Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2013

Featured Replies

Publicerat

post-2426-13767721772116_thumb.jpg

Från premiärdagskvällen.

Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.

• Svar 204
  • Visningar 28,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Grattis Kristian! :thumbsup:

Jag ska ut imorgon bitti och se om jag inte kan knäppa mig något ;)

Tackar!:-)

Det får du allt göra och jag hoppas det är den granna kipplaufen som är med ut, skitjakt på dig.;)

Publicerat

Både jag och brodern fick varsin bock igår kväll:-)

Eftersom det var sent och båda djuren gick ur synfältet så fick föräldrarnas drever lite träning ,ingen av dem hade gått långt men han visade ändå att han går att lita på.

Publicerat

Faen ikke ret vind for mig,får bare baue når han for vind af mig :woot:  ok men han lever kalle dk :yes:  på igen.

Publicerat

Släppte en returbock på morgonen då den tyvärr var på fel ställe, låg en gård bakom så det var ingen möjlighet att skjuta.

Tog samma pass på kvällem då den har setts där även kvällstid.

Ingen returbock kom men jag fick en fin sextaggare mer eller mindre i knät, den kom ut på ca 15 meter genom en dunge med björksly och gick rakt mot mig.

Efter vad som kändes som en evighet så lyckades jag tillslut att få upp bössan utan att den såg mig och komma till skott, missbedömde tyvärr hur snett den stod så skottet gick lite snätt men det gick bra iaf.

Publicerat

Blev en till i kväll. Fin 6:a, 130 m, kanten hygge. 1 bog trasig. Trevlig trofé.

post-11057-13768582859967_thumb.jpg

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Ja de var fina. Kanske en medalj.

post-11057-13768590687589_thumb.jpg

post-11057-13768590877129_thumb.jpg

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Blev en till i kväll. Fin 6:a, 130 m, kanten hygge. 1 bog trasig. Trevlig trofé.

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk HD1376858285.160450.jpg

iPad Tapatalk HD

Fin :)

Publicerat

Han var verkligen vacker..bra horn....helt perfekt i hull och päls. Tack till Diana för att jag fick den äran.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

fick en fin herre nu i natt han kom ut dryga 180m ifrån passet på lock men han vågade inte komma närmare så jag fick gå till han ist sköt på dryga 80 meter

hade med både lärling och labben så dom fick ju se en mobil lövhög in action

post-4314-0-96712800-1376865683_thumb.jp

post-4314-0-85998200-1376864978_thumb.jp

Publicerat

Grattis alla bockskyttar! :smile:

Publicerat

Sent igår kväll så kom denna fina herren ut i det sista ljuset då jag hade gett upp och började gå hemåt men jag bestämde mig för att titta en sista gång och tur att jag gjorde det! 

Knall och fall med 222:an på ca 80m :) Gött med lite flyt då det har vart motvind ett bra tag nu  :thumbsup:

post-6127-0-86668800-1376940484_thumb.jp

Publicerat

igår kl 19,15 gick den här i backen. ytterligare 2 st spetsbockar brukar visa sig här.

post-4248-0-32314000-1376950865_thumb.jp

Publicerat

Fick smyga ut till passet då ett smaldjur gick på vallen. Började med buttolon och ca 10 min senare kom denna herre som ett skott men BAKIFRÅN ut på vallen  :woot: Det va inte mer än ett par meter ifrån mig där jag satt med ryggen mot en björk. Fick stopp på honom med en vissling. Avståndet blev inte mer än 15m. 

post-5772-0-63551500-1376955285_thumb.jp

Publicerat

Grattis på er bockskyttar! :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Var ute i fredags morse och fick mig den bocken jag spanat på en längre tid, en udda sextaggare. Sköts strax efter kl.06:30.

Söndag morgon var det dags igen, på samma ställe klev bock nr2 ut som även varit under observation. En udda fyrtaggare med begynnande taggar framtill.

