Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny Jakt-hatsida

Featured Replies

Publicerat

Jag börjar tro att det går något virus med tanke på att det dyker upp såna här gäng hela tiden. Men jag tror vi måste hantera det på ett klokt sätt. Hamnar man på sidan med personuppgifter så anmäler man det och sedan får man sitta still i båten fast man egentligen vill ge igen med samma mynt. Såna här hotfulla figurer får knappast något stöd hos den breda allmänheten. Sedan tycker jag att vi måste våga stå för vad vi gör. Vi är jägare och den dagen vi inte vågar tala om det för folk så är jakttraditionen dödsdömd och då har dessa ljusskygga organisationer vunnit.

• Svar 154
  • Visningar 33,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Så här kan det gå när man möter motstånd av samma kaliber som man själv. http://dodstrakigt.blogspot.se/2011/01/djurrattsaktivister-demonstrerade-mot.html Tror att det dröjer ett tag innan man ifråg

• Just därför jag anmälde mig till både varg och lo jakten trots att jag antagligen inte kommer att jaga på någon av dem ( har inte de markerna ). Jag tycker man ska stå upp för att man är jägare, inte

• strävhår
    strävhår

Omöjligt, kräldjur kan inte svettas. Kräldjur reglerar kroppstemp med hjälp av omgivningen, ett bra alternativ är att ta skydd under en sten. Förslagsvis då ifrån samma som han kröp upp ifrån.

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Jag börjar tro att det går något virus med tanke på att det dyker upp såna här gäng hela tiden. Men jag tror vi måste hantera det på ett klokt sätt. Hamnar man på sidan med personuppgifter så anmäler man det och sedan får man sitta still i båten fast man egentligen vill ge igen med samma mynt. Såna här hotfulla figurer får knappast något stöd hos den breda allmänheten. Sedan tycker jag att vi måste våga stå för vad vi gör. Vi är jägare och den dagen vi inte vågar tala om det för folk så är jakttraditionen dödsdömd och då har dessa ljusskygga organisationer vunnit.

++!

helt rätt! Stå för att ni älskar jakt!:-)

Publicerat

Att man ska vara tvungen att erkänna att man gillar en advokat och dessutom en stockholmare. Fan vad bra du gör det Christian N och vilken styrka att ha dig med här på forumet! Jag är imponerad över de råd och den hjälp du bistår med i diverse frågor. Annars brukar advokater kunna ta bra betalt för sina tjänster.

Publicerat

Tja! blir bara deprimerad över att det finns så j...a många konstiga människor. en annan är ju rätt gammal, men man är ju fundersam över barn o barnbarn som måste växa upp med sådana. Man kan ju undra om dom gått i skolan överhuvudtaget.

Publicerat

Personligen orkar jag inte med dessa typer av sidor på nätet och jag betvivlar att alla "vargkramare" står bakom en massa lögner och hotelser av samma skäl som att inte alla jägare hänger på websidor där man stoltserar med allehanda vansinnigheter...

Jag har inte kollat på länken och jag tänker inte göra det heller.

Hotar man någon så får man stå sitt kast och det är ofantligt enkelt att spåra skaparna.

Jag jobbar en del med polisiära utredningar inom IT utanför mitt jobb för att hjälpa till att fånga en viss kategori skurkar och folk är naiva, mycket naiva, med hur de tror att de är anonyma...

Detta skadar mer stollarna än det skadar jägarkåren så kör på säger jag bara, med lite tur så utrotar ni er själva ;)

Tänk om folk lade ner samma energi på att stoppa pedofili eller våld mot barn i stället? Bara en tankeställare...

Publicerat

Tänk om folk lade ner samma energi på att stoppa pedofili eller våld mot barn i stället? Bara en tankeställare...

Det är ju det de gör, de hävdar att Tågmark ser ut som en pedofil :lol:

(Han är väl rixjägarnas rovdjursansvarige eller nåt, har jag för mig.)

Publicerat

Man blir så trött av att se sånna här saker :( Det är rent ut sagt förjävligt! Hoppas han/hon som står bakom sidan åker dit rejält för bilden på Tomas Ekberg med siktet i pannan ser iaf jag som ett rent mordhot! Tänk er om vi skulle starta en liknande sida då skulle det bli liv i luckan med indragna licenser o liknande! Men vad händer med dom här? På sin höjd lite böter... Nej det måste vara rejält hårda straff för att sprida hot o liknande på nätet! Bara en sån sak som att dom har lagt ut "P.T.P ten most wanted" "Jägardatabasen & Varghatare" "Jägarobs" Helt sjukt ju!! Det framgår ju dessutom att sidan strider mot svensk lag men den har dom kringgått genom att driva den genom utlandet eller liknande...

