Publicerat Maj 4, 201213 yr här är den lilla abborren som jag snackade om som jag fick den 22 andre april på en spinnare jag är ingen storfiskare precis men den vägde faktiskt 137 gram så den var ju inte redigt en fiskpinne Bra jobbat Linus!
Publicerat Maj 5, 201213 yr Författare Byskan är öppen blir att åka dit framöver o svänga tvåhandsspöt för att försöka lura på någan Lax eller Havsöring. är sugen.
Publicerat Maj 5, 201213 yr Byskan är öppen blir att åka dit framöver o svänga tvåhandsspöt för att försöka lura på någan Lax eller Havsöring. är sugen. Var dit 1 maj, inte dom perfekta förhålanden då men vi gick inte hem tomhänta, blev iaf en öring på 61 cm 2,5 kg. Inte dåligt med tanke på att vattnet var trocadero färgat, massa is kom och flöt och kraftigt stigande vatten.
Publicerat Maj 5, 201213 yr Inhandlade ett nytt kastspö på den nya fiskebutiken i staden, det gamla hade varit med i över 10 år så jag tyckte det vore på sin plats med ett nytt elegant spö. Köpte på mig en hel del nya spinnare och tafsar för att sedan dra ut till morfars stuga som ligger på en ö i en sjö med stora bestånd av både abborre,gös och gädda men efter ca 4 timmar och bara en massa bort kastade drag så gav jag upp, fick två mindre abborrar men nya tag imorgon.
Publicerat Maj 6, 201213 yr Författare Inhandlade ett nytt kastspö på den nya fiskebutiken i staden, det gamla hade varit med i över 10 år så jag tyckte det vore på sin plats med ett nytt elegant spö. Köpte på mig en hel del nya spinnare och tafsar för att sedan dra ut till morfars stuga som ligger på en ö i en sjö med stora bestånd av både abborre,gös och gädda men efter ca 4 timmar och bara en massa bort kastade drag så gav jag upp, fick två mindre abborrar men nya tag imorgon. Det är oftast så fisket går till man kastar bort en massa drag, tafsar o lina men får någon enstaka fisk om man har riktigt tur.
Publicerat Maj 10, 201213 yr här är fisket från i helgen (söndag) på hasslöbron vi fick knappt ingenting först men sedan bytte vi sida och då fick vi sill på vartenda kast men inte bara sill jag kastar ut sillarevet och jag tänker f*n botten napp och sliren börjar gå jag tror det gick 20 meter lina sen blev näbbgäddan trött och jag började få in honom jag får in honom till stenarna och drar upp hela fisken så snabbt jag kan för denna tappar jag fasen inte och han släpper precis inne på stenarna och ligger där och vrider sig men brorsan kommer precis från andra sidan och springer ner och krammar den och slänger i den i spannen och knäcker nacken på den så den inte kommer någonstans så jag hade nog inte klarat det utan honom den vägde 7hg och var över 60 cm lång + att jag fick 3,6 kg sill själv och mina två bröder fick 2,7 kilo med (spannen) inräknad så det blev ungefär 6 kg sill tillsammans prick så det var lyckat ett tips till alla hasslöbron i Karlskrona rigerar !!!!!
Publicerat Maj 10, 201213 yr här är fisket från i helgen (söndag) på hasslöbron vi fick knappt ingenting först men sedan bytte vi sida och då fick vi sill på vartenda kast men inte bara sill jag kastar ut sillarevet och jag tänker f*n botten napp och sliren börjar gå jag tror det gick 20 meter lina sen blev näbbgäddan trött och jag började få in honom jag får in honom till stenarna och drar upp hela fisken så snabbt jag kan för denna tappar jag fasen inte och han släpper precis inne på stenarna och ligger där och vrider sig men brorsan kommer precis från andra sidan och springer ner och krammar den och slänger i den i spannen och knäcker nacken på den så den inte kommer någonstans så jag hade nog inte klarat det utan honom den vägde 7hg och var över 60 cm lång + att jag fick 3,6 kg sill själv och mina två bröder fick 2,7 kilo med (spannen) inräknad så det blev ungefär 6 kg sill tillsammans prick så det var lyckat ett tips till alla hasslöbron i Karlskrona rigerar !!!!! Snyggt jobbat Linus! Det kan nog bli en storfiskare av dig också, men än är du en småfiskare!
Publicerat Maj 10, 201213 yr Nu har jag införskaffat en mad river Explorer 16. Nu står och faller det med beskedet från fiskflyg om de får landa på eller invid Ritteljaure. Fyra kilometer enkel väg med kanot och sedan hämta packning klarar inte mitt knä ännu. Norgeresan blev en halvflopp med en största torsk på nio kilo och en hälleflundra 20cm under godkänd längd. som bästa fångst.
