Publicerat September 12, 201312 yr Har inte börjat med räv ännu men håller på med rekning av pass för vinterns lock. Har hittat flera ställen som ser giftiga ut med enorma myrar åt alla håll. Det blir att ta på sig attackplankorna och ta med sig en spade så att man kan göra några fasta lockplatser när snön lägger ordentligt.
Publicerat September 15, 201312 yr För några dagar sedan fick en Räv som tog sig en tupplur i höstsolen en Nosler i sig. Kan säga att svansen den får bli bindmaterial till flugorna förövrigt så smögs det drygt 50m till räven som ovetandes om vad som komma skulle ske fick sig en bula på drygt 70m håll Hoppas detta ger effekt till rådjuren och annat småvilt på sikt
Publicerat September 15, 201312 yr För några dagar sedan fick en Räv som tog sig en tupplur i höstsolen en Nosler i sig. Kan säga att svansen den får bli bindmaterial till flugorna förövrigt så smögs det drygt 50m till räven som ovetandes om vad som komma skulle ske fick sig en bula på drygt 70m håll Hoppas detta ger effekt till rådjuren och annat småvilt på sikt Grattis! Vilken vikt har du på kulan? kaliber?
Publicerat September 16, 201312 yr Grattis! Vilken vikt har du på kulan? kaliber? Tackar kalibern är 30: 06 och vikten på Noslern är 11,7g.
Publicerat September 17, 201312 yr Författare Tackar kalibern är 30: 06 och vikten på Noslern är 11,7g. Grattis... Hur blir skinnet efter att du klappat den? Har oxå 30-06 med oryx kula och det blir inte grannt efter en sån smäll
Publicerat September 17, 201312 yr Författare Tänkte åka ut ikväll och sjunga för rävarna men kan inte bestämma mig om vilken pipa jag ska ta med mig?? Vad tycker ni ?? Syco Tweety Vogelklage Pc-2 Hubertus muspip Knight and Hale muspip (Känner mig som en liten prylbög)
Publicerat September 17, 201312 yr Tänkte åka ut ikväll och sjunga för rävarna men kan inte bestämma mig om vilken pipa jag ska ta med mig?? Vad tycker ni ?? Syco Tweety Vogelklage Pc-2 Hubertus muspip Knight and Hale muspip (Känner mig som en liten prylbög) Ta med alihopa så kan du välja och vraka beroende på läget. Så tunga är de inte
Publicerat September 17, 201312 yr Tänkte åka ut ikväll och sjunga för rävarna men kan inte bestämma mig om vilken pipa jag ska ta med mig?? Vad tycker ni ?? Syco Tweety Vogelklage Pc-2 Hubertus muspip Knight and Hale muspip (Känner mig som en liten prylbög) Ta dem du behärskar. Men vogelklage är inte dum. Samma syco tweety. Skitjakt! S.
Publicerat September 17, 201312 yr Grattis... Hur blir skinnet efter att du klappat den? Har oxå 30-06 med oryx kula och det blir inte grannt efter en sån smäll Kan säga så här ingången blir skapligt fin. Men utgången..mja, svansen fick jag förövrigt apportera 2m från räven. Så inte direkt någon fin kula på så sätt.
Publicerat September 20, 201312 yr Författare Perfekt vak väder igår klart med fullmåne men det enda levande som kom inom skotthåll var en vilsen kissemiss men dyckte det va synd att göra den ett huvud kortare
Publicerat September 23, 201312 yr Någon som ska ut ikväll? Tanken var de. Men med 17 s/m går de inte att locka så de får va. S
Publicerat September 23, 201312 yr I morgon ska gubben montera åtelbelysning åt mig, sedan börjar nattjobbet med 222:an
Publicerat September 24, 201312 yr Detta är en populär post. 3:e drevräven för säsongen:-) Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Publicerat September 24, 201312 yr Författare Va själv ute en sväng igår men det enda man såg var två harar tills man körde hem... var nära att köra på en räv som kom över vägen slitandes på ett baklår ifrån ett rådjur som den fick kämpa och titta surt på mig gjorde den
Publicerat September 24, 201312 yr Detta är en populär post. Var ute en sväng och skulle testa att nedlägga dovkalv (skyddsjakt) kommer 4hindar med kalvar..väl med korset i bogen på en kalv så sticker dem som ett jehu!..en rävvalp kommer då vid vallkanten bakom mig och smyger Noslern gjorde jobbet med knall o fall effekt.
Publicerat September 29, 201312 yr Var ute och passa på rå idag så tänkte jag att jag skulle prova min nya Verminator tweety, den funka kanon!! :-)
Publicerat September 30, 201312 yr Författare Grattis.... Jag får fan inte fram rätt ljud ifrån min syco tweety får kömpa som ett djur för att få det där fladdrande ljudet om man kan kalla det så... någon som har några tips eller fler som har samma problem??
Publicerat September 30, 201312 yr Jag vet inte riktigt vad som är "rätt" ljud men den är jobbig att blåsa i..
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Första för den här säsongen. En skabbangripen årsunge som slapp lida mer.
Publicerat Oktober 7, 201312 yr Tack! Har sett ett rådjur under gårdagens jakt med de absolut största horn jag någonsin sett. De var nog tre gånger öronens längd med vackra vita spetsar. Däremot ingen mera räv under kvällen.
Publicerat Oktober 8, 201312 yr Detta är en populär post. I går startade rävvaken här hos mig, har åtlat lite med slaktrester och hundmat i en månad nu men igår satte jag ett hagelskott i en surströmmingsburk för att sprida lite golukt åt micklar lite längre ifrån. Startskottet har gått nu gäller dålig nattsömn framöver
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Författare Låter roligt som fan men synd att man inte har någon mark som man kan anlägga en åtel på