Publicerat November 1, 201213 yr Okej fan så härligt. Man önska ju man kunde köpa huset snabbt o få åka dit i ha de lite gott. Men man kan inte få allt så :/
Publicerat November 2, 201213 yr Det verkar som min ena åtelplats börjar ta sig Ett Loslaget rådjur har blivit ivägsläpat från platsen så även om tanken inte varit att sitta där i år så får det nog bli ändring på det Vart är all snö när man behöver den
Publicerat November 3, 201213 yr Detta är en populär post. Har räv på åteln nu. 4 individer har skådats samtidigt så imorgon innan jobbet hoppas jag att jag kan skjuta in bössan min o på kvällen då sitta. Hoppas få inviga 222:an då!
Publicerat November 5, 201213 yr Det har då varit hyfsad fart på min åtel! Mycket spår och många hål där det grävts efter "godis", när jag var där och tittade i helgen! Hoppas på en trevlig vaksäsong bara snön kommer!
Publicerat November 5, 201213 yr Idag 18:30 såg jag räven på åteln Den gick runt och letade matbitar och när bilens strålkastare landade på den så satte den sig och tittade tillbaks Det var när jag skulle hämta dottern hos kompis, så på vägen hem så tänkte jag se om den var kvar så även hon fick se den. Då hade den tagit sig in bland träden och det enda vi såg var två lysande ögon bland trädstammarna det blev kanske inte som jag tänkt mig för hon påpekade att den såg rätt läskig ut ingen god nattsömn där inte.....
Publicerat November 5, 201213 yr Vilken jävla miss!!!! :wallbash: :wallbash: Skulle ut och vaka lite räv var det tänkt, väl ute och kaffet framme så inser jag att jag har tagit fel patroner till bössan........ /godnatt
Publicerat November 5, 201213 yr Vilken jävla miss!!!! :wallbash: :wallbash: Skulle ut och vaka lite räv var det tänkt, väl ute och kaffet framme så inser jag att jag har tagit fel patroner till bössan........ /godnatt tur du inte hann ladda och skjuta då!
Publicerat November 8, 201213 yr Har köpt hus nu i höst och för första gången i mitt liv har jag nu möjligheten att ha en åtel inom skjutavstånd från huset. Jaktrummet är inrett på övervåningen och där finns även vakgluggen. Åteln är placerad ca 50 meter från huset få jag vill kunna utnyttja en lampa som sitter på ett kallgarage. Naturligtvis inleddes arbetet med att fixa en åtelplats innan tapetseringen av huset genomfördes Hittills i höst har det bara varit kråkfågel på plats men imorse när nysnön kollades av så fanns de första rävpåren fram till åteln. Nu kör vi!
Publicerat November 8, 201213 yr Har köpt hus nu i höst och för första gången i mitt liv har jag nu möjligheten att ha en åtel inom skjutavstånd från huset. Jaktrummet är inrett på övervåningen och där finns även vakgluggen. Åteln är placerad ca 50 meter från huset få jag vill kunna utnyttja en lampa som sitter på ett kallgarage. Naturligtvis inleddes arbetet med att fixa en åtelplats innan tapetseringen av huset genomfördes Hittills i höst har det bara varit kråkfågel på plats men imorse när nysnön kollades av så fanns de första rävpåren fram till åteln. Nu kör vi! Guldläge
Publicerat November 8, 201213 yr Nr 1 Stavat av iPhone i Tapatalk Grattis till den fina räven! Och snön
Publicerat November 9, 201213 yr Författare Grattis till räven! vackert r.j Satt i tisdags kväll mellan 21:00-01:30 men såg ingen. Just nu är det - 5,5 ute och barmark, men i kväll/natt ska det komma mellan 5-10 cm snö, så ikväll tänkte jag bänka mig framför vakgluggen och hoppas på det bästa! snön ska nämligen tina imorgon
Publicerat November 9, 201213 yr Ha tänkt sitta ikväll, den första sköts 20:40 tack vare min sambo som väckte mig å sa att de va räv på åteln =) Stavat av iPhone i Tapatalk
Publicerat November 9, 201213 yr Ha tänkt sitta ikväll, den första sköts 20:40 tack vare min sambo som väckte mig å sa att de va räv på åteln =) Stavat av iPhone i Tapatalk hoppas du planerar att kompensera sambon för att hon väckte dej
Publicerat November 10, 201213 yr Författare Grattis! RJ blir farlig för rävarna i år själv kammade jag noll inatt. Satte mig 21 gav upp 00:00 för då var jag så jäkla trött
Publicerat November 10, 201213 yr Efter att ha åkt och kört 80 mil med en bössa till Skellefteå så kunde jag inte låta bli. Byte av kikare och inskjutning så var jag tvungen att testa. Klockan tre kom det en räv smygande och stannade på hundra meter. Nu har jag vänt dag till natt så nattveckan kommer att gå lätt men det blev ett tjugofyratimmarspass.
Publicerat November 10, 201213 yr Tack! Det har gått dåligt ett tag och jag har även skjutit bom på en straffspark. Min nya Sako Vixen är microräfflad och jävligt känslig för skit och skitig var den. Jag tror inte att den är rengjord sedan den var ny så första kalla skottet tog fem i sida och fem lågt när jag provsköt den. Hade in två rävar den natten och trots ett avstånd på 40m kunde jag inte urskilja vad som var fram och bak på den andra räven genom leupoldkikaren så den fick gå oantastad. Har nu bytt till min Zeiss och skillnaden är enorm. Leupolden är bara en leksak i jämförelse när det gäller skymningsvärde och skärpa. Att korset är belyst gjorde inte saken sämre inatt när räven kom fram. Det var bara att låta det skarpt röda krysset dela upp räven i fyra bitar och krama av skottet.
Publicerat November 10, 201213 yr Få hoppas att de fortsätter att komma räv till åteln, förr säsongen sköt jag 7 st på åteln, som det verkar med föryngringen så lär denna säsong bli sämre. Stavat av iPhone i Tapatalk
Publicerat November 10, 201213 yr Ja det är inte lika mycket räv i år. Har skjutit sex sedan augusti men det är mycket mindre spår av räv i år.
Publicerat November 11, 201213 yr Detta är en populär post. Här har en gammal elev till mig invigt rävåteln på ett av mina områden, hans första rävvak på åtel och han fick skjuta två stycken.