Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

småviltsjakt med hund

Featured Replies

Publicerat

Ja det gjorde jag en förra året av fisk och den va kvar hela vintern. Är det något med som man kan blanda i? Hundmat? Matrrester?

• Svar 160
  • Visningar 24,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Foxtrot Echo
    Foxtrot Echo

20 min drev, sedan rakt i pass, och då var husse så het att det small. Kunde ju fått driva lite till men man måste ju ha lite mat i boxen, eller rättare sakt kött till betalning av ena arendet.   Se

• var ute igår och jaga med min tax det är hans 2dra säsong nu. körde 2 släpp med honom igår och bägge var skit fina tax drev i tamefan nästan hel runda cirklar hehe drev nästan exakt 1timme vid varje s

• Imorgon jävlar är det inte kul att vara klövvilt på södertörn det kommer att släppas en nästan 13årig erfarenhet

Posted Images

Publicerat

Ja det gjorde jag en förra året av fisk och den va kvar hela vintern. Är det något med som man kan blanda i? Hundmat? Matrrester?

Ja!

Du kan blanda i diverse,

Om du dessutom lägger lite runt om så hittar de vägen fram till slut.

Det har blivit en smula off topic här :ermm: kika runt lite i Vakjakts tråden så kommer du få allt möjligt matnyttigt som Tips :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

ingen här som har en bra hund till rävjakt som är sugen å jaga lite? =)

Publicerat

Sugen på att jaga är man ju men föräldrarnas hund är ingen rävhund, den jagar allt med puls :happy:

I helgen hade han med sig en Älgtjur i pass för att sedan övergå till rådjur och räv.

När vi tröttnat på att vänta så fortsatte han 3 timmar till :dry:

Säkert med både ekorre och lussekatt :cool:

Publicerat

Blev ett kid idag för taxen :)

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Sugen på att jaga är man ju men föräldrarnas hund är ingen rävhund, den jagar allt med puls :happy:

I helgen hade han med sig en Älgtjur i pass för att sedan övergå till rådjur och räv.

När vi tröttnat på att vänta så fortsatte han 3 timmar till :dry:

Säkert med både ekorre och lussekatt :cool:

haha låter spännande men är du sugen på å jaga så är det bara du säger till. skjuter allt utom älg på den marken =)

Publicerat

ingen här som har en bra hund till rävjakt som är sugen å jaga lite? =)

Du kan kolla med dessa pöjkera. Ni hålls i samma landskap åtminstone.

www.brodernabravader.se

Publicerat
  • Författare

tackar ja de ska jag göra. var ute en sväng igår å jaga orre å tjäder å de var jävligt mycket rävspår å även en hel del harspår =)

Publicerat
  • Författare

Du kan kolla med dessa pöjkera. Ni hålls i samma landskap åtminstone.

www.brodernabravader.se

är det ingen av dom som finns här på forummet?

Publicerat

var med min storebrorsa idag på rådjursjakt med drivande hund. har bara varit med en gång förut på en sådan sån här jakt och måste säga att det är riktigt trevlig jakt. och sedan när man får sådant här jäkla fint väder med på köpet så är det underbart. vi var 2 st hundförare med en drever och en tax. och bara 4 passkyttar snacka om lyckad jakt ! :yes::thumbsup: och det var väldigt kul för 2 st skjöt vi på våran mark. men fy fasen vad svårskjutna dom var med sin vinterpels !! alla tre djuren krävde fångskott även om kanske 10 hagel minst hade tatt vitalt :ohmy: är faktiskt riktigt förvånad över hur seglivade dom var. brorsan sköt sitt rådjur med en 12/70 us 3 gyttorp på typ 8-10 m den krävde ett fångskott. men det var ju bra att dom la sig ner i alla fall så man kunde avfånga snabbt. så skönt att slipppa eftersök :sweat: rådjuren var alla precis fullvuxna kid, 2 st smaldjur och en kidbock perfekt avskjutning ju :smile: i den första såten på våran mark var det tre djur och på den andra marken 5 st djur men det blev bara ett djur på den stora marken för där fick dom vittring av passkyttarna kanske 4 gånger :tongue:

