuter på myren.

.30-06an laddad med 110 grains Winchester Super Speed. Sug på den!

Så fort jag prasslat färdigt och kommit till ro plaskade det till mitt emellan oss. Klockan var knappt åtta på kvällen men Bjuran var vaken!

Efter ytterligare en halvtimme började bäckens porlande brytas av mot något mer småplaskande ljud - två ungbävrar kom simmandes och kivades intill foderplatsen.

Då small det från polarens gamla Sako. Jag bröt passet och travade bort till en dalmas med ett brett leende. En stor galt låg intill hyddan.

Bra avslutning på premiärkvällen och med hopp om flera fina jakter i vår!

Publicerat

Haha det är faktiskt värre än så, mon frere!

Jag har fått tipset och receptet från en säljägare som inspirerats av ditt tips.

Djungeltrumman ekar i bakgrunden!

Satan vad den djungeltrumman måste eka ner till Jämtland då. :lol:;)

Publicerat

Satan vad den djungeltrumman måste eka ner till Jämtland då. :lol:;)

:lol:

Publicerat

Och en liten bild från gårdagen. Som synes en präktig gnagare!

post-4665-0-22010800-1334572332_thumb.jp

Publicerat

Fin hydda! :)

Grattis till bävern! :)

Publicerat

Grattis till bävern :)
Publicerat

GRATTIS :D

Publicerat

Grattis :)

Publicerat

Fick rapport om att isen på bäverbäcken har börjat öppna sig nu. :wub:

Så kanske i slutet på April el. i början på Maj kommer man ner till bäcken. :)

Man får nog ta en rek.runda under helgen om vädrets makter tillåter det.

Jag kör ju på sommardäcken nu och dom har hotat med snö ikväll och imorgon så vi får väl se. :lol:

Publicerat

20 dagar kvar till jag får prova på Bäverjakt! :D Blev med bjuden på en resa upp till Strömsund Av Strävhår här på forumet :)

Är så sjukt taggad nu..

Publicerat

20 dagar kvar till jag får prova på Bäverjakt! :D Blev med bjuden på en resa upp till Strömsund Av Strävhår här på forumet :)

Är så sjukt taggad nu..

Kul! :)

Då har du något spännande att se fram emot, bara du inte träffar på någon nyvaken nalle.

Pssss: Det är gott om nalle i Strömsundstrakten.

Det är ju iofs en upplevelse att få se en nalle bara den är på behagligt avstånd el. ha nära till bilen. :lol:

Publicerat

Är så sjukt taggad nu..

härligt, lycka till :D

Publicerat

Kul! :)

Då har du något spännande att se fram emot, bara du inte träffar på någon nyvaken nalle.

Pssss: Det är gott om nalle i Strömsundstrakten.

Det är ju iofs en upplevelse att få se en nalle bara den är på behagligt avstånd el. ha nära till bilen. :lol:

Viktor står utifall väl rustad med en väl inskjuten vixen och millforce varmint... :huh:
Publicerat

Ska ni skrämma upp mig nu innan resan? Haha :P Var ledig från jobbet idag och var ute och kikade efter björn med bilen. Så länge men sitter säkert i bilen går de bra ;) Jag kanske skippar 222an och tar 6,5an med Vulkan istället ;)

Publicerat

Ska ni skrämma upp mig nu innan resan? Haha :P Var ledig från jobbet idag och var ute och kikade efter björn med bilen. Så länge men sitter säkert i bilen går de bra ;) Jag kanske skippar 222an och tar 6,5an med Vulkan istället ;)

Hehe skitjakt på er :) Och lycka till med björnarna ;)

Mvh

Publicerat

Viktor står utifall väl rustad med en väl inskjuten vixen och millforce varmint... :huh:

Han kan ta svängen över Kalix och få låna min 416 rerm mag så känner han sig lite säkrare. :lol:

Publicerat

Ja för f*n! Ta med dig några extra par kallingar och kanske några blöjor ifall det blir en fartrand som kommer ut när du hör björnen vrålar.

Ja, det är väl säkrast i bilen. :lol:

Sikta då på halskotpelaren så har du väl en säker död med en 6,5:a. Inte skulle jag skjuta någon annanstans med den kalibern. :rolleyes:;):P

Sktijakt på er! :)

Publicerat

Haha tack :lol:

Publicerat

Haha tack :lol:

Varsågod!

Det går rysningar genom hela ryggraden på dig när du hör björnen vrålar. :lol: :lol: :lol::PB)

Publicerat

Varsågod!

Det går rysningar genom hela ryggraden på dig när du hör björnen vrålar. :lol: :lol: :lol::PB)

Tur att jag har Strävhår som Bodyguard B)

Publicerat

Tur att jag har Strävhår som Bodyguard B)

Du får väl hoppas på att han har lite mer än lillfjutten 6,5:a. :lol: :lol: :lol:;):rolleyes: