Publicerat Mars 3, 201412 yr Jäkligt tidigt.....har aldrig en gris innan kl 1830 så här års men sen är det full fart.... iPad Tapatalk HD Ja, jag blev väldigt snopen! Hörde bara ett rassel i grus till börja med, förstod att det inte var en räv men väntade mig inte att se grisar 17.40.
Publicerat Mars 3, 201412 yr sommaren har man ju sett dem ute på fält.....kanske vädret som lockar..men om det finns mer föda så borde dom väl hålla sig i skydd av mörkret... men jag är ingen expert.....
Publicerat Mars 3, 201412 yr Satt och slöpostade på eftermiddagen, hade väl tänkt att jag skulle få span på nå'n räv men gott och väl före 18.00, i hyggligt filmljus och väldigt bra skjutljus (om jag haft grisdräpar'n med...). Halade fram mobilen i stället, zoomade så gott det gick och filmade på skakig frihand ett gäng fina matgrisar. Visst är det dumt att ha med bössan på pass ;-P Skickas från min iPad via Tapatalk
Publicerat Mars 3, 201412 yr Detta är en populär post. Visst är det dumt att ha med bössan på pass ;-P Skickas från min iPad via Tapatalk Hade ju bara räv, kråk och annat krafs-pangen med... Hade nå'n av dom varit röd/brun så hade det garanterat poffat i skogen!
Publicerat Mars 4, 201412 yr Hade ju bara räv, kråk och annat krafs-pangen med... Hade nå'n av dom varit röd/brun så hade det garanterat poffat i skogen! kan man ikke dræbe ræv med en grisbøsse !!!!kalle. fine grise
Publicerat Mars 4, 201412 yr kan man ikke dræbe ræv med en grisbøsse !!!!kalle. fine grise Jodå meeen, det är onödigt dyra skott till grisdräparen och jag var ute efter en räv, inte en gris...
Publicerat Mars 4, 201412 yr Kommentarer? ImageUploadedByTapatalkHD1393955375.679895.jpg iPad Tapatalk HD Trevligt! Älg och hjort ser det ut som... Trevligt som sagt!
Publicerat Mars 4, 201412 yr Detta är en populär post. Kommentarer på detta då? Tips....det stora bredvid ensilaget är vårt största klövvilt ;-) iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 4, 201412 yr Kommentarer på detta då? Tips....det stora bredvid ensilaget är vårt största klövvilt ;-) ImageUploadedByTapatalkHD1393962979.292545.jpg iPad Tapatalk HD Det måste vara randiga hybridälgar... Älgkon har garanterat "hoppat över skaklarna"!
Publicerat Mars 4, 201412 yr Kommentarer på detta då? Tips....det stora bredvid ensilaget är vårt största klövvilt ;-) ImageUploadedByTapatalkHD1393962979.292545.jpg iPad Tapatalk HD En kåt galt som tänkte hål som hål i stridens hetta
Publicerat Mars 4, 201412 yr Kommentarer? ImageUploadedByTapatalkHD1393955375.679895.jpg iPad Tapatalk HD du er ikke stor nok til at æde her ELG OG MIG KALLE.
Publicerat Mars 4, 201412 yr Detta är en populär post. Kommentarer på detta då? Tips....det stora bredvid ensilaget är vårt största klövvilt ;-) ImageUploadedByTapatalkHD1393962979.292545.jpg iPad Tapatalk HD Mama kan vi få lov til at patte lidt møjlk kalle
Publicerat Mars 9, 201412 yr Författare nu kom jag äntligen på felet med åtelkameran ( scoutguard 550) den hade ställt om sig efter några gångers batterislut. datumet och tiden var ändrad ganska mycket. vi har ju timer på så att den stänger av från 5 på morgonen till 20:00. och tiden stod på 21:30 när klockan var 14:00 så det var ju inte konstigt att där inte var några bilder. det stod i instruktionsboken att den kan ställa om sig efter några gångers batterislut. så till er som undrar varför eran scoutguard har slutat att ta bilder så kan det bero på att kameran ställt om sig själv trots att gäster fått skjuta 2 grisar på runt 70 kg på marken... så är det gris där igen på mitt nya tjärträd och spättåtel längre ut vid tätare skog har det vart gris nu. tror på spättåtel särskillt nu på sommarhalvåret när dom inte ä lika desperata efter mat. det här med att dom får böka fram det själv måste få dom att tro att det inte är en åtel liksom första bilden är från våran vanliga åtel. dom andra från ''provträdet'' // L
Publicerat Mars 9, 201412 yr Detta är en populär post. Finbesök i kväll :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Mars 11, 201412 yr Någon som har små kultingar ännu på åtlen? inga på min ännu. Har haft sedan åtminstone 14dagar tillbaka konstaterade spårstämplar, dock ingen synobs då åteljakten legat lite i lä
Publicerat Mars 11, 201412 yr Inga kulltingar på åtlarna men en del suggor och brungrisar, Däremot har jag besök på åtlarna av LRF´s foder polis
Publicerat Mars 11, 201412 yr Inga kulltingar på åtlarna men en del suggor och brungrisar, Däremot har jag besök på åtlarna av LRF´s foder polis har aldrig hørt om sådan vilt er der jagttid på det!!!!!! kalle dk
Publicerat Mars 12, 201412 yr Inga kulltingar på åtlarna men en del suggor och brungrisar, Däremot har jag besök på åtlarna av LRF´s foder polis Blev nyfiken - vad gör denna foderpolis?
Publicerat Mars 12, 201412 yr Detta är en populär post. Skaffar bevis för att jägarna fodrar för mycket troligtvis .....LRF är lite speciellt fölk :-/ iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 12, 201412 yr Nja, både och...Men frågan drivs på fel vis, eftersom dom bara kan se svart eller vitt. Men LRF, litar väll mer och mindre på att dom som lagstiftar inför gråskalan..
Publicerat Mars 12, 201412 yr Nu är min åtel flyttad till "grisfri" mark pga osämja i jaktlaget. Men ska nog lyckas att locka dom till nya marken hoppas jag =)
Publicerat Mars 12, 201412 yr Nu är min åtel flyttad till "grisfri" mark pga osämja i jaktlaget. Men ska nog lyckas att locka dom till nya marken hoppas jag =) Fy fasen för massa tjafs..men dem kommer nog åter