Publicerat Oktober 15, 201312 yr Detta är en populär post. Blev ingen kalv idag under älgjakten men en lagom stor mickel räv kom trevandes fram mot skymningen. Knall och fall. Första viltet med första studsaren och min första räv någonsin Skjuten med Sierra Gameking 150gr laddad med 42,5 grains Rhino 14. Utgångshålet blev faktiskt riktigt fint, inte större än en femkrona //Niklas
Publicerat December 6, 201312 yr Brorsan hade påhälsning av en Skabbräv häromdagen och vi bor grannar, det tog 3 dagar till för räven att hämta mat ur min Tunnelfälla så pass att den hittade fram till snubbeltråden, Jag matar matar fällan för mycket tror jag . Nu är den befriad och har fått en hedersam kremering.
Publicerat December 6, 201312 yr Inte fångade han någon räv! Det fick jag göra Men han talade om att den fanns där så han kan få lite kred
Publicerat December 7, 201312 yr WWF har en åtel med värsta arrangemanget där jag jagar räv. Lånade deras koja som är byggd för fotografering igår, har inte hunnit ställa dit vårat torn ännu. Helvete vad jag frös, bra isolerat men ingen värmekälla och ffa.. ingen vettig glugg! Ett hål i väggen försett med tygstrumpa anpassad för kameralins. Vart bökigt att balansera horneten där och försöka kika ut igenom hålet samtidigt.. Kändes som det skulle funka oavsett men jag tror stormen och snöfallet gjorde att rävarna höll sig lugna. Måste få ned stora tornet! Nu när snön kom så vart det rejält mycket ljusare faktiskt..
Publicerat December 7, 201312 yr Inte fångade han någon räv! Det fick jag göra Men han talade om att den fanns där så han kan få lite kred Ok!
Publicerat December 7, 201312 yr WWF har en åtel med värsta arrangemanget där jag jagar räv. Lånade deras koja som är byggd för fotografering igår, har inte hunnit ställa dit vårat torn ännu. Helvete vad jag frös, bra isolerat men ingen värmekälla och ffa.. ingen vettig glugg! Ett hål i väggen försett med tygstrumpa anpassad för kameralins. Vart bökigt att balansera horneten där och försöka kika ut igenom hålet samtidigt.. Kändes som det skulle funka oavsett men jag tror stormen och snöfallet gjorde att rävarna höll sig lugna. Måste få ned stora tornet! Nu när snön kom så vart det rejält mycket ljusare faktiskt.. Snyggt upplägg! En åtel som du inte behöver underhålla själv
Publicerat December 20, 201312 yr Detta är en populär post. Igår morse så tittade jag till fällan och då var den inte igenslagen, när jag kom hem från jobbet så hade denna stackaren trillat dit. Jag hann inte ens avliva den för den hade troligen använt sina sista krafter till att ta sig in i fällan Den låg stel när jag öppnade fällan så den hade troligen legat död några timmar också. Jag får helt enkelt hålla med mer god mat i fällan för det är ju meningen att de ska luras in i ett tidigare skede.
Publicerat December 21, 201312 yr Igår morse så tittade jag till fällan och då var den inte igenslagen, när jag kom hem från jobbet så hade denna stackaren trillat dit. DSC_0442.JPG Jag hann inte ens avliva den för den hade troligen använt sina sista krafter till att ta sig in i fällan Den låg stel när jag öppnade fällan så den hade troligen legat död några timmar också. Jag får helt enkelt hålla med mer god mat i fällan för det är ju meningen att de ska luras in i ett tidigare skede. Mkt skabb på ön ?
Publicerat December 22, 201312 yr Mkt skabb på ön ? Hemmavid verkar vara ordentligt mycket jag antar att det gäller ett större område men jag har inte sett så mycket på andra ställen. De senaste 3 som jag har tagit hemma är nog från samma kull , de har tagits under en kortare period och verkar vara ungrävar med ungefär lika långt gången skabb så de har väl fått den i samma gryt kan tänkas.. Hoppas jag har fått dem nu så jag slipper hantera fler sådana på ett tag
Publicerat December 23, 201312 yr Isch, skabbräv luktar inget vidare. Här finns inte en snöflinga kvar bara blankis nätterna är svarta som sot.
Publicerat December 27, 201312 yr Nu ska jag iväg och jaga en sväng! hoppas få fälla 6:e för säsongen:) För schiller såklart!
Publicerat December 27, 201312 yr Nu ska jag iväg och jaga en sväng! hoppas få fälla 6:e för säsongen:)För schiller såklart! Lycka till! Jag väntar avundsjukt här på rapport :-)telefonskrivet
Publicerat December 27, 201312 yr Går halvdant än så länge tyvärr:/ inget uppe än.. Är det direktrapportering från skogen? Kör hårt pöjk.
Publicerat December 27, 201312 yr Upptag för 40min buktade rätt fint i 15-20min sen ut över asfaltsväg och tappt...undra jag om de verkligen va räv...hoppas på de. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 27, 201312 yr Jakten slut. Finnen drev rådjur .. Länge.. Astock drev en eäv som fick vind o kastade hela tiden. Fick koppla nu innan mörkret. Gillar inte riktigt sånahär jakter med 30 skyttar. Rätt ineffektivt!:/
Publicerat December 27, 201312 yr Aj 17, vad tråkigt. Bättre tur nästa gång. Sånt är livet! Hoppas på ett rådjur imorgpn istället!