Publicerat Augusti 14, 201313 yr Jag har förberett mitt premiärpass i Motala mitt i en viltväxel. Jag har röjt stigarna i tre riktningar för två veckor sedan för att störa så lite som möjligt. Och slängt ihop ett gömsle av kvistarna och slyt i mitten. Jag kommer alltså sitta och locka från detta pass. Nu kommer ett par frågor. 1. Det kommer enligt prognosen att regna 0,4mm/3h på kvällen. Kommer detta att störa inne i skogen på samma sätt som det stör ute på fälten? Jag kommer att åka från Stockholm till Motala endast för premiären. Är det värt det? 2. Jag planerar att sitta på samma pass både morgon och kväll på fredagen. Är detta en dum idé? Iså fall varför? 3. Jag har tillgång till några ängar/hagar bredvid också. Men på dessa går det ett par hästar på varje. Hur mycket stör hästarna? Jag har fått för mig att rådjuren inte går in på ängar med hästar. Åker i morgon. Så jag är jättetacksam för svar. Med vänlig hälsning, John
Publicerat Augusti 14, 201313 yr Jag har förberett mitt premiärpass i Motala mitt i en viltväxel.Jag har röjt stigarna i tre riktningar för två veckor sedan för att störa så lite som möjligt. Och slängt ihop ett gömsle av kvistarna och slyt i mitten.Jag kommer alltså sitta och locka från detta pass.Nu kommer ett par frågor.1. Det kommer enligt prognosen att regna 0,4mm/3h på kvällen.Kommer detta att störa inne i skogen på samma sätt som det stör ute på fälten?Jag kommer att åka från Stockholm till Motala endast för premiären.Är det värt det?2. Jag planerar att sitta på samma pass både morgon och kväll på fredagen.Är detta en dum idé?Iså fall varför?3. Jag har tillgång till några ängar/hagar bredvid också.Men på dessa går det ett par hästar på varje.Hur mycket stör hästarna? Jag har fått för mig att rådjuren inte går in på ängar med hästar.Åker i morgon. Så jag är jättetacksam för svar.Med vänlig hälsning, John Här står rådjuren med hästarna iallafall. Året runt.
Publicerat Augusti 14, 201313 yr Jag har förberett mitt premiärpass i Motala mitt i en viltväxel. Jag har röjt stigarna i tre riktningar för två veckor sedan för att störa så lite som möjligt. Och slängt ihop ett gömsle av kvistarna och slyt i mitten. Jag kommer alltså sitta och locka från detta pass. Nu kommer ett par frågor. 1. Det kommer enligt prognosen att regna 0,4mm/3h på kvällen. Kommer detta att störa inne i skogen på samma sätt som det stör ute på fälten? Jag kommer att åka från Stockholm till Motala endast för premiären. Är det värt det? 2. Jag planerar att sitta på samma pass både morgon och kväll på fredagen. Är detta en dum idé? Iså fall varför? 3. Jag har tillgång till några ängar/hagar bredvid också. Men på dessa går det ett par hästar på varje. Hur mycket stör hästarna? Jag har fått för mig att rådjuren inte går in på ängar med hästar. Åker i morgon. Så jag är jättetacksam för svar. Med vänlig hälsning, John Regnar det så tycker jag att det är lättare att smyga inne i skogen. Det hörs inte lika mycket. Samma pass är inte något fel. Jag smyger mest och ser jag en bock på dagen så brukar jag gå dit på kvällen ibland funkar det, ibland inte.. Hästar stör inte det minsta här iaf Skitjakt!
Publicerat Augusti 14, 201313 yr Oj oj bara en dag kvar sen är det dags att smyga sig ut och försöka lura någon Bock. Morgondagens jobb kommer att va tungt och menigslöst.
Publicerat Augusti 14, 201313 yr Jag får vänta med bocken till efter helgen för jag ska gå jaktprov med 2 st finnar fed lörd sönd, men sen.....
Publicerat Augusti 14, 201313 yr Jag får vänta med bocken till efter helgen för jag ska gå jaktprov med 2 st finnar fed lörd sönd, men sen..... Vars är dom proven?
Publicerat Augusti 15, 201313 yr Dags att gå o sova blir att kliva upp kring 02.30 imorgon. Skitjakt på er alla som ska ut imorgon bitti.
Publicerat Augusti 15, 201313 yr Detta är en populär post. Sköt min första för i år ikväll ha-ha :') Åland ni vet
Publicerat Augusti 15, 201313 yr Sköt min första för i år ikväll ha-ha :') Åland ni vet Grattis fan va kul
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Ska börja jobba kl 06 men det hindrar mig inte från att vara ute en dryg timme och vaka innan Skitjakt!
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Om dimman kunde lägga sig så man såg mer än 20m framför sig så skulle det underlätta. Men hur kul vore det om det var lätt.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Hemma igen, frisk vind i ryggen och sen kom regnet och om 30 min börjar jobbet!