Publicerat Juli 13, 201213 yr Såvitt jag vet så vågar göken inte gå utanför dörren av rädsla att åka på stryk.
Publicerat Juli 13, 201213 yr Raderade ditt inlägg Kalle Anka. Det finns ett del som pekar på det du skrev om, men då inga hållbara bevis finns vad jag vet, så får vi avvakta polisens utredningar, då forumet kan få tråkigheter annars.
Publicerat Juli 13, 201213 yr Ok förstod nästan det.....men skönt om de har lyckats pejla in snubben.
Publicerat Juli 13, 201213 yr Vad konstigt.. Ja det var tydligen någon som blev upprörd över hans hemsidor
Publicerat Juli 13, 201213 yr Vem som helst kan vilja slå ansvariga för en sådan här hemsida på käften men snälla låt bli . De han nu fått så mycket rep så att de verkar hängt sig själv. Att nu framföra någon typ av skämt som kan tolkas som hot kan vara att kapa repet. - Lars Dahlén
Publicerat Juli 13, 201213 yr Är det din bror ? Jag är facebook-kamrat med honom. Vi är inte så många från Värnamo med det efternamnet. Lasse
Publicerat Juli 14, 201213 yr Nu är då sajten under granskning hos datainspektionen. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5192488
Publicerat Juli 14, 201213 yr Det låter så oerhört svenskt när myndigheter uttalar sig.....fegt och försiktigt. "Det KAN strida mot PUL".....detta torde vara ett solklart fal. "Servern ligger i Panama".....så vi kan inte göra något.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Ja för tänk om nån stackars gärningsman känner sig trampad på tårna och blir kränkt, det vore ju för hemskt..
Publicerat Juli 14, 201213 yr Men om brottet begås av svenska medborgare mot svenska medborgare spelar det då någon roll vart servern ligger? Det borde väl gå att sy in dom som ligger bakom sidan.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Jensa finns tydligen med och han uttalar sig i nyheter på radion kring detta! http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=5192734
Publicerat Juli 14, 201213 yr Fint att text-tv rubriksätter att det är en varghatarsida som skall granskas.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Men om brottet begås av svenska medborgare mot svenska medborgare spelar det då någon roll vart servern ligger? Det borde väl gå att sy in dom som ligger bakom sidan. Men då måste man ju veta vem som ligger bakom sidan först, och det är ju där problemet ligger, iom att servern finns i Panama, och de skiter nog högaktningsfullt i vad svenska myndigheter tycker om saken, och är inte behjälplig med att lämna ut namn etc på ägaren till sidan.
Publicerat Juli 14, 201213 yr En länk om det från SR http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5192488 Kan inte förstå att dom blir kallade "djurvänner".
Publicerat Juli 14, 201213 yr En länk om det från SR http://sverigesradio...artikel=5192488 Kan inte förstå att dom blir kallade "djurvänner". Du är då sent ute.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Har dom granskat eller ska dom?? På en sida på internet hängs ett 50-tal svenska jägare ut med namn, bild, telefonnummer och adress. De pekas ut som varghatare av en grupp djurvänner. Nu ska Datainspektionen granska om sajten är olaglig. Alltså kan muppen ta bort allt och gå fri och sedan lägga upp på nytt när det lagt sig?
Publicerat Juli 14, 201213 yr Personligen orkar jag inte med dessa typer av sidor på nätet och jag betvivlar att alla "vargkramare" står bakom en massa lögner och hotelser av samma skäl som att inte alla jägare hänger på websidor där man stoltserar med allehanda vansinnigheter... Jag har inte kollat på länken och jag tänker inte göra det heller. Hotar man någon så får man stå sitt kast och det är ofantligt enkelt att spåra skaparna. Jag jobbar en del med polisiära utredningar inom IT utanför mitt jobb för att hjälpa till att fånga en viss kategori skurkar och folk är naiva, mycket naiva, med hur de tror att de är anonyma... Detta skadar mer stollarna än det skadar jägarkåren så kör på säger jag bara, med lite tur så utrotar ni er själva Tänk om folk lade ner samma energi på att stoppa pedofili eller våld mot barn i stället? Bara en tankeställare... Datainspektionen ska nu granska en hemsida som hänger ut jägare som har deltagit i vargdebatten, rapporterar Sveriges Radios Ekot. Totalt rör det sig om ett 50-tal personer från Kristianstad i söder till Sollefteå i norr. På hemsidan publiceras personernas namn, bild, telefonnummer, adress och kartposition över var de bor. På hemsidan beskrivs bland annat hur man på bästa sätt stör en jakt eller saboterar ett jakttorn. Sajten har polisanmälts för bland annat förtal och brott mot personuppgiftslagen, PUL, och nu utreds ärendet av Datainspektionen.
Publicerat Juli 14, 201213 yr det var om det på tv4nyheterna precis, verkar som det tas på stort allvar det här.
Publicerat Juli 16, 201213 yr Nu verkar sidan vara nere, iallafall för tillfället. Hoppas det håller i sig
Publicerat Juli 18, 201213 yr Dom är för fega för att faktiskt konfrontera en jägare på riktigt, vi är ju tungt beväpnad alkisar som bildat en egen maffia Det rullar in mera polisanmälningar iallafall, rubriceringen polisen verkar satsa på är brott mot PUL och förtal. Några uthängda har även fått hotmail som gått vidare till polisen.