Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakt

Featured Replies

Publicerat

Å här är baklåren och ryggbitarna färdiga för saltlag och rökning.

Gällpungen ligger och drar sig i en burk med renat för senare avnjutning.

Skinnet får ligga i frysen tills bäverjakten är över. Bättre att skicka alla skinnen i samma kolli till beredarn. Nu är jag en slö fan som flår fort. Mycket kött och fett blir kvar och kostar 150 spänn extra när man lämnar in det, men det får det vara värt.

Slippa stå och pilla.

Nu ska jag njuta av en måndagsmackmyra och gå en liten kvällspromenad med hunna. Gokväll!

Det ser bra ut det där. :)

Jag har torkat bäver och det blev kanongott. :)

• Svar 940
  • Visningar 145,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• strävhår
    strävhår

Det man skjuter hämtar man.

• Årets första. 17 kg. Hade gett upp och gjort patron ur. Stod och fällde ihop skjutstödet när den kom ut från hyddan och simmade förbi mig på tre meters håll... Lät den passera och fumlade tag i en pat

• karelsk blandning
    karelsk blandning

Blev en bäver igår efter att den lurat mig flera gånger men nu åkte jag ut extra tidigt  6ppc fungerade till 19 kg bäver.

Posted Images

Publicerat

Vart skickar ni skinnen för beredning och vad tar dom?

Publicerat

post-9336-0-97378900-1335351073_thumb.jp

Viktor på sitt första bäverpass, åtminstone med egen byssa. Inget skinn med hem men vi fick då se ett par styckna.

Publicerat

Viktor på sitt första bäverpass, åtminstone med egen byssa. Inget skinn med hem men vi fick då se ett par styckna.

Ser ut att ha varit en fin kväll :)

Publicerat

11 plusgrader här nu så nu försvinner isen på ån där jag och pappa ska jaga bäver så de blir förhoppningsvis nån tur i helgen :)

Mvh

Publicerat

Ser ut att ha varit en fin kväll :)

Vi prickade in en kanonkväll, men det var nog sista gången (Bollnäs) Viktor hade de vadarna på, det lät som ett helt dagis på utflykt i sina galonisar :lol:
Publicerat

Snygg kille ;) Tack får en kanon kväll! Nästa gång har vi med oss skin hem! :)
Publicerat

Vi prickade in en kanonkväll, men det var nog sista gången (Bollnäs) Viktor hade de vadarna på, det lät som ett helt dagis på utflykt i sina galonisar :lol:

HAHA :D Ja dom lämnar jag nog hemma nästa gång ;)
Publicerat

Kul att du fick komma iväg ut! :) Tråkigt att det inte blev någon bäver med hem. :(

Publicerat

Igår kväll så for jag min kompis och pappa ut och jagade bäver för första gången i år :) Vi såg ingenting förutom en bäver som visade sig kanske 3-4 sek men jag hoppas väll att jag hinner med nån mer tur innan jakten slutar :)

Mvh

Publicerat

Neoprenvadar byxor check B) Taggad till tusen och det är 10 dagar, 8 timmar, 36 minuter och 52 sekunder kvar...

Publicerat

Och så bilden som utlovat. Vi har räknat till 6 bävrar i hyddan där denna är skjuten, två har små har skjutits.

Dessa 6 bävrar har sköljt bort stora delar av en väg, översvämmat en åker och lett om en bäck så den rann in i källaren på en kåk, och endå får vi kritik för att vi jagar dom för dom är ju så söta och man borde kunna flytta dom till ett ställe där dom inte gör skada menar kritikerna.

post-4401-0-69359700-1335737638_thumb.jp

Publicerat

Och så bilden som utlovat. Vi har räknat till 6 bävrar i hyddan där denna är skjuten, två har små har skjutits.

Dessa 6 bävrar har sköljt bort stora delar av en väg, översvämmat en åker och lett om en bäck så den rann in i källaren på en kåk, och endå får vi kritik för att vi jagar dom för dom är ju så söta och man borde kunna flytta dom till ett ställe där dom inte gör skada menar kritikerna.

Fortsätt skjuta dom istället ;)

Mvh

Publicerat

Fortsätt skjuta dom istället ;)

Mvh

Det är planen. Känns enklare och lite mer ekonomiskt än att flytta dom.

Publicerat

Grattis! :)

Publicerat

Det är planen. Känns enklare och lite mer ekonomiskt än att flytta dom.

Och roligare ;)
Publicerat

Neoprenvadar byxor check B) Taggad till tusen och det är 10 dagar, 8 timmar, 36 minuter och 52 sekunder kvar...

Smart köp Viktor, vilken kvalifikasort blev det ?
Publicerat

Och roligare ;)

Och ger mer kött. :)

Publicerat

Å här är baklåren och ryggbitarna färdiga för saltlag och rökning.

Gällpungen ligger och drar sig i en burk med renat för senare avnjutning.

Skinnet får ligga i frysen tills bäverjakten är över. Bättre att skicka alla skinnen i samma kolli till beredarn. Nu är jag en slö fan som flår fort. Mycket kött och fett blir kvar och kostar 150 spänn extra när man lämnar in det, men det får det vara värt.

Slippa stå och pilla.

Nu ska jag njuta av en måndagsmackmyra och gå en liten kvällspromenad med hunna. Gokväll!

post-4665-0-33584200-1335207207_thumb.jp

när gällpungen har dragit klart dricker du det som det är eller blandar du ut de,,

de jag har druckit är bara 2-3ml "gällkonsentar" på en 7a blanksprit,, då blir det fit,, :)

Publicerat

Jag fick den här Bäverhojtetiketten av en som hade gjort den för några år sedan.

post-144-0-16488600-1335810825_thumb.jpg

:lol:

Publicerat

Bara ni använder skinnet/köttet så skall det väl inte vara några problem att tvåla tillbaka?

Publicerat

när gällpungen har dragit klart dricker du det som det är eller blandar du ut de,,

de jag har druckit är bara 2-3ml "gällkonsentar" på en 7a blanksprit,, då blir det fit,, :)

Gällpungen får ligga å dra i ett par deciliter vodka i en glasburk. Därefter tar jag ett par centiliter av "essensen" till ett helrör. Kryddar efter tycke och smak. Sen späder jag på med ny vodka precis som en surdeg!

Jag fick den här Bäverhojtetiketten av en som hade gjort den för några år sedan.

post-144-0-16488600-1335810825_thumb.jpg

:lol:

Va fasen! Jag sköt mina första bävrar i Bullmark! Kul etikett!

Publicerat

Grattis! Jag fick den av en på Robsoft.

Då är det bara att sätta igång så har du supen klar till Midsommar. :lol: :lol: :lol:;):P:rolleyes:

Publicerat

He blåse "nannnting" utanför kontoret... <_<

Hoppas att det mojnar framåt kvällen så att man kan dra ut en sväng.

Bäckarna ligger ojagade sen en och en halv vecka. Det måste vi råda bot på! :lol: