Publicerat December 31, 201213 yr Dagen blev lite produktiv i varje fall!!Lagets lätt brandskadade Jaktkoja fick ett nytt upplägg på skorstenen genom väggen så nu är den proveldad och betydligt säkrare Nu behöver det bara läggas till snö också annars får man ju sova bort nätterna istället Jasså du tycker inte att vi har fint väder och vaka i nu? Det är nog 1m över normalt vattenstånd nu så rävarna får ta på snorkel för att komma åt åteln då den ligger under ytan Slängde på slaktrester efter rådjur och hummer så rävarna får något iallafall
Publicerat December 31, 201213 yr Författare Gott nytt år vakjägare satt vid vakgluggen från 22:00 igår kväll till 05:30 imorse men ingen räv dök upp bara en katt 2 ggr
Publicerat Januari 1, 201313 yr Jasså du tycker inte att vi har fint väder och vaka i nu? Det är nog 1m över normalt vattenstånd nu så rävarna får ta på snorkel för att komma åt åteln då den ligger under ytan Slängde på slaktrester efter rådjur och hummer så rävarna får något iallafall Vad du skämmer bort dem Nu kommer de kanske bara när de får hummer
Publicerat Januari 1, 201313 yr Gott nytt år vakjägare satt vid vakgluggen från 22:00 igår kväll till 05:30 imorse men ingen räv dök upp bara en katt 2 ggr Gott nytt år ! Men hade jag suttit så länge utan räv så hade den katten också legat brunt till om den inte hade halsband då förstås!!
Publicerat Januari 1, 201313 yr Sådär! Nu är Vaktronen till Jaktkojan äntligen färdig Jag har provat flera olika stolar men höjden har inte riktigt varit rätt samtidigt som man behöver flytta sig lite i sidled för att skjuta bekvämt. Nu byggde jag och brodern en från scratch i stället Jag tog lite bilder men de är en smula mörka men håll till godo
Publicerat Januari 2, 201313 yr Hade fönstret inne på dass öppet och när jag gick in där senare så tyckte jag att jag hörde något utanför, lyssnade igen och visst var det rävens hesa skall!! Då har dom börjat springa så även om snön är borta så måste jag ut och testa någon kväll, pallar inte att vänta på att snön ska komma tillbaka!
Publicerat Januari 3, 201313 yr Hade fönstret inne på dass öppet och när jag gick in där senare så tyckte jag att jag hörde något utanför, lyssnade igen och visst var det rävens hesa skall!! Då har dom börjat springa så även om snön är borta så måste jag ut och testa någon kväll, pallar inte att vänta på att snön ska komma tillbaka! +1 på det Själv har jag inte hört något skall ännu men du bor ju mer norrut
Publicerat Januari 3, 201313 yr Jag hörde ju med rävskall och flera andra häromkring har med hört så dom verkar tidiga iår!
Publicerat Januari 3, 201313 yr +1 på det Själv har jag inte hört något skall ännu men du bor ju mer norrut 1mil norrut är ju långt Renset efter rådjuret är borta men det efter hummern är kvar så det är ingen gourmet räv som är där, verkar gilla "husmanskost" bättre Men som sagt är det tidigt i år, dyker bara snön och kylan upp så kan det snart bli giftigt
Publicerat Januari 3, 201313 yr Inte helt färdigsnickrade tornet är iaf uppe nu. Nästan kompletta väggar nu. Tak finns o bra golv så de får duga tills vidare. Högt o fint sitter man o ljust nog o skjuta nu iaf!
Publicerat Januari 3, 201313 yr Inte helt färdigsnickrade tornet är iaf uppe nu. Nästan kompletta väggar nu. Tak finns o bra golv så de får duga tills vidare. Högt o fint sitter man o ljust nog o skjuta nu iaf! I snickartagen ser jag!! sätt in några bilder, man blir ju nyfiken
Publicerat Januari 3, 201313 yr Bilder kommer när jag smyckat kojan med camonät. Måste smycka den så den inte syns allt för mkt från vägen! Fick litet ryck nu när man shoppat ny rävbössa o allt
Publicerat Januari 4, 201313 yr Någon som ska sitta ikväll? Själv åker jag iväg kl 21 för att ta revansch då jag bommade sist!