post-10838-0-32820200-1358615408_thumb.j

post-10838-0-52913100-1358615448_thumb.j

post-10838-0-05288700-1358615472_thumb.j

post-10838-0-82625400-1358615502_thumb.j

post-10838-0-38215400-1358615528_thumb.j

Publicerat

var med min storebrorsa idag på rådjursjakt med drivande hund. har bara varit med en gång förut på en sådan sån här jakt och måste säga att det är riktigt trevlig jakt. och sedan när man får sådant här jäkla fint väder med på köpet så är det underbart. vi var 2 st hundförare med en drever och en tax. och bara 4 passkyttar snacka om lyckad jakt ! :yes::thumbsup: och det var väldigt kul för 2 st skjöt vi på våran mark. men fy fasen vad svårskjutna dom var med sin vinterpels !! alla tre djuren krävde fångskott även om kanske 10 hagel minst hade tatt vitalt :ohmy: är faktiskt riktigt förvånad över hur seglivade dom var. brorsan sköt sitt rådjur med en 12/70 us 3 gyttorp på typ 8-10 m den krävde ett fångskott. men det var ju bra att dom la sig ner i alla fall så man kunde avfånga snabbt. så skönt att slipppa eftersök :sweat: rådjuren var alla precis fullvuxna kid, 2 st smaldjur och en kidbock perfekt avskjutning ju :smile: i den första såten på våran mark var det tre djur och på den andra marken 5 st djur men det blev bara ett djur på den stora marken för där fick dom vittring av passkyttarna kanske 4 gånger :tongue:

Stort GRATIS til lykked jagt, ingen grise på markene? :thumbsup: kalle.
Publicerat

Underbart väder och en jaktsugen tax slutade med ett kid :)

post-5306-0-36728400-1358683671_thumb.jp

• 4 months later...
Publicerat

Fan vilken rolig tråd ni skapat, har en unghund (beagle) som jag ska testa till hösten! Har tänk mig att han ska gå på både rådjur, räv och hare.

Publicerat

Lycka till med beaglen :) tyvärr är det lääänge kvar till säsongen :(

Publicerat

Lycka till med beaglen :) tyvärr är det lääänge kvar till säsongen :(

Tackar, ja det är ju det tyvärr  :dry:  Men sen blir det åka av! :wink:

Publicerat

Som jag brukar säga; om bara sommar och semester nu går snabbt och smärtfritt över så är det snart dax!

Publicerat
  • Författare

fan hoel ska ju vara tax ;) hehe till hösten för vi fan jaga så mycket det bara fan går=) då har vi ju 2 jyckar å jaga med =)

Publicerat

Anders som vi arrenderar våra åkrar kom just upp och sa att vi hade en 6 taggarsbock liggandes på ett järde. Bocken var påkörd och legat i någon dag så han rörde knappt på huvudet när jag gick ner och sköt honom. Synd på en så fin bock :/ Quattro min beagle på 4 månader fick dock något att lukta på :) svärfar vart även med på bilden.

Publicerat

Bilderna också! =)

post-14501-0-12024400-1372143709_thumb.j

post-14501-0-19222500-1372143710_thumb.j

Publicerat

Bilderna också! =)

var ju en fin bock med ! :sad:  tur att du kunde avliva i alla fall så stackarn slapp lida.

Publicerat
  • Författare

igår när jag å stura var ute på kvälls promenaden gick vi på 2st en get å en bock haha sture vart så jävla ivrig så han nästan drog av kopplet haha å börja skalla haha inge sjukt jakt sugen man blir =)

Publicerat

Samma hände mig i torsdags. Quattro och jag var ute i skogen och knallade. Försökter få honom van i Garmin västen och klart det ska göras i skogen ;) Kom en get på 20-25meter som Quattro det blindstyret absolut inte såg. 10 sekunder efter att geten sprungit in i skogen fick han vittring. Blev HELT tokig. Kul att se att det iaf finns jakt i honom.

• 3 weeks later...
Publicerat

Jaktårets första hardrev,kompisen ringde på förmiddagen dom driver en plantskola 4ha inhägnat. Dom hade fått in en hare i inhägnaden. Jag åkte dit med drevern och släppte.

Upptaget kom direkt hon körde i 5min sen blev det ståndskall vid en grind. Jag fick tag i hunden halvägs under grinden,troligtvis har haren pressat sej under. uppdraget slutfört.

Men man blev ju inte mindre sugen på att det ska dra igång.

Tobbe

• 2 months later...
Publicerat

Nu är det snart dags att släppa taxen :)

Har varit en lång väntan

Publicerat

Ja jäklar vad kul! Har släppt min 8mån gamla beagle nu några ggr. Har blivit drev alla gånger utom en. Han tappar fort när han driver hare, rådjur håller han dock i längre. På lördag tänkte jag släppa honom ett fös när vi ska ha småviltsjakt och se om han får upp något rådjur. Tycker det är jätte kul verkligen att se honom utvecklas.