Publicerat Augusti 20, 201312 yr Tog med brorsan till den nya marken och vi tog varsitt pass och jag var snäll och gav honom det bästa Jag gav upp och smög mig bort till honom och när jag var 30m ifrån så small det! Bocken tecknade inte och rusade in i en tät gran dunge och försvann. Vi hämtade labben och hon släpade in brorsan i skogen och 20m in låg den! En grann 5 taggare med lite udda horn och brorsan blev jätteglad Nu ska jag upp och jobba om 4t
Publicerat Augusti 21, 201312 yr Det var ljust av dig att ge brorsan bästa passet. Grattis till han också.
Publicerat Augusti 21, 201312 yr Det var ljust av dig att ge brorsan bästa passet. Grattis till han också. Han hade vart schysst att låta den bocken jag sköt i söndags kväll vara tills jag hade skjutit den, sen blir det ju ett roligare minne om han fick ta den
Publicerat Augusti 21, 201312 yr Jag gick inte helt lottlös från skogen igår, en Trofe fick jag med mig. Den låg ca 50m från en vältrafikerad väg så det är nog inget mysterium hur den dråsat ikull i buskarna.
Publicerat Augusti 21, 201312 yr Först igår kväll fick jag chansen att gå ut den här bockjakten. På relativt rådjursfattiga marker, så det blev lottlöst tyvärr. Men det kändes ändå "rätt" på något sätt. Han finns där, och jag är rätt så taggad inför nästa försök. Dyker det upp en räv så åker den i backen också, givetvis.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Detta är en populär post. Efter att ha legat 3 dagar o fjärtat i ett sädesfält så kom BOCKEN fram... Den ljusare av de två är guldbocken (140 poäng) jag sköt för några år sen som jämförelse.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Brorsan sköt en speciell bock den 17e. Jag lyckades skjuta den här 6 taggaren på morgonen den 18e Här är lite film från min bock: http://www.youtube.com/watch?v=5Y6VRfAsbS0
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Efter ett antal år utan resultat på bockjakten så hände det äntligen igår.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Brorsan sköt en speciell bock den 17e. Ser ut som en mix av rå och ren på första bilden Jag lyckades skjuta den här 6 taggaren på morgonen den 18e Här är lite film från min bock: http://www.youtube.com/watch?v=5Y6VRfAsbS0
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Min första bock. Ingen dålig start! Grattis! Du får gärna göra fotona något mindre. Det gick utanför skärmen.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Jag sköt en rävhona till igår kväll. Mycket räv där nere? Bor ett par mil ifrån dig, men ser inte mycket räv. Mest grävling som härjar omkring.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Ingen dålig start! Grattis! Du får gärna göra fotona något mindre. Det gick utanför skärmen. Tack. Ber om ursäkt för bildstorleken. Laddade upp via mobilen och vet inte riktigt vad som hände. :-)
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Tack. Ber om ursäkt för bildstorleken. Laddade upp via mobilen och vet inte riktigt vad som hände. :-)I min mobil såg det bra ut och sicket vackert kort sen! Det var riktigt i min stil och såklart grattis till bocken :-)Xperia Z made this
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Mycket räv där nere? Bor ett par mil ifrån dig, men ser inte mycket räv. Mest grävling som härjar omkring. Rätt mkt räv här ja. Mkt föda finns för dessa så dom frodas frisk. Denna sköts dock inte på hans vanliga mark utan precis utanför varberg när sidelock, jag o en till från forumet va ute o spana räv.. Förstår bara inte varför han inte la upp en bild på bytet. Eller kommer de kristian?
Publicerat Augusti 23, 201312 yr Tack. Ber om ursäkt för bildstorleken. Laddade upp via mobilen och vet inte riktigt vad som hände. :-) Ingen fara. Det går att göra en inställning i mob. där det finns flera storlekar att välja på o jag har 0,3 Mb storlek på mina foton.
Publicerat Augusti 23, 201312 yr Den här herrn hade sällskap med ytterligare en Bock och även Get med Kid. Det är en ganska kraftig 6 taggare med fin pärlning men de främre taggarna är i det närmaste obefintliga. Efter en träff i pumpen av 222:an så gjorde den en rusning på 20m innan den lade sig till ro. Den passade på att bjuda mig på en fin kväll och en fästing på ett onämnbart ställe (For her pleasure )
Publicerat Augusti 23, 201312 yr Rätt mkt räv här ja. Mkt föda finns för dessa så dom frodas frisk. Denna sköts dock inte på hans vanliga mark utan precis utanför varberg när sidelock, jag o en till från forumet va ute o spana räv.. Förstår bara inte varför han inte la upp en bild på bytet. Eller kommer de kristian? Pga dess bländande leende inte fick rum på bild då det gick både horisontellt, vertikalt och diagonalt efter skottet. Allt för många rävar här, har inga kid kvar hemma och en av rävarna jag sköt tidigare i år hade en färsk kidskalle i munnen när den föll.
Publicerat Augusti 23, 201312 yr Den här herrn hade sällskap med ytterligare en Bock och även Get med Kid. Det är en ganska kraftig 6 taggare med fin pärlning men de främre taggarna är i det närmaste obefintliga. Efter en träff i pumpen av 222:an så gjorde den en rusning på 20m innan den lade sig till ro. Den passade på att bjuda mig på en fin kväll och en fästing på ett onämnbart ställe (For her pleasure ) DSC_04421.jpg Grattis! Fästingarna här på öarna är överjävliga, dom siktar alla på samma ställe