Publicerat Januari 5, 201313 yr Det vart mörkt för mig också, så gav upp vid 1 tiden. Blev lurad av en räv vid 23 snåret. Kom och slankförbi precis utanför skotthåll (skjuter med hagel) när den väl kom innomhåll var det grenar/buskage ivägen........
Publicerat Januari 5, 201313 yr Åkte ut å satt en stund i kojan. Månen gick upp över trätopparna vid ett snåret så då gick det ju att se lite iaf. 01:32 sköt jag den här väl pälsade herren
Publicerat Januari 5, 201313 yr Mina rävar kommer före 00.00! någon mer som har tidiga rävar? satte mig 21.30 då hade det redan varit 1 räv framme!
Publicerat Januari 5, 201313 yr Mina rävar kommer före 00.00! någon mer som har tidiga rävar? satte mig 21.30 då hade det redan varit 1 räv framme! Jag har i regel också ganska tidiga rävar men fram till 02:00 får jag nog se som tidigt många kommer runt 00:00 det är lite av en magisk tidpunkt att killa avtryckaren på
Publicerat Januari 5, 201313 yr Åkte ut å satt en stund i kojan. Månen gick upp över trätopparna vid ett snåret så då gick det ju att se lite iaf. 01:32 sköt jag den här väl pälsade herren Grattis till den fina räven Lite avundsjuk på det där vita du har på marken runt om räven
Publicerat Januari 5, 201313 yr Fick ner tre rävar i natt inom loppet av en halvtimme (23:45-00:15) . Ketchupeffekt! Först en hane och därefter två tikar. En timme senare gick strömmen i lagårn, då dök en fjärde upp. Men den hörde jag bara då det plötsligt var beckmörkt...
Publicerat Januari 5, 201313 yr Fick ner tre rävar i natt inom loppet av en halvtimme (23:45-00:15) . Ketchupeffekt! Först en hane och därefter två tikar. En timme senare gick strömmen i lagårn, då dök en fjärde upp. Den hörde jag dock bara då det plötsligt var beckmörkt... Full rulle alltså! Grattis Varför ingen bild!! en trippel ska ju förevigas!
Publicerat Januari 5, 201313 yr Fick ner tre rävar i natt inom loppet av en halvtimme (23:45-00:15) . Ketchupeffekt!Först en hane och därefter två tikar. En timme senare gick strömmen i lagårn, då dök en fjärde upp. Men den hörde jag bara då det plötsligt var beckmörkt... Grattis, vilket flyt! Har ingen snö eller belysning så vakjakten ligger nere tills vidare!
Publicerat Januari 5, 201313 yr Full rulle alltså! Grattis Varför ingen bild!! en trippel ska ju förevigas! Tackar, bild kommer!
Publicerat Januari 5, 201313 yr Fick ner tre rävar i natt inom loppet av en halvtimme (23:45-00:15) . Ketchupeffekt! Först en hane och därefter två tikar. En timme senare gick strömmen i lagårn, då dök en fjärde upp. Men den hörde jag bara då det plötsligt var beckmörkt... Det är kul när det blir sådär inte så ofta det inträffar, synd på strömmen, hade varit coolt med fyra Som Tjörnbon påpekar det bör förevigas med bild
Publicerat Januari 5, 201313 yr Grattis, vilket flyt! Har ingen snö eller belysning så vakjakten ligger nere tills vidare! Tack! Ja, alltid surt när man inget ser. Höll på att bli galen på rävarna här hemma iår då det blivit ex antal timmar i kojan nu utan att komma till skott. Men det här kan man leva på ett tag