Publicerat November 26, 201213 yr Jag har en räv som endast varit på åteln på morgonen, runt 07.00-07.30. Kan man räkna med att rävarna verkligen besöker åteln vid samma tidpunkt (oftast i alla fall)... Min tanke är om man helt enkelt vågar sitta enbart ett morgonpass. Vad tror ni! Är förövrigt riktigt laddad inför helgen då det börjat snöa nu och ska snöa fram till helgen då det blir fin-fint väder och dessutom med en hyfsat stor, lysande måne
Publicerat November 26, 201213 yr Helt klart finns det rävar som kan vara duktiga på att komma på samma klockslag under längre perioder. De har sina födosöksrundor och inträffar det inget annat på vägen så blir det snarlika tider. Hyfsat flyt med vädret oxå dårå ;-)
Publicerat November 26, 201213 yr Författare Nu har det äntligen trillat ner lite snö och det ska komma mer i veckan! kommer försöka ta någon i slutet av veckan
Publicerat November 26, 201213 yr Helt klart finns det rävar som kan vara duktiga på att komma på samma klockslag under längre perioder. De har sina födosöksrundor och inträffar det inget annat på vägen så blir det snarlika tider. Hyfsat flyt med vädret oxå dårå ;-) Låter bra det! Ska se till att ta den under helgen!
Publicerat November 27, 201213 yr Någon som vill försöka sig på en gissning vem som var på min åtel för ett par veckor sen!?
Publicerat November 27, 201213 yr Trevligt trevligt Just lagt ut två rejäla revbensidor, de mesta ha ju hunni surna.
Publicerat November 27, 201213 yr Vem vet! Det blir ännu snyggare! Kolla här! Liten kisse miss... Fina är dem även om de äter mycket annat vilt!!
Publicerat November 27, 201213 yr Vem vet! Det blir ännu snyggare! Kolla här! Vilken linslus! Eller kanske bara närsynt
Publicerat November 27, 201213 yr Författare Någon som har skjutit räv med dessa patroner tidigare och vill berätta vad dom ger för effekt genomslag lr ej? har nämligen skjutit i min vakbössa med sånna nu, kal 222.
Publicerat November 27, 201213 yr Jag har använt dem! Ibland ger de genomslag. Inte vad du önskade kanske men så är det, tyvärr! Jag har använt Normas 3,2g med bra effekt i både Räv och Rådjur så när jag skjutit slut på de V-max jag har så kommer jag endast använda 3,2:orna till allt för att ha 1 inskjutning med 1 ammunition för all 222 jakt. Det kanske låter som jag tycker V-max är skit men så är det inte , jag anser bara att den blir överflödig när jag ändå inte kan vara säker på genomslaget.
Publicerat November 27, 201213 yr Dom dödar bra gör dom. Men som föregående talare säger så kan man inte v säker på om man slipper genomslag eller ej
Publicerat November 27, 201213 yr Visst menar du normas blyspets? Det va det enda som jag matade min 222:a med. Stavat av iPhone i Tapatalk
Publicerat November 27, 201213 yr Visst menar du normas blyspets? Det va det enda som jag matade min 222:a med. Stavat av iPhone i Tapatalk Stämmer bra!
Publicerat November 27, 201213 yr Liten kisse miss... Fina är dem även om de äter mycket annat vilt!! Håller med...trodde vi var förbarmade från såna där på den jaktmarken...Men men! Det var roligt att den fastnade på bild i alla fall! Sent from my iPhooooone using Tapatalk
Publicerat November 28, 201213 yr Jag skjuter med dem och likaså kompisen fast hemladdat. De ger genomslag om man inte skjuter mitt i bogen.
Publicerat November 28, 201213 yr Det är kul att se att min åtel fortfarande är igång! Något är och bär iväg stora stycken som fåglarna inte mäktar med.. Om det bara kunde bli lite molnfritt innan månen försvinner så får det bli en ny sittning...
Publicerat November 28, 201213 yr Håller med...trodde vi var förbarmade från såna där på den jaktmarken...Men men! Det var roligt att den fastnade på bild i alla fall! Sent from my iPhooooone using Tapatalk Bara hålla ett öga på den till i mars så ni vet vart hunden ska släppas.
Publicerat November 28, 201213 yr Författare Tack för infon, var just genomslag jag inte var ute efter.. Finns det någon annan varmint kula till 222 som "aldrig" ger genomslag? kommer givetvis använda normas v-max nu när jag köpt dom. Men räven jag sköt sist var med normas blyspets 3,2 och den gav knall och fall
Publicerat November 28, 201213 yr Tack för infon, var just genomslag jag inte var ute efter.. Finns det någon annan varmint kula till 222 som "aldrig" ger genomslag? kommer givetvis använda normas v-max nu när jag köpt dom. Men räven jag sköt sist var med normas blyspets 3,2 och den gav knall och fall Jo den är bra 3,2:an. Jag misstänker att 222 är för kraftig för att vara säker på att vilken kula som helst stannar. Men det är mest gissning från min sida.
Publicerat November 29, 201213 yr Möjligen barnes varmint grenade men den är inte klass tre. Har du provat den? Normas V-max har ju legat på 2,6g är Varmint grenaden lättare ändå?