Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Kanon ska kika efter dom :smile:

• 2 weeks later...
  • Svar 922
  • Visningar 92,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Nån av er som ska ut i helgen! Fint väder och nästan fullmåne hos mig, det borde väl funka att vaka i eller vad tror ni! :)

MICKEL: Norma har fabriksladdad Hornady V-Max i .222 Rem! De kan jag rekommendera! Att de sköt snor-tätt (bättre än jag trodde att jag kunde) i min vixen är inte heller så tokigt! Sköt två skott på 100 meter och trodde att jag missade det ena men de satt exakt hål-i-hål! Inte så vanligt för mig! ;)

http://www.norma.cc/sv/Produkter/Jakt/222-Rem/V-MAX/

Publicerat

Nån av er som ska ut i helgen! Fint väder och nästan fullmåne hos mig, det borde väl funka att vaka i eller vad tror ni! :)

MICKEL: Norma har fabriksladdad Hornady V-Max i .222 Rem! De kan jag rekommendera! Att de sköt snor-tätt (bättre än jag trodde att jag kunde) i min vixen är inte heller så tokigt! Sköt två skott på 100 meter och trodde att jag missade det ena men de satt exakt hål-i-hål! Inte så vanligt för mig! ;)

Vill gärna ha snö eller åtminstone frost i gräset, faller det in så lever byns rävar farligt B-)
Publicerat

Dom har bra verkan på räven med. Brorsan lånade min Vixen och råkade ta fel skott och sköt på en räv med dessa på 100m och det blev knall-och-fall och inget utgångshål heller! :)

Jag har en bra pipa på min vixen, kan skjuta med iallafall 4st olika skott och den går lika med samtliga. Med dom andra 2 vi har kan vi endast skjuta med 1! :)

Publicerat

http://www.norma.cc/.../222-Rem/V-MAX/

Jag har själv sådana och de skjuter tätt även i min Vixen :tongue:

Däremot så kan jag känna att den är så lätt att den blir vindkänslig tidigt!

Publicerat

Jag har själv sådana och de skjuter tätt även i min Vixen :tongue:

Däremot så kan jag känna att den är så lätt att den blir vindkänslig tidigt!

Det där med vindkänsligheten kan nog absolut stämma! Jag har inte märkt av det, men med så lätta kulor är det säkert så! :P

Publicerat

Idag kom snön i Dalarna! Men självklart föll inte en ynka mm snö där jag tänkte vaka imorgon kväll/natt! :S

Men jag ska prova ändå!! ;)

Publicerat
  • Författare

Japp det blir Normas v-max :thumbsup: ikväll ska jag sitta. Kom en cm snö igår eftermiddag så nu är det ljust och fint på åteln. Var gott om rävspår runt åteln från inatt så ikväll måste man sätta sig. Någon fler som ska ut ikväll?

Publicerat

Japp det blir Normas v-max :thumbsup: ikväll ska jag sitta. Kom en cm snö igår eftermiddag så nu är det ljust och fint på åteln. Var gott om rävspår runt åteln från inatt så ikväll måste man sätta sig. Någon fler som ska ut ikväll?

Jag är avundsjuk :dry:

Ingen snö här på ett tag ännu gissar jag!

Publicerat

-7 i natt och frostvit på backen och åtelmatrialet försvinner varje natt nu och igår kväll hörde vi räven skälla runt gården, rävtider nalkas !

Publicerat
  • Författare

Satte mig redan 20:00. Hörde tasstegen av en räv en gång och var bombsäker att jag skulle få se den. Och en räv som gick och skrek bara en bit från åteln. Gav upp 00:15 för då frös jag så jävligt om händerna. Var mellan 5-8 minus medans jag vakade. Kollade åteln imorse och då var ett kalvhuvud bortsläpat halvvägs till skogskanten och dit ser man inte förns allt gräs lagt sig.( var nog den räven jag hörde när den tassade på i snön.) Lite mer snö sen lever dom farligt :) skulle börja snöa imorgon på förmiddan och det skulle ge närmare 10 cm enligt klart fram till natten, i så fall blir det nya tag imorgon kväll

Publicerat

Satte mig redan 20:00. Hörde tasstegen av en räv en gång och var bombsäker att jag skulle få se den. Och en räv som gick och skrek bara en bit från åteln. Gav upp 00:15 för då frös jag så jävligt om händerna. Var mellan 5-8 minus medans jag vakade. Kollade åteln imorse och då var ett kalvhuvud bortsläpat halvvägs till skogskanten och dit ser man inte förns allt gräs lagt sig.( var nog den räven jag hörde när den tassade på i snön.) Lite mer snö sen lever dom farligt :) skulle börja snöa imorgon på förmiddan och det skulle ge närmare 10 cm enligt klart fram till natten, i så fall blir det nya tag imorgon kväll

Det kan vara så att den skällde för att den upptäckte dig!

