Publicerat 1 timme sedan %d hr 20 minutes ago stefan sa:Tog igår fram metspö & en burk med mask och sen iväg till en liten bäck,fick med mig hem några fina bäcköringar.Tappade 2 st som var betydligt större som var svåra att lyfta upp med metspö.Grymt fina! Så stora har jag aldrig fått.
Publicerat 1 timme sedan %d hr 28 minutes ago stefan sa:Tog igår fram metspö & en burk med mask och sen iväg till en liten bäck,fick med mig hem några fina bäcköringar.Tappade 2 st som var betydligt större som var svåra att lyfta upp med metspö.Grattis och en god middag.🥰
Publicerat 49 minuter sedan %d min 22 minutes ago lsjonsson sa:Grattis och en god middag.🥰Tackar Och kul smyga efter en sån liten bäck,ibland så mycket ris och tuvor så det nästan är omöjligt komma fram till bäcken.
Publicerat Just nu %d min 46 minutes ago stefan sa:TackarOch kul smyga efter en sån liten bäck,ibland så mycket ris och tuvor så det nästan är omöjligt komma fram till bäcken.Oh yes! Jag hade en liten bäck där det fanns bäcköring vid stugan n Aneby. En pinne på max 2 m lina, krok, sänke o en lagom stor mask och sedan var det bara att smyga efter bäcken och vänta på napp.👍🥰 Goda var dom men lite mindre än dina.