Publicerat Maj 11, 201213 yr här är fisket från i helgen (söndag) på hasslöbron vi fick knappt ingenting först men sedan bytte vi sida och då fick vi sill på vartenda kast men inte bara sill jag kastar ut sillarevet och jag tänker f*n botten napp och sliren börjar gå jag tror det gick 20 meter lina sen blev näbbgäddan trött och jag började få in honom jag får in honom till stenarna och drar upp hela fisken så snabbt jag kan för denna tappar jag fasen inte och han släpper precis inne på stenarna och ligger där och vrider sig men brorsan kommer precis från andra sidan och springer ner och krammar den och slänger i den i spannen och knäcker nacken på den så den inte kommer någonstans så jag hade nog inte klarat det utan honom den vägde 7hg och var över 60 cm lång + att jag fick 3,6 kg sill själv och mina två bröder fick 2,7 kilo med (spannen) inräknad så det blev ungefär 6 kg sill tillsammans prick så det var lyckat ett tips till alla hasslöbron i Karlskrona rigerar !!!!! Finfin fångst Linus , Näbbgädda??? Trodde först du hade fångat mig på bild..
Publicerat Maj 11, 201213 yr här är fisket från i helgen (söndag) på hasslöbron vi fick knappt ingenting först men sedan bytte vi sida och då fick vi sill på vartenda kast men inte bara sill jag kastar ut sillarevet och jag tänker f*n botten napp och sliren börjar gå jag tror det gick 20 meter lina sen blev näbbgäddan trött och jag började få in honom jag får in honom till stenarna och drar upp hela fisken så snabbt jag kan för denna tappar jag fasen inte och han släpper precis inne på stenarna och ligger där och vrider sig men brorsan kommer precis från andra sidan och springer ner och krammar den och slänger i den i spannen och knäcker nacken på den så den inte kommer någonstans så jag hade nog inte klarat det utan honom den vägde 7hg och var över 60 cm lång + att jag fick 3,6 kg sill själv och mina två bröder fick 2,7 kilo med (spannen) inräknad så det blev ungefär 6 kg sill tillsammans prick så det var lyckat ett tips till alla hasslöbron i Karlskrona rigerar !!!!! Klockrent Linus riktig storfiskare Nu har jag införskaffat en mad river Explorer 16. Nu står och faller det med beskedet från fiskflyg om de får landa på eller invid Ritteljaure. Fyra kilometer enkel väg med kanot och sedan hämta packning klarar inte mitt knä ännu. Norgeresan blev en halvflopp med en största torsk på nio kilo och en hälleflundra 20cm under godkänd längd. som bästa fångst. Faan det var riktigt tråkigt o höra att fisket var dåligt brukar ju va riktigt bra Mvh.
Publicerat Maj 11, 201213 yr Finfin fångst Linus , Näbbgädda??? Trodde först du hade fångat mig på bild.. Är du så lång och spä som en näbbgädda el. en sjöjungfru?
Publicerat Maj 11, 201213 yr Författare här är fisket från i helgen (söndag) på hasslöbron vi fick knappt ingenting först men sedan bytte vi sida och då fick vi sill på vartenda kast men inte bara sill jag kastar ut sillarevet och jag tänker f*n botten napp och sliren börjar gå jag tror det gick 20 meter lina sen blev näbbgäddan trött och jag började få in honom jag får in honom till stenarna och drar upp hela fisken så snabbt jag kan för denna tappar jag fasen inte och han släpper precis inne på stenarna och ligger där och vrider sig men brorsan kommer precis från andra sidan och springer ner och krammar den och slänger i den i spannen och knäcker nacken på den så den inte kommer någonstans så jag hade nog inte klarat det utan honom den vägde 7hg och var över 60 cm lång + att jag fick 3,6 kg sill själv och mina två bröder fick 2,7 kilo med (spannen) inräknad så det blev ungefär 6 kg sill tillsammans prick så det var lyckat ett tips till alla hasslöbron i Karlskrona rigerar !!!!! Grattis till en fin fångst
Publicerat Maj 12, 201213 yr Finfin fångst Linus , Näbbgädda??? Trodde först du hade fångat mig på bild.. ja det är näbbgädda dom är roliga att få drar så man håller på att ramla i
Publicerat Maj 12, 201213 yr Fasiken också! Fick besked idag av fiskflyg att man måste ta kanoten som hängande last och att den är för lätt för att frakta som det är. Det skulle kosta ungefär 10000 att ta den till Ritteljaure och dessutom så får man inte landa där förrän i mitten av juli och då skiter det sig för att vattenståndet blir för lågt att paddla. Plan B är då att ta min linder 400 sportsman och låta någon följa med som kan ta båten tillbaka efter att ha bogserat kanoten till södra ändan av Satis. Sedan måste jag hinna få ordning på mitt knä till den grad att det finns en möjlighet att ta den över fjället. Plan C är att paddla uppströms men det känns inte ett dugg lockande och skulle förstöra en stor del av naturupplevelsen då det blir betydligt mera oväsen av att paddla hårt än att driva nerströms.
Publicerat Maj 12, 201213 yr Är du så lång och spä som en näbbgädda el. en sjöjungfru? Det är nog mer näbbig!!
Publicerat Maj 12, 201213 yr Jag med en liten färna o flex o griffy Mvh. Snyggt Flex! Bamse ser hungrig ut.
Publicerat Maj 12, 201213 yr Snyggt Flex! Bamse ser hungrig ut. Nä det är gamle Flex pöjken på bilden Mvh.