Om du sitter utomhus så kan du nog förlänga avståndet och hålla koll på vinden lite extra. så har du den nästa gång.

Publicerat

Jag satt också och vakade igår efter att snön hade kommit och jag hade hittat räv spår från kvällen innan men de vart inget endå :)

Mvh

Publicerat

Det sög i rävtarmen igår kväll men sonen ville sitta istället, går ju inte och neka. Kom nästan genast en räv men trots fullt påställ på månen och frost i gräset så kom den undan mellan grästuvorna, lite snö så men nu regnar det och det ska bli varmt igen :yucky:

Publicerat
  • Författare

Nya tag bakom vakgluggen ikväll.

Det snöar nu och har kommit 12 cm.

dsc02233_508ecf3be087c322f325b1c8.jpg

Publicerat

Nya tag bakom vakgluggen ikväll.

Det snöar nu och har kommit 12 cm.

dsc02233_508ecf3be087c322f325b1c8.jpg

en del har det bra, vi har noll med snö..
Publicerat
  • Författare

Den kommer nog tids nog :)

Satte mig kl 21:00. 23:30 fick jag skjuta en stor hanräv som kom smygandes till åteln

dsc02246_508f12a5e087c322e9efcc61.jpg

Publicerat

Fan va härligt med snö för er! Grattis till räven där.

Kom hem från L A igårkväll. Från 27graders värme till regn från sidan o som vanligt stormbyar med regn regn o åter detta jävla regn! Såååååå tråkigt väder. Men någon här som har koll på hur vädret ser ut mellan sundsvall o östersundtrakten?

Nog för min kåk där som jag ska köpa ligger bland hus men är man snäll kanske man kan få jaga med dämpad 22 hornet där iaf? :)

Publicerat

Satt igår kväll vi hade lite snö men de va bra ljus men bara på lägdan bortanför skogen eftersom de inte va så mycke snö i skogen men nu inatt har de nog kommit över en deci här :) Grattis till räven :)

Mvh

Publicerat

Den kommer nog tids nog :)

Satte mig kl 21:00. 23:30 fick jag skjuta en stor hanräv som kom smygandes till åteln

Grattis!! :D

Vad använde du för ammo på den? V-max eller har du inte hunnit köpa någon än? :)

Publicerat
  • Författare

Tackar :smile: men nu smälter även snön här.. Det stämmer som du frågar, har inte köpt någon ny ammo än. Jag använde normas blyspets 50 gr. Blev ett utgångshål som en snusdosa ungefär, cirka 70 meter hade jag på räven

dsc02317_508fd319ddf2b373540013cb.jpg

Räven som jag sköt igår

Publicerat
  • Författare

Satt igår kväll vi hade lite snö men de va bra ljus men bara på lägdan bortanför skogen eftersom de inte va så mycke snö i skogen men nu inatt har de nog kommit över en deci här :) Grattis till räven :)

Mvh

Blir det sittning ikväll då? :)
Publicerat
  • Författare

Fan va härligt med snö för er! Grattis till räven där.

Kom hem från L A igårkväll. Från 27graders värme till regn från sidan o som vanligt stormbyar med regn regn o åter detta jävla regn! Såååååå tråkigt väder. Men någon här som har koll på hur vädret ser ut mellan sundsvall o östersundtrakten?

Nog för min kåk där som jag ska köpa ligger bland hus men är man snäll kanske man kan få jaga med dämpad 22 hornet där iaf? :)

Jag bor där emellan.. Som du kan se är det snö nu men det är goväder och snön tinar
Publicerat

Okej så pass. Vart närmare bestämt? Ska shoppa hus nära liden längst 86:an.

Hörde de skulle bli regn där uppe. Här har vi faktiskt haft frost en natt. Annars regn o regn så inge jakt då man slutar när de är mörkt

Publicerat
  • Författare

Vad kul! Jag bor 5 mil väster om Sundsvall ungefär.. Det är ett par cm snö nu också men den kommer nog tina bort ihelgen