Publicerat Maj 1, 201214 yr Jävlar vilken resa där blir jag lite avis o hoppas att det nappar bra o lite fina bilder på resan Mvh. Jag har bara börjat planera. Återresan via Måskojaure till Allavara är ordnad med fyrhjuling och det är inte förbjudet att haka på om det går att hänga två kanoter under en helikopter så blir det billigare. Men då måste vederbörande ha en kanot som klarar lite tuffare paddling. Det är ju säkrare att vara fyra och två kanoter än två och en kanot. Jag får mest troligt med mig en kille från Örebro som är lika lättlurad som mig och gillar att vara ute. Har hört talas om harrar över två kilo och sikar på fem och gäddor som klarar tioklubben två ggr. Det finns några reseberättelser på nätet om den här resan men i stort sett så är området ofiskat sommartid. Under skotersäsong så fiskas det sparsamt i sjöarna och selen men det finns inga leder inga vägar och hela omgivningen är bara stora myrar.
Publicerat Maj 1, 201214 yr Bred o fet lätt över 2kg Mvh. Det var en riktigt grann havsöring. Den där blir god att grava.
Publicerat Maj 1, 201214 yr Jag fick hjälp av en kompis och lägga ut lite filmer idag som jag gjorde i påsk med hundkameran, lite för kul att se vad som händer under isen Vi fick 23 gäddor i samma hål så mycke är bort redigerat
Publicerat Maj 1, 201214 yr Haha! Skriv rätt nästa gång för jag fick upp något helt annat på det som du skrev. http://www.si-ma.se/ Jag mindes inte vad den hette så jag kollade på hemsidan för Hakefjorden cup där de också hade skrivit galet.. Tokigt blev det !Tack för rätta länken
Publicerat Maj 1, 201214 yr Bred o fet lätt över 2kg Mvh. Grattis! Den kunde fightas rätt bra misstänker jag
Publicerat Maj 1, 201214 yr Jag fick hjälp av en kompis och lägga ut lite filmer idag som jag gjorde i påsk med hundkameran, lite för kul att se vad som händer under isen Vi fick 23 gäddor i samma hål så mycke är bort redigerat Nice Bamse! Det var riktigt fina filmer. Var isen en dm tjock??? Här har vi runt 1 m is om det är en riktig vinter. Den kan ju vara lite konstig ibland.
Publicerat Maj 1, 201214 yr Jag mindes inte vad den hette så jag kollade på hemsidan för Hakefjorden cup där de också hade skrivit galet.. Tokigt blev det !Tack för rätta länken Varsågod!
Publicerat Maj 2, 201214 yr Det var en riktigt grann havsöring. Den där blir god att grava. He he nä den fick gå till baka Mvh.
Publicerat Maj 2, 201214 yr Jag fick hjälp av en kompis och lägga ut lite filmer idag som jag gjorde i påsk med hundkameran, lite för kul att se vad som händer under isen Vi fick 23 gäddor i samma hål så mycke är bort redigerat Härligt BAMSE riktigt trevlig film Mvh.
Publicerat Maj 2, 201214 yr Grattis! Den kunde fightas rätt bra misstänker jag Tack ja den drog rätt bra faktiskt då den var inne o vände 3 gånger innan den gav sig Mvh.
Publicerat Maj 2, 201214 yr Nice Bamse! Det var riktigt fina filmer. Var isen en dm tjock??? Här har vi runt 1 m is om det är en riktig vinter. Den kan ju vara lite konstig ibland. Tack! Ja isen var dålig där i vinter.
Publicerat Maj 2, 201214 yr Härligt BAMSE riktigt trevlig film Mvh. Tack! Det är var roligt att se vad som händer .. En del hugger inte
Publicerat Maj 2, 201214 yr Tack! Ja isen var dålig där i vinter. Ja, det syntes verkligen men det är ju kul när man kan filma dom sådär genom isen när dom hugger!
Publicerat Maj 2, 201214 yr He he nä den fick gå till baka Mvh. Fan här sitter man och nästan dreglar av bara minnet av gravad havsöring och du kastar tillbaks dem. Nu är det två dagar tills man sitter i en båt i Norge och böjer spö.
Publicerat Maj 2, 201214 yr Sillen är inne.. Då är det ju bara att börja lägga in den då så kanske du har den färdig till midsommar.
Publicerat Maj 2, 201214 yr Fan här sitter man och nästan dreglar av bara minnet av gravad havsöring och du kastar tillbaks dem. Nu är det två dagar tills man sitter i en båt i Norge och böjer spö. He he går ju inte o äta fisken i det här sumpavattnet Det är bara runt dina bredgrader som jag äter fisk o då är det riktigt gott oxå Mvh.
Publicerat Maj 2, 201214 yr Rycka vet jag inte, men dra sill har jag gjort två ggr denna helgen, första gångne några kilo bara. Andra gången nästan sex kilo.. Som sagt de är inne i karlskrona nu ivartfall!! Bild kommer under dagen.. vi brukar va på hasslebron vi ska förmodligen dit i helgen vad roligt att dom är inne vart i Karlskrona fiskar du Galne ?
Publicerat Maj 2, 201214 yr vi brukar va på hasslebron vi ska förmodligen dit i helgen vad roligt att dom är inne vart i Karlskrona fiskar du Galne ? Det varierar, de som de va bild på var från Hasslöbron i söndags, dagen inna var jag vid Handelshamnen mitt i stan. Och till helgen blir det nog till och prova mellan Tjurkö och Sturkö...
Publicerat Maj 2, 201214 yr Är det någon på detta forum som har ett bra tips på trolling-båt ? Vill gärna ha en smidig som man kan frakta mellan sjöarna... Men den skall samtidigt kunna bära en kraftig motor.. Kolla båtar med halvruff eller typen buster m/Rs osv,lätta och bra..Men trolling handlar om fiska många väder och kunna få ut spön utan snubbla runt i båten..Båten simax är en för gädd pussare och nog inget att sitta 12 timmar i lite regn.. http://www.blocket.se/vasterbotten/Plastbat_runno_19_40131709.htm?ca=2&w=1
Publicerat Maj 2, 201214 yr Jag har bara börjat planera. Återresan via Måskojaure till Allavara är ordnad med fyrhjuling och det är inte förbjudet att haka på om det går att hänga två kanoter under en helikopter så blir det billigare. Men då måste vederbörande ha en kanot som klarar lite tuffare paddling. Det är ju säkrare att vara fyra och två kanoter än två och en kanot. Jag får mest troligt med mig en kille från Örebro som är lika lättlurad som mig och gillar att vara ute. Har hört talas om harrar över två kilo och sikar på fem och gäddor som klarar tioklubben två ggr. Det finns några reseberättelser på nätet om den här resan men i stort sett så är området ofiskat sommartid. Under skotersäsong så fiskas det sparsamt i sjöarna och selen men det finns inga leder inga vägar och hela omgivningen är bara stora myrar. Oj oj oj,kommer att bli hur häftigt som helst.Hur lång tid tar resan uppskattar du ?
Publicerat Maj 3, 201214 yr Mellan 7 och 9 dagar har jag räknat med. Kan nog bli en ruskigt rolig resa. Chansen på harrar upp emot 2kg och kanske lura dem på flugspö är ju så att benen knappt bär:) Sen bara att få se naturen längs hela sträckan. Underbart
Publicerat Maj 4, 201214 yr här är den lilla abborren som jag snackade om som jag fick den 22 andre april på en spinnare jag är ingen storfiskare precis men den vägde faktiskt 137 gram så den var ju inte redigt en fiskpinne