Publicerat November 12, 201213 yr För våran del skötte sig taxen bättre än skytten.. eller , det regnade en del så beslöt mig för att ta hagelpangen ist för kombin för de blir en massa regn på kikarn.. 2 gånger så rundade drevdjuren mig på ca 40 meter och för att avsluta dagen bra kom ett ensamt hondjur smygandes på 60 meter.. ska aldrig svika kombin igen
Publicerat November 13, 201213 yr Författare jodå vart drev iaf på 2 getter men eftersom jag sköt bom innan taxen var i faggorna så var dom i full gallop hehe han hängde dock på ganska länge ändå innan han gav sig men inte lätt för han å få dom å bukta med dom förutsättningarna haha svider fortfanande att ja sköt bom måste vara kornet som sitter snett hehe men på lördag är jag med bjuden på jakt på riktigt fina rådjursmarker så taxen borde få jobba en hel del =)
Publicerat November 13, 201213 yr Kul inte bommen förstås men jaktupplevelsen, väntar på rapport från nästa lördags jakt
Publicerat November 15, 201213 yr Författare mm var lite kul =) mm snart lördag å laddad till max redan ska bli riktigt roligt rapport kommer. ska knacka rätt kornet också, för det kan ju inte ha varit handhavande fel haha
Publicerat November 15, 201213 yr Det är alltid matrialfel .Här blir det också fullrulle med start imorgon eftermiddag
Publicerat November 16, 201213 yr Författare men idag kör vi uppladning med nåra kalla prips å någon gin å tonic så man är pigg imorgon hehe ha en bra kväll! fridens
Publicerat November 17, 201213 yr jaha i dag var man på en mark som va dukyigt steril tror inte det finns något som är tråkigare. Inte ett skall men imorgon då
Publicerat November 18, 201213 yr Älgar grisar och rådjur det är fan vad man kan stå fel inte ett skott
Publicerat November 18, 201213 yr Författare för mig vart det lyckat iaf kunde blitt 3 rådjur å 1 hare för min tax med lite flyt men alla 3 rådjuren kom på för långt håll för pass skyttarna som hade hagel. men vart en hare för han iaf=) men han drev fram 3 rådjur te pass skyttarna med som sagt så det får vara godkännt på 2 rätt små såtar=) det ända man skulle kunna anmärka på var att han bytte drev djur vid 1 tilfälle men de är ju orutin han är ju inte 1 år än=) så sjukt nöjd husse å första djuret fällt för han =)
Publicerat November 18, 201213 yr Författare Fan va roligt grattis( får han egen jaktdagbok nu) ja de måste jag fixa kul å hålla koll på lite drevtider å fälda djur=) idag fick han vila för han var totalt slut igår hehe men nästa helg släpper vi på igen =)
Publicerat November 18, 201213 yr Farsans så bångstyriga Drever på 1 år har börjat visa sitt riktiga värde. Morgonen så fläkte han sönder mina händer efter att ha fått gå i koppel med mig på en mark för liten för släpp, drev i koppel och näst intill hörselskador- tack Peltor Senare så tog Farsgubben ut honom till en annan mark medan vi ställde ut 3 passkyttar (uppslutningen var sådär) jag satt högt beläget på ett berg och fick se honom komma med en Älgko (ej skjutbar) och sedan vidare med 3 Rådjur Get kid Bock som han tog på en vända på 1 km ur kurs för att sedan bukta in i min bösspipa En fin ungbock blev resultatet. Att han dessutom följde farsgubben och höll fin kontakt mellan dreven kändes riktigt bra. Att han sedan är en smula för bytesmedveten kan ju vara lite jobbigt men han lyssnar till både mig . brorsan och Farsan ,,, de andra äter han upp om de kommer för nära hans byte
Publicerat November 18, 201213 yr Fan va jag önskar att min basset va 1år igen kör hårt boys men inte för hårt tänk på att det är unghundar
Publicerat November 18, 201213 yr Författare svårt å se på min iaf han kör te han stupar typ hehe ska börja köra simning 1 gång i veckan med han i bassäng med jetstream för motion å bygga lite mer styrka =)
Publicerat November 18, 201213 yr Fan va jag önskar att min basset va 1år igen kör hårt boys men inte för hårt tänk på att det är unghundar Tja! Det går inte att få stopp på honom vissa dagar men han verkar vara gjord av segt virke , dessutom behöver han röra på sig med all den överskotts energin som finns där. Idag gick allt väldigt fint på räls, man får hoppas det håller i sig I Tisdags så gjorde han ett kanonfint eftersök på ett kid som undertecknad knäppte och sedan tappade fokus på skottplatsen han redde upp situationen och struntade i de andra Rådjuren och letade upp skottplatsen och sedan Rådjuret allt inom loppet av ca:2min mao inget långt eftersök
Publicerat November 21, 201213 yr Författare Tja! Det går inte att få stopp på honom vissa dagar men han verkar vara gjord av segt virke , dessutom behöver han röra på sig med all den överskotts energin som finns där. Idag gick allt väldigt fint på räls, man får hoppas det håller i sig I Tisdags så gjorde han ett kanonfint eftersök på ett kid som undertecknad knäppte och sedan tappade fokus på skottplatsen han redde upp situationen och struntade i de andra Rådjuren och letade upp skottplatsen och sedan Rådjuret allt inom loppet av ca:2min mao inget långt eftersök men de e ju gött hellre lite ivrig än för flat
Publicerat November 21, 201213 yr men de e ju gött hellre lite ivrig än för flat Jo det är sant ! Inget kul att sitta hela dagar och vänta på upptag som inte sker!!
Publicerat November 21, 201213 yr Författare Jo det är sant ! Inget kul att sitta hela dagar och vänta på upptag som inte sker!! haha nej det är jävligt sant=) blire nå jaga i helgen då?
Publicerat November 22, 201213 yr Jo det är sant ! Inget kul att sitta hela dagar och vänta på upptag som inte sker!! Ungefär lika roligt som att sitta å lyssna på drevet som går på grannens...hela dagen
Publicerat November 22, 201213 yr haha nej det är jävligt sant=) blire nå jaga i helgen då? Säkert! Helg och jaga är ju samma ord !
Publicerat November 22, 201213 yr Ungefär lika roligt som att sitta å lyssna på drevet som går på grannens...hela dagen Jo det har ju hänt ! mer än 1 gång Särskilt med Farsans gamla Drever som hade för vana att springa tills benen ramlade av, på grannens grannes mark