Publicerat Maj 20, 201214 yr Jo såg också att några namn kommit upp på kartan men de flesta är folk som värnarna har haft koll på sedan tidigare. Jag förstår inte hur dom kan misslyckas så kapitalt med att kartlägga folk dock, dom flesta jägare smyger ju inte direkt med sin hobby.
Publicerat Maj 22, 201214 yr dom flesta jägare smyger ju inte direkt med sin hobby. Är du säker på det? Jag för egen del skyltar inte med att jag jagar eller på annat sätt ger signaler om att så skulle vara fallet.
Publicerat Maj 22, 201214 yr Jag tror de flyttar runt deras hobbyprojekt till olika hostingföretag varje gång de blir utslängda... Är det inte så är de inte speciellt duktiga på att ratta prylarna
Publicerat Maj 23, 201214 yr Man kallar samerna för bidragsfuskare. Är inte det förtal och hets mot folkgrupp?
Publicerat Maj 27, 201214 yr Är du säker på det? Jag för egen del skyltar inte med att jag jagar eller på annat sätt ger signaler om att så skulle vara fallet. Men du kanske lägger upp annonser med ditt telefonnr i t ex? Det kanske står något om ditt intresse på en facebooksida? Helt klart tror jag det vore en barnlek att kartlägga minst dubbelt så många som p-t-p har fått fram. Finns ju också flera lite mera kreativa sätt också.
Publicerat Maj 27, 201214 yr Nu har dom kommit med en artikel som går ut på att jägarna inte ska ha sina vapen hemma för vi är en drös aggressiva fyllskallar som skjuter både folk och fän till höger och vänster.
Publicerat Maj 27, 201214 yr De kör på en virtuell server i Panama via offshoreracks.com och snurrar just nu på IP 190.14.36.30 (cpanel02.offshoreracks.com) Så här ser regelverket ut för deras hosting: All services provided by OFFSHORERACKS ("OFFSHORERACKS") may be used for lawful purposes only. Transmission, storage or presentation of any information, data or material in violation of any United States federal, state or city law is prohibited. This includes, but is not limited to: copyrighted material, material we judge to be threatening or obscene, or material protected by trade secret and other statute. The subscriber agrees to indemnify and hold harmless OFFSHORERACKS from any claims resulting from the use of service which damages the subscriber or any other party. De strider alltså mot detta på flera punkter och det är bara att folk skickar mail till info@offshoreracks.com med information om "violation" så skall de enligt dem själva stänga ner den kunden. Visst kommer de snabbt att hitta ett nytt ställe att lägga skiten på men det är lite jobb varje gång de måste flytta
Publicerat Maj 28, 201214 yr Men du kanske lägger upp annonser med ditt telefonnr i t ex? Det kanske står något om ditt intresse på en facebooksida? På allt ovanstående svarar jag med ett bestämt och klart NEJ
Publicerat Maj 28, 201214 yr Jag känner mig rätt så kränkt som den nykterist jag är. Nej Nils, enligt extremvärnarna är du ett alkoliserat svin precis som alla andra jägare. Kan man åtla in den däringa gamla nassen med sin hemadress tro?! Nopp, är flera som har provat men du vet, mycket ord och lite handling. Det var som fan då Matin, hur ska dom kunna kartlägga dig då? Jag kan ju tyvär svara ja på allt ovanstående så jag är ju rätt körd, får helt enkelt sova med hagelbössan under sängen
Publicerat Maj 29, 201214 yr Jag kanske är onödigt återhållsam med att skylta med mitt intresse, men jag har valt det själv och trivs med det valet
Publicerat Maj 30, 201214 yr Jag kan stå ut med att dessa knäppgökar "jävlas" med mig som jägare men gränsen är nådd när man börjar jävlas med hundarna också. Vad har man för syn på verkligheten och djur överhuvudtaget? Syftet är ju bara att få någon att hata. I detta fall jägare eller vargmotståndare.
Publicerat Maj 31, 201214 yr Sjuk sida. Fast de fleast som kommenterar verkar inte vara "anhängare i alla fall"...
Publicerat Maj 31, 201214 yr Jag kanske är onödigt återhållsam med att skylta med mitt intresse, men jag har valt det själv och trivs med det valet Du har inte betalat jaktkortet, ingen licens på vapen? Har du jaktkort eller vapenlicens så kan dom hitta dig. Har du dessutom en hund av jaktras så kan dom "anta" att du jagar...... Men visst, lite mer jobb måste dom lägga ner om du inte berättar att du jagar på tex FB eller lägger ut kort mm. Men jagar du lagligt så är du spårbar!
Publicerat Maj 31, 201214 yr Vore jag dom skulle jag ju begära ut uppgifterna på dom som registrerade sig på varg och lodjursjakten dom senaste åren. Dom uppgifterna är ju offentlig handling och har hittills lämnats ut utan vidare omsvep. Men i dom registren finns ju jag med och mig har dom misslyckats med att kartlägga på något underligt sätt.
Publicerat Juni 13, 201213 yr http://www.jaktojagare.se/aktuellt/ptp-hot-mot-jagare-blir-riksdagsfraga Det rör lite på sig i frågan. Noterbart är väl att p-t-ps fina kartläggning av jägare verkar ha genomgått en liten förändring, alla små flaggor som visade vart jägarna fanns har försvunnit, kanske bara är lite datorproblem hos p-t-p eller så är dom lite skraja för farbror blå.
Publicerat Juni 13, 201213 yr http://www.jaktojaga...r-riksdagsfraga Det rör lite på sig i frågan. Noterbart är väl att p-t-ps fina kartläggning av jägare verkar ha genomgått en liten förändring, alla små flaggor som visade vart jägarna fanns har försvunnit, kanske bara är lite datorproblem hos p-t-p eller så är dom lite skraja för farbror blå. nu har det gått ut med varför kartan är tom, den är under uppdatering
Publicerat Juni 13, 201213 yr Du har inte betalat jaktkortet, ingen licens på vapen? Har du jaktkort eller vapenlicens så kan dom hitta dig. Har du dessutom en hund av jaktras så kan dom "anta" att du jagar...... Men visst, lite mer jobb måste dom lägga ner om du inte berättar att du jagar på tex FB eller lägger ut kort mm. Men jagar du lagligt så är du spårbar! Jaktkortsregistret är väl sekretessbelagt? Någon ny jakthund har jag inte skaffat pga. att markerna kryllar av varg. Helt säker kan man ju aldrig vara, men att skriva upp sig med både för och efternamn på listor som florerar runt om på Internet, är att göra det lite väl enkelt för buset.