Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

småviltsjakt med hund

Featured Replies

Publicerat

skriv om allt som har med småviltsjakt med hund att göra. har själv en tax på snart ett år (min första jakthund) jag håller på att jaga in många timmar lagda men många kvar å det är ju hur kul som helst å få vara med å se alla framsteg. är det någon som har eller vet nått om någon ledig plats i något jaktlag med bra småviltsjakt så är jag mycket intresserad eller om någon vill ha en trevlig jaktkamrat att jaga med då marken jag har är ganska gles på rådjur. M.v.h robban

• Svar 160
  • Visningar 24,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Foxtrot Echo
    Foxtrot Echo

20 min drev, sedan rakt i pass, och då var husse så het att det small. Kunde ju fått driva lite till men man måste ju ha lite mat i boxen, eller rättare sakt kött till betalning av ena arendet.   Se

• var ute igår och jaga med min tax det är hans 2dra säsong nu. körde 2 släpp med honom igår och bägge var skit fina tax drev i tamefan nästan hel runda cirklar hehe drev nästan exakt 1timme vid varje s

• Imorgon jävlar är det inte kul att vara klövvilt på södertörn det kommer att släppas en nästan 13årig erfarenhet

Posted Images

Publicerat

Sköt ett kid idag på drev. Kortare drev blir de tyvärr inte . 4-5 skall sen kom de:)

Kul iaf. Och första vilten med kombin:)

post-5306-0-74796900-1351954307_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Sköt ett kid idag på drev. Kortare drev blir de tyvärr inte . 4-5 skall sen kom de:)

Kul iaf. Och första vilten med kombin:)

grattis =) för din egen hund? jag var ute idag på förmiddan men bara 1 upptag som doch inte gav något :(

Publicerat

Tacktack. Nej det var en annans hund. Ska släppa våran tax imorn så vi får hoppas att det dyker upp något :)

Publicerat
  • Författare

Tacktack. Nej det var en annans hund. Ska släppa våran tax imorn så vi får hoppas att det dyker upp något :)

fan va fint blir iväg imorn bitti igen här med. vart har ni jaktmarkerna? vad är det för tax ni har då? lycka till imorn å skit jakt på er =)

Publicerat

Jagar runt kil. Min farfar har en strävhårig tax som är 3,5 år. Börjar bli riktigt bra. Idag drev han i 2 timmar. 2 av pass skyttarna såg drevdjuret men fick inget läge..

Publicerat

Va ute med basseten idag efter 45min drev gick stor bocken i backen. Inga bamse horn stor i kroppen (en sexa i allafall) :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Jagar runt kil. Min farfar har en strävhårig tax som är 3,5 år. Börjar bli riktigt bra. Idag drev han i 2 timmar. 2 av pass skyttarna såg drevdjuret men fick inget läge..

okej taxar är ju så jävla härliga=) för oss blev de inget heller men de är bara påt te hälja igen =)

Publicerat
  • Författare

Va ute med basseten idag efter 45min drev gick stor bocken i backen. Inga bamse horn stor i kroppen (en sexa i allafall) :thumbsup:

fan va gött mer tur än mig då hehe en 6a e ju alltid en 6a=) vart jagar du?

Publicerat

jag jagar på södertörn, söder om stockholm (Nynäshamn) typ

Publicerat

Grattis ken1, kul att höra att ni haft kul och att det har gått bra. /Christian

Publicerat

Tack chris.Som du vet hon är stendöv men nos och skall är det inge fel på :biggrin: :biggrin:

Publicerat
  • Författare

Tack chris.Som du vet hon är stendöv men nos och skall är det inge fel på :biggrin: :biggrin:

ofan storstan :P ut i helgen igen?

Publicerat

Japp men då får gammel hunden vila,ska prova unghunden en tax och drever mix

Publicerat
  • Författare

Japp men då får gammel hunden vila,ska prova unghunden en tax och drever mix

okej under injagning den eller? är sugen på en tjt när jag fått ordning på taxen. så man kan släppa på lite mer än rådjur.

Publicerat

Ja det får man väll säga. Hon stannade i växten både kropp o huvud (3kg 3år) sen har man det vanliga problemen när man har en hund som går som tåget,alla vill att man tar den ingen i mitt lag är interesserad att vara i skogen när man försöker jaga in nästa generation.

Publicerat

,ska prova unghunden en tax och drever mix

helveteshunden med svårartade aggressionsproblem.....

Den har du fått för dina synder :tongue:

/Mike

Publicerat

Men Mike hon är bara liten och vill ha lite uppmärksamhet :tongue: föresten är det dej hon hatälskar mest :woot:

Publicerat

Devil Dog in da buch.Fan släppte råttan idag upptag i första såten men det redde hon inte ut såg djuret fara ut på åkern och upp i nästa såt.Upp i nästa såt get och kid upp tag och iväg tystnar efter 3min reder inte ut det heller, hon är lite för snabb för sin egen nos, har också djuret från första såten på 20m men vill skjuta för hunden. och sen då kafferast men för i h vete vi ska väl jaga. Släpper efter alldeles för lång rast i 3e såten, skrik upptag och iväg det tar inte många sekunder så hörs en tung hagelsmäll, tystnad ,radioanrop, ligger en fin bock här och hunden kom på löpan håller nu på att lugga.Husse glad nu :yes: Mad Mike :tongue:

Publicerat

Jag tror det var Steffi som egentligen drev det där djuret men eftersom hon är döv så sprang hon vidare då döda djur är tråkiga....sen kom lilla djävulshunden från avgrunden och tog åt sig äran....föressten överlevde resten av jaktlaget eller slet hon alla i stycken som vågade närma sig hennes byte :thumbsup:

/Mike

Publicerat

Möjligen att elchocksterapi kan fungera på den hunden!!

Vänd dig med förtroende till Dr Mike för önskat resultat :wink:

/Mike

Publicerat

Tur att Nicke( som för övrigt sköt sitt första rå med hagel )har reflexer som en kobra alla lemmar kvar, hon är väldigt bytesmedveten min lilla Devil Dog.Mike tror du att kärnkraften räcker till att bota henne :woot:

Publicerat
  • Författare

haha ja ni värkar ha kul i skogen iaf skönt å höra själv var jag ute några timmar imorse och satt på älg men inte ett liv. imorgon blir det iväg och jaga rå med taxen =) antar att ni med är ute imorgon? skål på er. fridens.

Publicerat

Imorn ska taxen jobba. Skål på dig också :)

Publicerat

Hur gick det med taxarna