Publicerat Juli 15, 201312 yr Någon som vet om detta spår kommer från en bock eller get? Det är det normalt stort plåster som ligger bredvid, ca 10cm. Om de nu kan vara bock, Hur ska jag jaga den 16aug marken har bara skog och myrar. Någon kunnig som har nå bra tips?
Publicerat Juli 15, 201312 yr Tror du att man kan se om de är ett handjur eller hondjur får du nog tänk om...
Publicerat Juli 15, 201312 yr Författare Tror du att man kan se om de är ett handjur eller hondjur får du nog tänk om... Okej de visste jag inte... Men de är inte gris de kan jag garantera!
Publicerat Juli 15, 201312 yr Martin, nu har du varit till sjöss för länge... Tveklöst rådjursspår. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juli 15, 201312 yr Martin, nu har du varit till sjöss för länge... Tveklöst rådjursspår. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. Rådjursspår på 10cm? Sånna rådjur har vi inte äns i vackra sörmland
Publicerat Juli 15, 201312 yr Jorå, tillräckligt mjukt i marken så. Lättklövarna på gris är dessutom mer vinklade utåt och sitter glesare. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juli 15, 201312 yr Bock 4 taggar, 3 fästingar på halsen. Inte meningen att driva med dig men såväl Bohman, du som Martin har rätt. Det är ett rådjur men det går inte att utröna kön via ett spår. Är det i anslutning till en fejning eller annan revirmarkering så ökar ju chansen till en hornbärare dock.
Publicerat Juli 15, 201312 yr Ingen aning om kön men 1000% säker på att det inte är gris iaf! ;-) Hade ingen aning om att man kunde se skillnad på kön på klövar från rådjur. iPad Tapatalk HD
Publicerat Juli 16, 201312 yr 8-10cm låter stort. Är i alla fall ett vuxet djur. Så är det en bock så är det en bock. Är det en get så drar hon nog dit en bock förr eller senare. Så smyg du på och håll tummarna inför bockjakten...
Publicerat Juli 16, 201312 yr Författare 8-10cm låter stort. Är i alla fall ett vuxet djur. Så är det en bock så är det en bock. Är det en get så drar hon nog dit en bock förr eller senare. Så smyg du på och håll tummarna inför bockjakten... Ja tycket oxå de va stort, därför jag trodde man kunde vete om det var en bock eller get... Men de är ju ganska löst just där bilden är tagen
Publicerat Juli 16, 201312 yr Författare Det är inte gris! Jag vet själv till 100% att de är rådjur, frågan va bara att om man kunde se skillnad på bock och get, men de verkar inte som man kan de..
Publicerat Juli 21, 201312 yr Som sagt går det ej att se skillnad på get/bock men jag skulle nog säga att det är hjort och inte rådjur om det är så stort.
Publicerat Juli 21, 201312 yr Det kanske är den där strutsen igen som var på rymmen i några år skämtåsidor, ser ut som bakben/klöv på ett rådjur
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Jag skulle säga att det är en get med lätt hälta efter alltför intensiv uppvaktning... Skämt åsido, en gris är det inte, lika lite som det här är en älg.
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Nu är det bara en vecka kvar. Har sett ett ställe där det finns en bock, man kan ju hoppas den är kvar nästa fredag. Har sett den där två gånger i sommar.
Publicerat Augusti 10, 201312 yr De ser inte lovande ut inför premiären. Har varit och rekat varje dag i 2 veckors tid med bil, cykel och till fots och inte sett ett ända djur! Har sett spår uppe i tät skogen så misstänker att dom håller sig där så länge de finns svamp. Var på ett ställe där jag hitta fejningar som tusan ifjol och nu ingenting. Får hoppas att dom börjar visa sig då frosten börja komma. I våras såg jag rådjur lite här och var, så de finns, gäller bara att hitta dom !
Publicerat Augusti 10, 201312 yr Den som tror att det är grisspår behöver nog ta en titt på hur ett grisspår egentligen ser ut... Testa sök på internet på vildsvins klövar.. Men precis som Henke67 sa, även om det är en get så kommer den troligen locka till sig en bock. Eller så är det en bock. Hoppas det löser sig för dig iaf! /Samuel