Denna var dock tråkigt nog sjuk, hittade stora varfyllda klumpar i den, både i skinn och kött. Efter konsultation med SVA beslutade jag att kassera allt.

några dagar innan post-2286-0-19253100-1376985322_thumb.jp   sextaggaren  post-2286-0-89722200-1376985328_thumb.jp  fyrtaggaren post-2286-0-22683100-1376985336_thumb.jp

Publicerat

Åkte ut och satt mig i tornet 06 i morse, Kl 07 tittar han fram och går ut i högt gräs, Kl 08 springer han och ställer sig i en glugg.

post-6266-0-76848600-1377000671_thumb.jp

Publicerat

Igår kväll så gäckade en grann bock mig :happy:

Jag satt bredvid ett spannmålsfält som inte ingår i vår egen jaktmark och i spannmålet så traskar en Get och Bock runt, jag såg dem på väg dit så jag smög i pass med Rådjuren redan på plats.

Från 200 m håll så lockade jag med viss möda in Bocken till 20m men den vägrade lämna spannmålet, efter ca 30min inom skotthåll så kastar vinden ett litet uns vilket gör att Bocken hoppar rakt upp och drar som en avlöning rakt ur marken :wallbash:

Ser man det positivt så finns det en Bock att jaga på ett ställe man känner till men så vansinnigt positiv var jag inte när jag stövlade hem :biggrin:

Publicerat

Sent igår kväll så kom denna fina herren ut i det sista ljuset då jag hade gett upp och började gå hemåt men jag bestämde mig för att titta en sista gång och tur att jag gjorde det! 

Knall och fall med 222:an på ca 80m :) Gött med lite flyt då det har vart motvind ett bra tag nu  :thumbsup:

Grattis Anders!

De där hornen blir en fin klädhängare :wink:

Publicerat

Grattis Anders!

De där hornen blir en fin klädhängare :wink:

Tackar Martin!

Jo dom räcker väl till att hänga någon liten handduk på ;)

Tråkigt och höra med bocken men du tar honom nästa pass :thumbsup: Var den större än min? Hände typ samma med min fast det tog mig tre långa pass innan det gick vägen :tongue: Han kom i sista ljuset efter att jag börjat gå hem och jag hade en frisk vind i ryggen men jag hade smetat på "hjortmysk" vid passet i hopp om att dölja min lukt, han stannade till och vädrade i luften och då föll han ihop :smile:

Publicerat

Tackar Martin!

Jo dom räcker väl till att hänga någon liten handduk på ;)

Tråkigt och höra med bocken men du tar honom nästa pass :thumbsup: Var den större än min? Hände typ samma med min fast det tog mig tre långa pass innan det gick vägen :tongue: Han kom i sista ljuset efter att jag börjat gå hem och jag hade en frisk vind i ryggen men jag hade smetat på "hjortmysk" vid passet i hopp om att dölja min lukt, han stannade till och vädrade i luften och då föll han ihop :smile:

Nja!

Det hade mörknat så jag såg inte hur Hornprydd den var men de såg skapliga ut i Månskenet :smile:

Tråkigt var det inte jag svettades fast jag satt still :biggrin:

Nu kanske jag får möjlighet att stycka pinnbocken innan jag kommer ut nästa gång!

Publicerat

Nja!

Det hade mörknat så jag såg inte hur Hornprydd den var men de såg skapliga ut i Månskenet :smile:

Tråkigt var det inte jag svettades fast jag satt still :biggrin:

Nu kanske jag får möjlighet att stycka pinnbocken innan jag kommer ut nästa gång!

Han var säkert större än du tror, min hade ljusa spetsar så när jag såg den i den lilla ljuset såg det ut som en liten fyra men jag visste att det inte vågade sig fram en liten bock i kärnan av hans revir så jag sköt ;)

Låter bra det, jag ska rensa det sista av troffén innan jag och brorsan drar ut ikväll :dry:

Publicerat

Låter smaskens!  :tongue:

Väntar du någon dag så blir det bättre  :sick:

Det blir nog en tur för mig med, känner redan hur jaktivern börjar vibba :cool:

Publicerat

Inte samma bock idag men inte kom jag till skott ändå!

Lite dåligt bakhåll vid något tillfälle men jag kände mig rätt säker på att få ett bra skott tillfälle så jag avstod ett skapligt läge för att sedan bli överraskad av en kvinna med långa kliv och stavgång , Rådjuren drog direkt (Bock och Get).

Man behöver aldrig ångra ett icke avlossat skott. men det är väl det jag gör nu :confused: ,, bara lite  :sleep:​