Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets Räv/grävling jakt 06/07

Featured Replies

Publicerat
Kan väl säga att det är bara i början...i mitten av denna månad så är det på topp!

Jag är rätt övertygad om att de redan är i löpen häruppe. Har sett nån räv ränna omkring mitt på dan...åsså hittar man lättare flera spår där de följt varann. Gick förbi ett gryt i fredags och där hade de legat två rävar utanför oxå...Men det har ju varit en konstig säsong rent vädermässigt..

För övrigt så känner jag till ett fall där de hittade 9 rävvalpar under en lada i början av mars...och det var bara några mil ifrån mig, i Skellefteåtrakten alltså. Så det här med att jaga räv säsongen ut ifrågasätter jag starkt av rent etiska skäl.Inte en dag längre än 15 mars tycker jag är okej här uppe.

• Svar 273
  • Visningar 23,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Jag är rätt övertygad om att de redan är i löpen häruppe. Har sett nån räv ränna omkring mitt på dan...åsså hittar man lättare flera spår där de följt varann. Gick förbi ett gryt i fredags och där hade de legat två rävar utanför oxå...Men det har ju varit en konstig säsong rent vädermässigt..

För övrigt så känner jag till ett fall där de hittade 9 rävvalpar under en lada i början av mars...och det var bara några mil ifrån mig, i Skellefteåtrakten alltså. Så det här med att jaga räv säsongen ut ifrågasätter jag starkt av rent etiska skäl.Inte en dag längre än 15 mars tycker jag är okej här uppe.

instämmer helt.

Publicerat
instämmer helt.

Här med, har börjat se att rävarna börjar gå i par..

Publicerat
Här med, har börjat se att rävarna börjar gå i par..
Men från att dom går i par så kan det ta ett par veckor innan dom går att para :P
Publicerat
Men från att dom går i par så kan det ta ett par veckor innan dom går att para :P

ja, du pysslar ju med det som yrke, så du borde ju veta!

varför gå och vänta på mjukporr i en kall snödriva när love doktor tore kan komma och inseminera ??? :D;)

mvh.

Publicerat

Efter nattens snöfall . så åkte jag och tittade efter rävspår ! ÄNtligen äntligen äntligen äntligen och åter igen äntligen ! Har rävarna börjat röra på sig ! Hittade 3 färska rävspår som va gjorda under dagen eller tidig morroh !  snöfallet slutade vid 03 tiden! Så efter det ! Dock inga på åteln men spåren var ca 100 m från åteln som närmast ..!!

Jag förstår varför det inte har varit räv på åteln .. DET LUKTADE JU INTE ETT SKIT  >:(  Så jag började gräva som attan ( kännde mig som en grytjägare )  :P  Förstog också varför det inte luktade ngt . jag ahde inte riktigt kommit enr till sjuälva riktiga åteln . nu grävde jag ner till alla plastpåsar och får syn på ett älghuvud . ofyyyyyyyyyyyyyyyyyy vad dse luktade :o . Kräktes nästan  :P..! GRävde upp ca 1/4 av åteln . så mer finns !!

Hoppas att detta komer att dra räv . men fy attans vad de luktade!!

Så nu hoppas jag på det bästa! Mor o far är ju borta och åker skider ! Så inget kan stoppa mig från att åka ut vardagar :D !!!!

Publicerat

säsongens 8:e räv sköts idag, en svårt angripen skabbräv, historia ligger under dagboken, även bild kommer där.

Publicerat

Idag kom ett mildare väder in och det var bara -5 på dagen. Bestämde mig för att ta ett kortare kvällspass efter vårat årsmöte i jvk. Har spårat en räv som besökt åteln 3 nätter i rad och kommit på exakt samma trad kväll efter kväll, runt ladugårdsknuten, strykit efter väggen och ut mot åteln alldeles under gluggen.

