Publicerat Februari 8, 201412 yr Är det bök och stök så är den "skyldige" lätt att känna igen. Men spåren blir större i töväder. Här har vi några riktiga "urdjur" om man ska tolka storleken rätt i blötan Menar du något djur från istiden el. ännu äldre med dom avtrycken?
Publicerat Februari 8, 201412 yr Menar du något djur från istiden el. ännu äldre med dom avtrycken? Hade du sett det jag har sett i dagarna, när det gäller tinade avtryck, så är det en ren rysare
Publicerat Februari 8, 201412 yr Hade du sett det jag har sett i dagarna, när det gäller tinade avtryck, så är det en ren rysare Haha! Då skulle du ha sett mina älgspår som man kan se på våren när det är blidväder o dom blir större, större o ännu större. Då hade det varit en urminnesoxe av något klövdjur.
Publicerat Februari 8, 201412 yr Haha! Då skulle du ha sett mina älgspår som man kan se på våren när det är blidväder o dom blir större, större o ännu större. Då hade det varit en urminnesoxe av något klövdjur. Så är det när tö sätter in
Publicerat Februari 8, 201412 yr Så är det när tö sätter in Jepp! Ca. 1 dm snö idag från kallsnö till blötsnö.
Publicerat Februari 8, 201412 yr Detta är en populär post. Galet med gris ute nu....vädret borde bevisa motsatsen....va fasen....? iPad Tapatalk HD
Publicerat Februari 9, 201412 yr Författare Galet med gris ute nu....vädret borde bevisa motsatsen....va fasen....? iPad Tapatalk HD suggorna kanske är extra hungriga innan dom ska föda ?
Publicerat Februari 9, 201412 yr Blir en sittning ikväll, kan inte riktigt släppa tanken på att kameran kanske ljuger. Hoppet finns, så jag måste prova sitta några timmar. Bytte stolen, och skillnaden var total..
Publicerat Februari 10, 201412 yr Detta är en populär post. Trodde inte att kronhjortar och grisar skulle vara så bundis att de gick och åt samtidigt så nära varandra.
Publicerat Februari 10, 201412 yr Jodå ser det alltjämt på mina åtlar där det finns mycket kron. Rådjur, dov och gris brukar sällan funka tillsammans.
Publicerat Februari 10, 201412 yr Fick ny rapport igår efter en vart ute och tittat till åtlarna och där låg mycket majs på backen så ingen gris där längre . Full aktivitet i nästan 14 dagar till att det är borta igen.Kommer väl tillbaka men det skall väl inte vara så känsligt pga väderskiftet??
Publicerat Februari 10, 201412 yr Detta är en populär post. Det blev en nasse ikväll, 85 kg ensam galt. Var inte meningen riktigt läs min dagbok för storyn. Perfekt månsken annars. iPad Tapatalk HD
Publicerat Februari 11, 201412 yr Självklart är grisarna framma när man är iväg och jobbar i veckan men aldrig på helgerna...Och i rimlig tid oxå! Vad tror ni vikten är på denna gris? Grisen är ca 80-85cm från marken till ryggen.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Satt själv ute ca 4tim igår kväll. Tror ni svinen kommer runt 8snåret..vad händer då?. Jo det brummande ljudet jag har hört i fjärran under sittningen närmar sig..plötsligt hovrar en helikopter nere vid sjökanten som är drygt 200m från åteln..suck men jag fick iaf se svarta kanonkulor. Sen gav man upp. Tilläggas ska att pyttespåren finns på åteln nu av dem randiga
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Det blev en nasse ikväll, 85 kg ensam galt. Var inte meningen riktigt läs min dagbok för storyn. Perfekt månsken annars. ImageUploadedByTapatalkHD1392069805.715272.jpg iPad Tapatalk HD grattis kalle ! betarna ska väl upp på väggen ?
Publicerat Februari 13, 201412 yr Detta är en populär post. Ny spridarlösning monterad på en ny åtel idag. Lite material.... - Tryckt 45x95 stolpar, lite trall och lite bärreglar - Gyttorps lilla åtelbelysning med 3 LEd - Bilbatteri Jula, 60 ah - Solcell jula för utomhusbruk för underhållsladdning - Biltema spridare - Blåtunna - Ren majs koja på plats. 3 personer delar på denna. Inga vajrar eller rörliga delar och sprider mycket bra runt om med 50% styrka, 1 gång kl 18, 8 sekunder. Har matat med säd, som synes innan och haft gris varje kväll, i mörker sen innan jul. Nu ska det bli intressant att se hur de reagerar på sötmajsen, spridare och belysning. Återkommer när de vant sig.... ;-) iPad Tapatalk HD
Publicerat Februari 13, 201412 yr Trevligt! Hur har du färst upp tunnen i den bärande konstruktionen ?
Publicerat Februari 13, 201412 yr Detta är en populär post. Smidigt....tröttnar du på att åtla/fodra är det bara att slå dit ett golv, och du har ett jakttorn!! /Urban
Publicerat Februari 13, 201412 yr Trevligt! Hur har du färst upp tunnen i den bärande konstruktionen ? Tunnan är fäst med två vinkeljärn i reglarna. Då kommer den ned lite så spridaren kan verka fritt. Dessutom bra arbetsnivå att fylla på från. I tunnan är det draget med bultar och i det tryckta med rejäla skruv. 3 säckar med 30 kg majs går det i. iPad Tapatalk HD
Publicerat Februari 14, 201412 yr Detta är en populär post. Lånade markägarens åtel, för att fixa honom en matgris. Kojan är inne i en gammal lada, och har en hyfsad kamin. Soffa och annat lyx. Gick ut vid 20:00, hemma igen vid 01:00, och hade en matgris med mig hem. Elda i kojan, är underbart! Nu blir det att bygga en man cave med kamin.. britts, fan... det bästa för själen! Ska sätta upp hängmattan i hans koja, så Mickel får sällskap på natten..
Publicerat Februari 14, 201412 yr Öh jaha det gick ju snabbt.....majs, grönt ljus och spridare är inte så farligt tydligen ;-) iPad Tapatalk HD
Publicerat Februari 14, 201412 yr Öh jaha det gick ju snabbt.....majs, grönt ljus och spridare är inte så farligt tydligen ;-) ImageUploadedByTapatalkHD1392405632.918614.jpg iPad Tapatalk HD Haha ..kul med grisar.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Jag och far satt på min åtel igår och far fick skjuta sin första gris en kulting!:-)