Publicerat Mars 12, 201412 yr Fy fasen för massa tjafs..men dem kommer nog åter Yes, svärfars jaktlag på den marken som jag dumt nog gick med i. Ska nog försöka dra mig ur det.
Publicerat Mars 12, 201412 yr Blev nyfiken - vad gör denna foderpolis? De åker runt och kollar vad och hur mycket folk fodrar med på sina åtlar de har bla. inventerat på vilka marker det fodras med betor i år Tycker de borde se över hur de själva beter sig vid sin "jakt" på att utrota grisarna.
Publicerat Mars 12, 201412 yr har været i kojan til nu og faen ikke en gris har ellers kommet flere dage i rad og bra vind!!! men 40 ænder kom og fløg hele tiden rabbbbbbbb rabbbbbbbbbb fin musik kalle.
Publicerat Mars 13, 201412 yr Värna om grisarna nu grabbar! Precis som er så älskar jag grisar! och vill väldigt gärna ha en god stamm med gris! personligen är jag absolut inte felfri då jag haft sådan fruktansvärd ångest för att jag sköt en gylta med 8 grisar i magen i augusti förra året. Vet att det finns fler, men så hemskt många finns det inte där jag jagar. Personligen ska jag vänta med å skjuta på åtlen nu och enbart ge dom mat sen får jag se om jag tar någon liten fram till hösten. Ni får gärna trösta mig på något sätt... Skitjakt Grisar är Grymt nöff nöff
Publicerat Mars 14, 201412 yr "Wtf are you staring at?" said the red deer to the little pig ;-) iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 14, 201412 yr Gris på alla åtlar i varierade mängd vilket är kul men nu har det satans grävlingarna vaknat igen och mumsar majs
Publicerat Mars 14, 201412 yr Gris på alla åtlar i varierade mängd vilket är kul men nu har det satans grävlingarna vaknat igen och mumsar majs PICT0003.JPG IMAG0560.JPG Boka in musköten och damlaget redan nu så hanterar dom dessa 1/8
Publicerat Mars 14, 201412 yr Gris på alla åtlar i varierade mängd vilket är kul men nu har det satans grävlingarna vaknat igen och mumsar majs PICT0003.JPG IMAG0560.JPG men du har missuppfattat det hela du ska åtla vildsvin inte grävling skämt o sido "mina" grimbarts dem är vakna dem med och slukar majs i massor+ duvorna+ dovviltet+ vildsvinen ..så det går åt en del trots halmskydd
Publicerat Mars 14, 201412 yr Snacka om klockade rådjur.....spridaren går strax innan kl 18 och de är där varje kväll, går undan när den sprider och börjar käka direkt.....otroligt! iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 14, 201412 yr Boka in musköten och damlaget redan nu så hanterar dom dessa 1/8 Kanske räcker att skylta ut riktning mot E4 eller E6:an. Åkte den sträckan idag och där låg rätt många i vägrenen. Fast damlaget låter roligare såklart! /M
Publicerat Mars 14, 201412 yr Boka in musköten och damlaget redan nu så hanterar dom dessa 1/8 Är du fortf. sugen på lånehund kanske du ska boka in dig själv.... mvh/Urban
Publicerat Mars 15, 201412 yr Författare testar ett ställe längre ut på våran mark nu med mycket bättre gris-vegetation. fina jätte täta granplanteringar+ bäddar av björk. detta gav resultat direkt ! (nu har jag ju fått igång kameran igen ) en fin grupp på perfekta årsgrisar 25-30 kg , sedan 2 lite större årsgrisar/fjolingar 55- 60 kg skulle ja gissa.
Publicerat Mars 15, 201412 yr Författare just de glömde en bild. en ganska fin galt som var där i natt ! (vet att det är svårt) men vad tror ni han kan väga ? för beten syns ju rätt bra på första bilden. 75-80 kg ?
Publicerat Mars 16, 201412 yr Författare Skulle säga mindre Linus, rätt liten i kroppen Max 50-60 ja han är inte jätte stor i kroppen. men tror det är en bete på bild? fast de kan ju vara ljust hår också i och för sig. men kan 60 kg-70 kg:os galtar ha rätt fina betar som syns på bild ?
Publicerat Mars 16, 201412 yr Man ser ju knölen på nosen tydligt men tror den är max 1 år för kroppen känns liten. Men lite betar har nog kommit fram ändå, men små. iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 17, 201412 yr Författare Man ser ju knölen på nosen tydligt men tror den är max 1 år för kroppen känns liten. Men lite betar har nog kommit fram ändå, men små. iPad Tapatalk HD för säkerhets skull så tar vi han i april
Publicerat Mars 18, 201412 yr Söta var dom där små randiga. I natt hade det varit kallt för de små liven. -16,7 ute nu på morgonen.
Publicerat Mars 18, 201412 yr Nu har det kommit IMAG0183.JPG IMAG0184.JPG Lite mat av mamma med IMAG0192.JPG förresten - kanske tur att ni inte har så mycket gris. markägaren bör inte bli skitglad när han upptäcker att ni tjärar en sån där finfura som står i bakgrunden
Publicerat Mars 18, 201412 yr förresten - kanske tur att ni inte har så mycket gris. markägaren bör inte bli skitglad när han upptäcker att ni tjärar en sån där finfura som står i bakgrunden Nästan ett årsedan den tjäran kletades på men grisarna rör inte det trädet. Det har fattat tycke för en björk och en död trästam istället som jag tjärar.Men härligt att du sitter hemma framför datorn och engagerar dig i andras träd istället (trädkramare) för att glädjas den föryngring av gris som bilderna visar
Publicerat Mars 18, 201412 yr Nästan ett årsedan den tjäran kletades på men grisarna rör inte det trädet. Det har fattat tycke för en björk och en död trästam istället som jag tjärar.Men härligt att du sitter hemma framför datorn och engagerar dig i andras träd istället (trädkramare) för att glädjas den föryngring av gris som bilderna visar inte en smiley i världen kan täcka andemeningen. ingen fara - vänskapliga råd undanbedes.
Publicerat Mars 23, 201412 yr Författare herr galt, dom 3-5 årsgrisarna och grävling är kvar lite tydligare bild på galten, ingen bjässe men 65 kg borde han kunna ligga på
Publicerat Mars 23, 201412 yr Tömde kamerorna idag igen och jag tycker det är 8 till antalet bebisar på två suggor och inte 5 som kunde ses innan. Räknar till åtta (8)st Dessa två med smått är alltid tillsammans Den här kommer alltid själv