Publicerat Januari 3, 201214 yr För att svara på första frågan...ingenting antar jag...och har väl inte heller påstått!? Bra att du själv visat civilkurage För övrigt verkar ni vara riktigt fina och rekorderliga människor allihop Själv är jag en medelålders man som är både missunsam och långsint plus en hel räcka andra icke så smickrande karaktärsdrag Framförallt bär du på vissa martyrdrag bland dina andra självupplevda tillkommakortanden Inte meningen att sparka på dig vilket jag hoppas att du förstår, men Guillous personlighet är ett rött skynke för mig vilket är barnsligt karaktärsdrag hos mig.
Publicerat Januari 3, 201214 yr Inte meningen att sparka på dig vilket jag hoppas att du förstår, men Guillous personlighet är ett rött skynke för mig vilket är barnsligt karaktärsdrag hos mig. Kanske snarare så att Guillous stora ego väcker reaktioner hos ett annat
Publicerat Januari 3, 201214 yr Tja, jag blir glad när det sänds någon form av jaktprogram på TV. Kanske inte det bästa jag sett men... Skulle gärna hoppat i Jannes dojjor för lite jakt i Afrika eller semester om ni kallar det så, mer gärna än en solstol på Kreta Mer jakt i TV
Publicerat Januari 3, 201214 yr Kanske snarare så att Guillous stora ego väcker reaktioner hos ett annat Kanske är det så enkelt....
Publicerat Januari 3, 201214 yr Tror inte TV4 tänkte på jägare som den primära målgruppen när de la programmet prime-time och det dröjer nog länge innan det kommer ett riktigt jaktprogram för jägare vid den tiden på någon av de stora kanalerna. Jag trodde faktiskt innan jag sett programmet att det här skulle öka jakthatet bland allmänheten, men nu efteråt tror jag att det faktiskt kan vara lite positivt för oss. Nu kanske det bara var jägare som kollade på programmet, men det är i alla fall bara jägare jag har hört kritisera det hittills.
Publicerat Januari 3, 201214 yr Kanske är det så enkelt.... Självklart! Karln har en utkomst av detta, säljer hans kåserier liksom. Och den aktuella filmen eller vad man ska kalla det ser jag inte som något annat än ett kul trick för JG.. "Kan jag få något bolag att finansiera en jaktresa?" Inte för att han behöver det utan för att göda egot. Högaktade Guillou som författare och tycker nog att han är skicklig fortfarande därvidlag men när han gav sig in i vargdebatten så sjönk han som person och åsiktsmaskin något helt fantastiskt! Han är ingen jägare för det kräver ett mått av social kompetens för att fungera med andra människor. Däremot har han råd att betala för att få skjuta vilt vilket är något helt annat. Mvh!
Publicerat Januari 3, 201214 yr Nu tror jag Exabit ville jämföra mitt och JGs ego, därav skulle jag alltså haka upp mig på honom primärt....smickrande.
Publicerat Januari 3, 201214 yr Inte meningen att sparka på dig vilket jag hoppas att du förstår, men Guillous personlighet är ett rött skynke för mig vilket är barnsligt karaktärsdrag hos mig. Håller till mycket på Värlingsö vår, sommar & höst alltsedan barnsben...har också sett JG parkera cittran flertalet gånger på torget i Östhammar direkt utanför lunchrestaurang...trots parkeringsförbud. Han tycker väl att han 'har rätt till det' (JG's officiella linje var att det var någon sorts protest mot fånigt kommunalt beslut...men vad vet jag...kanske hellre speglar speciella karaktärsdrag hos den gode JG )
Publicerat Januari 3, 201214 yr Reagerade på vissa skottlägen osv. men det var endå ett jaktprogram sånt visar aldeles för lite på Tv, gå in och läs komentarerna på Tv4 om detta program om ni orkar. Har läst! Somliga kommentarer var ju t.o.m. nyanserade , i övrigt som förväntat.
Publicerat Januari 3, 201214 yr Nu tror jag Exabit ville jämföra mitt och JGs ego, därav skulle jag alltså haka upp mig på honom primärt....smickrande. Helt säker på det...?
Publicerat Januari 3, 201214 yr Helt säker på det...? Hyfsat, men man kan inte vara säker på nåt när det gäller dig...det är jag iaf säker på.
