Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets Räv/grävling jakt 06/07

Featured Replies

Publicerat

Heder åt dig som inte "provar" bössan på räven som många andra gör.

• Svar 273
  • Visningar 22,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jag och farsan har varit ute nu under veckan och vakat några nätter men det har inte blivit någon räv.

Men i natt så gick vi ut, jag och farsan satte oss inne i en gammal sommarstuga, för 40 meter från stugan så rinner det en bäck och där finns också en bro som dom brukar gå över. brosan satte sig uppe vid åteln, åteln ligger 200 meter från sommarstugan så man ser åteln där ifrån också. kl:00.00 så gick brosan in och lag sig för han orkade inte sitta uppe nå länger, men vi tänkte sitta kvar i stugan ett tag till. Kl:01.10 så får jag se en räv gå runt uppe vid åteln,jäklar nu skulle brosan ha suttit där tänkte jag  :- .

sen så går räven bort bakom en ladgård. cirka 30 minuter senare så får jag se räven komma och gå längs vägen den ska säkert gå över bron tänker jag så jag gör mig i ordning. Räven kommer och går rakt i mot oss och när den är 30 meter så viker den av så jag får bredsida och då  smällde jag av ett skott, räven skrek till och hoppade ner i bäcken, jag "slängde" mig ut genom fönstret och sprang ner till bäcken för att se hur det gick, och där ligger räven och sprattlar och försöker komma på benen så jag smäller av ett skott till och räv NR:7 blir stilla.

Efter det så går vi tillbaka till stugan och börjar packa ihopp våra grejer och jag kollar av åkrarna med kikaren en sista gång och då får jag se en räv på cirka 400 meters avstånd men den går i motsatt riktning mot oss så vi avslutar vaknatten där .

post-1355-1172930949_thumb.jpg

Publicerat

Grattis till mickel!

:D

Publicerat

Grattis..

Publicerat

Vad roligt  ;D grattis  ;D

Publicerat

Bra där grattis ;D

Mvh.

Publicerat

Nä nu skiner solen så de är dax o smyga ut o kolla om mickel är i farten.

Mvh.

Publicerat

Jag är ganska "grön" angående jaktformen Vakjakt på räv . Men har suttit ngra nätter utan resultat fast en mängd observationer på räv  Men i fredas natt, sköt jag min första vakräv , och för övrigt mitt första vilt någonsin.jag satt som vanligt och tog det lite lungt och tittade lite på tv mm och gick med jämna mellanrum och tittade på tv kl var bara 21:00 så jag tyckte att det var för tidigt att sätta mig.men kl 21:00 så står det en räv på åteln.fan hur gör jag nu åteln är ca 50 meter från fönstret.jag öppnar försiktigt fönstret och laddar bössan men räven har tagit det han villl ha och går ostört därifrån fan.jaja jag går ner och fixar iordning mina kläder varma kläder för nu skulle jag sätta mig för resten av kvällen.när jag kommer upp så sitter en räv på 30m jag sätter mig sakta och lägger upp bössan hinner precis få in siktet i bogen på räven så skuttar den in i skogen.happ...tar bara 5min så kommer en annan räv ut på 300 mjag följer den ute på åkern ett tag.den vänder efter 20 min tillaka och går emot skogen igen .precis när den försvinner in i skogen så kommer en annan räv ut på 30 m precis i det lila slyet i åkerkanten.kan inte skjuta pga slyet men han går emot en öppning i slyet så jag lägger sakta an bössan då stanna han till tittar på mig.sen så fortsätter han och när han kommer in i gluggen så smäller det.han lade sig ner på fläcken kändes bra det var ju mitt första vilt.efter det så gick jag ut hämtade räven och stängde fönstret.tänkte att det inte var någon ide att sitta längre.jo...tjena 30 minuter efter att jag var ute och hämtade räven så står det självklart en ny räv på åteln på exakt samma fläck där räven dog. men jag är nöjd endå.får ta nya tag nästa helg

Publicerat

Här finns några bilder från vår årliga rävklapp igår. Vi är fyra-fem olika jaktlag som kör en klapp tillsammans. I år sköt vi två rävar, båda på min mark..... ;D ;D

http://www.flickr.com/photos/danielsbilder...57594568688429/

/Må

post-698-1173037807_thumb.jpg

Publicerat

Fina foton! Ser ju trevligt ut med sådan gemensamhetsjakt. :D

Publicerat

De 7 senaste vakrävarna fotade idag.

Publicerat

Du är så stilig mickel med dina byten o nya uppgraderade bössa ;D

Mvh.

Publicerat

Ha ha, jag har ju sagt det förut fast Kolja hävdar motsatsen. Slitz nästa! ;D

Publicerat

Jag gillar kepan, ser bekant ut ;D

Snyggt!

Publicerat
Jag gillar kepan, ser bekant ut ;D

Snyggt!

Fast nästan hela våran jordbearbetnings maskinpark består av denna svenska klassiker är det den första keps jag någonsin fått, alla försäljare är tydligen inte snåla o gnidna ;D

Publicerat
Ha ha, jag har ju sagt det förut fast Kolja hävdar motsatsen. Slitz nästa! ;D

Det skulle vart klockrent en snygg pose på bakskärmen på traktorn f..n inte en dam trosa skulle va torr :o ::) ;D

Mvh.

Publicerat

Jaha i dag fick jag räv nr:8 i en av mina fällor. En hona på 4 kilo.

Det är ju meningslöst att sitta vid åteln för nästan all snö har ju försvunnit så jag skulle flytta några hönor och en älgskalle till en fälla men då fick jag se att det satt en liten räv i den  :):D;) 

mvh / jimboh

post-1355-1173524434_thumb.jpg

Publicerat

Grattis! :D

Publicerat

Kul så här på sluttampen  ;D

Publicerat

Årets sissta räv locka jag fram på 175m han satte sig på en sten o spana över fältet fick en speer-tnt i stickhålet grymt spänande o locka räv.

Mvh.

Publicerat

Grattis  ;D

Publicerat

Grattis!

:D

Publicerat

Tackar tackar grabbar enormt kul o spännande o locka räv ;D

Mvh.

Publicerat

Grattis!! Och bra jobbat! Det gör gott för småviltsstamarna. ;)

Publicerat

Stort FET grattis :D