Helt sjukt att folk kan tro på sånt där! Lägg tid på att få stopp på pedofili, våldtäkter, prostitution och narkotika istället! Då gör man samhället en tjänst!

Publicerat

J##nny "P#ma" H#glin verkar vara aktiv på dessa sidor,. Igår så hängde han ut en forumist på en blogg där han skulle sätta en pil i ryggen på honom pga hans intresse för bågjakt. Bloggen är nu stängd men det är tydligen samma som ligger bakom tidigare bloggar och sidor.

Publicerat

Ett stört barn, utan tvekan.

Men det är väl Breivik också...

-- Mats

Publicerat

Va fan hette den där nissen som skulle ha demonstration eller motdemonstration i Falun mot nå vargjippo? kan det va den filuren?

Ja f*n vet om om du inte kan ha rätt att den juvel kan vara inblandad. Fick mig ett mail i dag att detta ska var en värmlands baserad sida :wacko:

Publicerat

såg att bilden på Ekberg är ändrad nu. Hårkorset är bortaget.

Publicerat

Tyckte nog annars att uppmaningen till att elda jaktstugor o såga jakttorn var det mer påtagligt motbjudande,

det är ju inte så troligt att någon kommer att skjuta Ekberg men det är bra sannolikt att något pucko går ut o sågar sönder stegen till ett torn.

När Tord-Östen 71 år sen skall upp där så.......

Vidrigt är vad detta är, barn eller inte.

/Christian

Publicerat

Den/dom som startat denna har nog inte mycket att göra på fritiden ;)

Publicerat

Jag har för mig att en liknande grupp skulle såga ner jakttorn kring Umeå-trakten för några år sedan. De skulle dessutom ut i skogarna och heroiskt placera sig mellan jägarna och älgarna som skulle skjutas som en sorts männsklig sköld. Vad jag mins gick det åt helsike med båda delarna. Endast något enstaka jakttorn blev nersågat och i anslutning en stor aktivistblodpöl. Bågsågar är inte något för ovana aktivister. Tror inte att de heller lyckades placera sig framför en enda älg under jakten. Svåra grejor!! Inte undra på att de flyttar innomhus och sätter sig framför datorerna i stället :D

Publicerat

Vi hade någon sådan grupp i trakterna härikring för några år sedan, dom sågade ner ett par jakttorn och målade ett torn rosa dagen innan älgjakten. En av dom höll på att bli skjuten och efter en poliseskort därifrån slutade dom.

Publicerat

Då min fru kan få problem på sitt jobb så har vi tagit bort infon på hitta.se och eniro.se så nu är det inte lika lätt att hitta ut till oss. Käns säkert av flera anledningar. Jag brukar inte rygga men med barnen och frun så är jag lite försiktig. Bara att dra ivg ett mail till berörda sidor så tar de bort infon, man slipper lite försäljare också som lurar sig bortom nix systemet.

Publicerat

Det är ju rent tragiskt att dom går så långt så att dom börjar bränna upp byggnader! :angry:

Publicerat
  • Författare

Då var sidan borttagen... de kom långt med sitt "juridiska skydd" :huh:

Edit: Var visst tillfälligt,, uppe igen.

Publicerat

Då var sidan borttagen... de kom långt med sitt "juridiska skydd" :huh:

Bra att den försvann!
  • 2 weeks later...
Publicerat

Nu är p-t-p uppe igen. Dom skyller på att dom förbättrat sidan och att den därför varit nere...

Jag har väl då förvisso andra källor som säger något helt annat.

Publicerat

Dom har även kartlagt lite personer såg jag. :ph34r:

Deras sida är rätt så skrattretande egentligen (bara stavningen och hur dom bygger upp meningarna?? ibland vet man inte vad som ska menas)

Men iom att dom uppmanar till skadegörelse och värre samt verkar fruktansvärt rabiata så sätter man lätt skrattet i halsen o en obehagskänsla kryper på.

Konstigt folk... tänk om dom lade samma energi o engagemang på tex. mänskliga rättigheter, svälten i afrika el dyl, men nej Människor kommer långt ner på deras Prio lista tyvärr