Publicerat Augusti 16, 201313 yr )#entry727329 För att inte kluddra i den tråden undrar jag i denna istället. I min värld så visar bilden en bock med två skitfina buksmällar. Skjuter som en gud är ju en högst personlig bedömning. Hoppas jag ser fel Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. Bilden är tagen från skottsidan alltså ingångshålen syns inte ens utan sitter typ en cm bakom frambogen och i mitten på djuret. Utgångshålet sitter likadant fast på andra sidan. Kulan Har plockat med både lunga och hjärta. Han gick 10m innan stupaBlodet finns där bara för att jag gick å hämtade han innan jag fotade. Stavfelen är mina inte lurens
Publicerat Augusti 16, 201313 yr På min tur under morgonen, så lockade jag in 4rågetter. Hade kronkalv i siktet..bockarna spårlöst borta? Nåja kanske ut ikväll annars får det vara ett par dagar.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Är ute efter en halt bock, såg han i igår. Han klarade sig förra året. Få se om man lyckas knäppa honom. Ytterst misstänksam,
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Bilden är tagen från skottsidan alltså ingångshålen syns inte ens utan sitter typ en cm bakom frambogen och i mitten på djuret. Utgångshålet sitter likadant fast på andra sidan. Kulan Har plockat med både lunga och hjärta. Han gick 10m innan stupa Blodet finns där bara för att jag gick å hämtade han innan jag fotade. Då så Stavfelen är mina inte lurens Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Vad skjuter folket på här uppe i blekinge dom skjuter ju i regel 3 till 4 skott.. Är ni så pass dåliga skyttar så att ni inte klarar er på ett skott?
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Vad skjuter folket på här uppe i blekinge dom skjuter ju i regel 3 till 4 skott.. Är ni så pass dåliga skyttar så att ni inte klarar er på ett skott? äh så små marker där nere så det är tre fyra olika skyttar på samma bock
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Fegade ur på en fin 6:a på 150m, alldeles för mörkt för min kikare... Kom efter kanske 5min med buttolon
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Fegade ur på en fin 6:a på 150m, alldeles för mörkt för min kikare... Kom efter kanske 5min med buttolon Dags för en KHALES? bra att du tog rätt beslut!
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Fegade ur på en fin 6:a på 150m, alldeles för mörkt för min kikare... Kom efter kanske 5min med buttolon ett oavlossat skott behöver man aldrig ångra
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Detta är en populär post. Premiärmorgon: med tre timmars sömn och ett fruktansvärt jaktbegär smög jag ut till passet där jag sett en fin gammal bock hela sommaren. Det tog inte länge förrän han blev synlig ca 300 m från mig. Han gick över en väg och plötsligt kom han ut på åkern framför mig. Problemet var att han gick rakt mot mig, så jag ville inte skjuta. Plötsligt försvann han bakom en liten kulle, och var otroligt nog borta sen... Mitt på åkern!? Me skam den som ger sig.. Efter en jävligt spännande ansmygning i det sista ljuset lyckades jag nypa honom igår kväll istället!
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Premiärmorgon: med tre timmars sömn och ett fruktansvärt jaktbegär smög jag ut till passet där jag sett en fin gammal bock hela sommaren. Det tog inte länge förrän han blev synlig ca 300 m från mig. Han gick över en väg och plötsligt kom han ut på åkern framför mig. Problemet var att han gick rakt mot mig, så jag ville inte skjuta. Plötsligt försvann han bakom en liten kulle, och var otroligt nog borta sen... Mitt på åkern!? Me skam den som ger sig.. Efter en jävligt spännande ansmygning i det sista ljuset lyckades jag nypa honom igår kväll istället! Trevligt en sådan herre har jag själv sett ut..var dock borta igår, bara damerna hans kom fram
Publicerat Augusti 17, 201313 yr God dag, jag brukar inte vara så road av att skriva om mina egna jakter eller visa upp mitt fällda vilt på bild om det inte finns något särskilt syfte. Dem här gången kommer det en bild eftersom premiärbocken blev en enhörning! Det fanns inga som helst spår av rosenstock och kraniet var alldeles slätt där horn nr 2 borde ha suttit. Utöver detta var levern extremt liten ungefär som en snusdosa men i övrigt verkade alla organ vara helt normala och bocken för årstiden normalt hulll. Teorier någon? Henrik
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Teorier någon? Henrik Efter din beskrivning så har jag ingen annan förklaring än en genetisk avvikelse/mutation. Alltså har du skjutit råbockarnas X-men /Mike
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Efter att ha släppt tre bockar igår kväll så steg denna gamling fram i sista ljuset.
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Efter din beskrivning så har jag ingen annan förklaring än en genetisk avvikelse/mutation. Alltså har du skjutit råbockarnas X-men /Mike "one-horn" his family was killed by hunters and he swore to revenge them, born with only one horn he set out on his adventure unluckily he step out on a field guarded by a hunter and died without revenging anybody may one-horn rest in peace" hoppas du tar tillvara trofén
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Fan va det ska blåsa. Känns som att de står inne och trycker i trygga skogen. Bästa som skulle kunna hända nu är väl att det slår om och blir fint. Ser dock inte ut så...
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Blir tyvär ingen jaktidag. Mår illa har sovit halvadan, illamående allt snurrar
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Blev en kort historia igår kväll. Slängde upp bössan på axeln och gick ut genom dörren. Efter ca 50m såg jag två smaldjur på åkern och smög lite vidare, efter ytterligare 20m såg jag en bock. 5 minuters jakt, sen var det bara "jobb" De bästa var att det blev ju inte så långt att bära (Självklart glömde jag telefonen på diskbänken, inte för att det var långt att hämta den, men jag var mest koncentrerad på att ta ur...)
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Dags för första inlägget på detta forum. Blev två stycken igår. En fyrtaggare på morgonen och en liten sextaggare på kvällen. Mina första bockar!! Imorgon blir det att sitta på hemmamarken och se om det blir en till.
Publicerat Augusti 17, 201313 yr getter och kid i överflöd bockarna är få och vara lockade in en get med kid på 25-30 meter
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Samma åker, samma bock, samma tid, lockade in på 25m och då har man självklart inget skottläge och sedan står han och glor i ett par minuter sen vänder han 180 och springer iväg med arslet emot mig...
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Jag hade turen att få fälla denna gamla krigare ikväll. Jag tog mig in på 20m och kunde sen skjuta ett halsskott vilket fungerade bra då 222an laddas med varmintkulor eftersom jag alltid satsar på att skjuta mer rovvilt än rådjur. Spännande att komma så nära inpå rådjuren och titta lite, den gamle hade getsällskap, gott om mat och en bäck alldeles i närheten så han hade det nog rätt bra fram till slutet.
Publicerat Augusti 17, 201313 yr Grattis Kristian! Jag ska ut imorgon bitti och se om jag inte kan knäppa mig något