Publicerat Januari 3, 201214 yr Tror inte TV4 tänkte på jägare som den primära målgruppen när de la programmet prime-time och det dröjer nog länge innan det kommer ett riktigt jaktprogram för jägare vid den tiden på någon av de stora kanalerna. Jag trodde faktiskt innan jag sett programmet att det här skulle öka jakthatet bland allmänheten, men nu efteråt tror jag att det faktiskt kan vara lite positivt för oss. Nu kanske det bara var jägare som kollade på programmet, men det är i alla fall bara jägare jag har hört kritisera det hittills. det var nog inte det, tror inte jag heller. jag tror dessutom inte det var vettigt att djuploda i första programmet för breda massan. Jaktlust kan jag själv inte heller anse vara för jägares skull utan för familjesoffan där möjligtvis någon jagar. här på jobbet reagerade de som sett det på att killen som tjallade fick spöstraff innan han förhörts ordentligt. Sen var det en här som ansåg att det nog inte var så skoj att vara neger och bo på vischan när elefanterna ryckte av taken mitt i natten hehe...
Publicerat Januari 3, 201214 yr Jag gillar hans böcker skarpt lika dåligt gillar jag hans sätt runt jaktliga frågor så valde helt enkelt att inte kolla programmet. Hoppas han skriver några nya böcker snart istället
Publicerat Januari 3, 201214 yr Det var alltså en Sako Safari han använde mot buffeln? Jag såg programmet med bara ena ögat eftersom jag hade besök här. Men tyckte mig skymta Sako-stuket. Sen använde han väl en custom 1900 från VO-vapen antar jag. Lite för mycket tjuvjägar combat för min smak, även om jag fattade syftet förstås... Kommer givetvis att fortsätta att kolla på programmet. Och jag tycker att det misslyckade avfångningsskottet var bra att visa. Det kan hända, och det kan hända alla, när det gäller sådant vilt. //Danne
Publicerat Januari 3, 201214 yr Och jag tycker att det misslyckade avfångningsskottet var bra att visa. Det kan hända, och det kan hända alla, när det gäller sådant vilt. Och det var ju inte första gången han visar sina egna misslyckade skott i TV heller. Får en att fundera på hur han egentligen skjuter och hur han ser på jägarmässiga skott.
Publicerat Januari 4, 201214 yr Hade tidigare bara sett fångskottsekvensen på Aftonbladet TV, av alla ställen. Därav min något snäva kommentar. Nu har jag precis sett hela programmet tillsammans med tjejen på TV4 Play (hade annat för mig i måndags kväll) och det var ju helt ok. Inte mycket att klaga på. Sevärt och intressant. Karln verkar onekligen leva nån form av drömliv Jag kommer givetvis se del 2.
Publicerat Januari 5, 201214 yr Och det var ju inte första gången han visar sina egna misslyckade skott i TV heller. Får en att fundera på hur han egentligen skjuter och hur han ser på jägarmässiga skott. det är många som missat enkla skott på tv. ta vassberg tex med skottet på grisen i fältkanten i jaktlust. kamera+jakt kräver sin man för att leverera tror jag.
Publicerat Januari 9, 201214 yr det är många som missat enkla skott på tv. ta vassberg tex med skottet på grisen i fältkanten i jaktlust. kamera+jakt kräver sin man för att leverera tror jag. det där med TV vana är något speciellt. De gånger jag varit med och man har gått igenom det hela i förväg med reportern så får man alltid något djävla hjärnsläpp när det väl drar igång och så går käften och man säger/gör liter mer eller fel saker... Men sånt är livet. Men man kan tycka att Janne borde ha vanan inne efter lite drygt 30 år och inte göra rampfeberfel när kameran är påslagen.
Publicerat Januari 9, 201214 yr Jag är glad att inte jag har köpt in mig på boskapsjakt i Sydafrika. Däremot så visste jag inte att det var så illa Guillou är ju skum på många sätt så vinklingen är nog lite ensidig efter eget tycke , men att det ligger en sådan industri bakom gör ju inte att jag blir sugen på att jaga där allt lär ju inte vara hittepå! Ganska likt Sveriges Regnbågs pölar när man tänker efter Tacka vet jag Havsöringen
Publicerat Januari 9, 201214 yr Inte ens jag som vart där två ggr. blir speciellt sugen efter detta program.... snarare får det mig att vilja gömma undan troféerna i källaren Visst flyttas det och säljs vilt. Men man köper inte en sabel för 2000 000R när den skjuts för 70 000R... det våre ju lite som att kasta pengar i sjön. Och lejonjakten i SA är inte snygg på något sätt...
Publicerat Januari 9, 201214 yr Ja, vad kan man säga...Skansen nästa? +1 håller med..vet inte heller va ja ska säga
Publicerat Januari 9, 201214 yr Inte ens jag som vart där två ggr. blir speciellt sugen efter detta program.... snarare får det mig att vilja gömma undan troféerna i källaren Visst flyttas det och säljs vilt. Men man köper inte en sabel för 2000 000R när den skjuts för 70 000R... det våre ju lite som att kasta pengar i sjön. Och lejonjakten i SA är inte snygg på något sätt... Köper du en Sabel? för 2000000R så är den troligen för avel, när den är klar så blir det andra handsvärde med skrotning Kanske väl syniskt, Sorry