For ut vid 21.00 och slog mig ned och konstaterade att sikten ej var särskilt god pga stjärnklar himmel. Efter ca 20 min märker jag att ett molnområde drar in för sikten förbättras avsevärt och när klockan närmar sig 22.00 ser jag hur den bekanta skuggan från rödpäls kommer utsmygandes under gluggen, hur länge den rackarn suttit strax under mig o lyssnat kan man ju undra :o

När han så kommit ut ca 40 meter från mig visar han upp bredsidan och säsongens 12é räv kan läggas till räkningen. En hane som troligen fått en del stryk då han var väldigt sliten och tovig i pälsen.

Publicerat
  • Författare

Nyss kommit hem från ett 8-timmars vakpass.

Inte en rörelse man såg förutom plogbilen :-

Men men. Skam den som ger sig ;)

// "TB"

Publicerat

Beundrar er entusiasm och tålamod. Från TV soffan får man inte tillbaka sin rådjursstam.

MVH

Publicerat

Lite bilder från åteln idag.  Har varit ganska lungt men nu verkar det som att rävarna har hittat rätt.

post-763-1171021892_thumb.jpg

post-50-1171021892_thumb.jpg

Publicerat

Den här räven som gick fast i snara i morse, valde att gömma sig i en lada........rymningsförsöket gick inte så bra.......för räven iallafall.

www.jakttider.web.surftown.se/ladarav.wmv

Publicerat

for å satte mig i kojan eftersom det kryllade med spå när jag var dit på dan.

var i kojan 16.30,kl 18.30 satt en räv mitt på åteln å jag hade inte sett varifrån den kom.

ut med hagelpipan å det var över.

post-763-1171380001_thumb.jpg

Publicerat

Grattis!

Publicerat

Den här nöp jag på 142m i stickhålet.

Mvh.

Publicerat

Grattis Flex, alltid skoj när man får bogar o stekar hela  ;)

Här är det förstklassigt vakväder, -3 och mulet och sikt på 400 meter men då går man naturligtvis o blir förkyld så man får snällt stanna hemma och tänka på att rävarna får äta i lugn o ro utan att få matron störd av pang o bly.

Publicerat

var i kojan 16.30,kl 18.30 satt en räv mitt på åteln å jag hade inte sett varifrån den kom.

Grattis Ari!

:D

Den här nöp jag på 142m i stickhålet.

Mvh.

Grattis Flex! Söndagsmiddagen består av helstekt räv till helgen förstår. ;D ;)

Publicerat

Tackar så mycket mickel synd att du dragit på dig en förkylning men tur för rävarna o slippa den sluge mickel ;D krya på dig ;)

Mvh

Publicerat
Grattis Ari!

:D

Grattis Flex! Söndagsmiddagen består av helstekt räv till helgen förstår. ;D ;)

;D ;D ;D Japp räv bullar till middag.

Mvh

Publicerat

Grattis hörni!!!....jäkligt bra att ni håller predatorerna i shack! *thumbs up*

/Fredde

Publicerat
Den här räven som gick fast i snara i morse, valde att gömma sig i en lada........rymningsförsöket gick inte så bra.......för räven iallafall.

www.jakttider.web.surftown.se/ladarav.wmv

Alltid kul med film :D,sen grattis alla andra.....

Publicerat

Jaså...det är så du bygger upp en stor rävstam att jaga in unghunden på  :o :o :o :o :o

Publicerat

Nej,nej,nej...Ari  ;) Själv har jag varit och fyllt på lite till våran åtel...såg väldigt bra ut med spår där också ;D Passar ju bra när jag skall starta stövarn på rävprov på lördag ;)
Publicerat

hur visste jag att det blir komentarer ;D

har åteln bara 150m från e4:an så jag tar bort dom här byrävarna som springer ut på e4:an ;D

Publicerat
hur visste jag att det blir komentarer ;D

har åteln bara 150m från e4:an så jag tar bort dom här byrävarna som springer ut på e4:an ;D

Alla rävar som är döda är bra rävar oavsett om dom är skjutna för hund eller på åtel ;D :) ;D :)