Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GPS-Pejl!

Featured Replies

Publicerat

Jag och min far har gråhund tillsammans men jag har nu en jämte så han jagar själv med gråhunden. Han har nu bestämt att han ska köpa en GPS-Pejl till gråhunden. Vad finns det för olika märken och vilken rekomenderar ni?

Har kikat mest på Pointer Hund GPS. Tycker den verkar fin.

• Svar 135
  • Visningar 15,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jag har beställt en Tracker Mayway...får den i början på denna vecka...vad jag hört om den så funkar den kanon nu.

Har också jagat med dom som har Pointer solutions Gps dom funkar också väldigt bra...men jag ville hellre ha sändarn i halsbandet än på ryggen på hunden i en väst så därför valde jag Trackern.

Får se själv när man får den hur den verkligen fungerar.

Publicerat

Kan helt klart rekomendera Pointer hund gps fungrerar alldeles utmärkt.

Publicerat

har en pointer, funkar helt suveränt.

Har den gamla selen och en lång antenn- har hur bra täckning som helst, kan tappa den nån gång där jag jagar men det  är på baksidan om månen ;).

Den funkar med lång antenn där jag klättrar runt med alla andra telefoner jag haft.

Vet även att handenheten används av folk som jobbar där det är "skitdåligt" att ringa, har bra täckning även om du har korta antennen....

Den funkar hur bra som helst men den får inte bli våt, som all elektronik...

Publicerat
  • Författare

Lutar åt Pointer. Blir nog en sådan. Börjar ju bli tight med tid. Jakten är ju snart igång  ;) MEn man ska ta en lång antenn för bättre täckning. Verkar ju skilja lite mellan den å korta.

Publicerat

funkar väl även med en kort, men vet man att det inte går att ringa överallt där man jagar är nog en lång att rekomedera..

Du kommer bli nöjd, törs jag lova med en pointer ;)

Publicerat

Träffade just en kompis som skaffat den nya Tracker GPS till sina älghundar...han var supernöjd över den...Han änvände pointern i fjol...och den funkade också bra.

Publicerat

Har just kommit hem från skogen och har gjort ett första test på min stövare av min nyinskaffade Tracker MyWay GPS...och det funkade bra...lite knepigt med alla funktioner bara,men mycket att lära sig ännu.  ;D Kanon när kartorna laddas ner automatiskt.  ;D

Publicerat

Pointer har jag och är otroligt nöjd så lättandvänd tracker sägs vaa ;)r krånligare att andvända men är säkert bra den oxå

Publicerat
Pointer har jag och är otroligt nöjd så lättandvänd tracker sägs vaa ;)r krånligare att andvända men är säkert bra den oxå
Den nya modellen Tracker som jag har så tycker jag att är mycket lätt att använda...även min kompis har en sådan som han nu bara använder fast han har en pointer också.

Men pointern funkar nog också bra,har jagat med flera som har sådana och dom är nöjda....och även jag tycker att pointern funkar utsökt.  :D

Men skall testa min ännu mer innan jag drar några förhastade slutsatser.  ;)

Publicerat

Ska hämta min pointer idag får se hur det funkar.

Dom som provat är supernöjda.

Publicerat
  • Författare

Blev en Pointer. Kom igår så nu blir det spännande att prova. Tack för alla svar.

Publicerat

Har testat  min nya Tracker MyWay lite mera nu och den funkar kanon...äntligen slut på allt sökand efter hunden.  ;D

Publicerat

Ni som redan har svarat får gäran fortsätta att komma med kommentarer då jag är säker på många är nyfikna på hur dom olika fungerar. Det är ju trots allt en ganska stor investering det handlar om och man vill gärna veta så mycket som möjligt innan man köper en.

hls

Erik 

Publicerat

Har nu testat Pointern och det funkar kanon bra man vet ju precis var hunden är!!!

Vad har ni för abonemang till era ???

Själv har jag Halebop 49öre sms laddar jag korten för 300kr på en dag så får jag smsa gartis i 30dagar högst 3000sms.

Publicerat
Har nu testat Pointern och det funkar kanon bra man vet ju precis var hunden är!!!

Själv har jag Halebop 49öre sms laddar jag korten för 300kr på en dag så får jag smsa gartis i 30dagar högst 3000sms.

Har du en pointer med gps på ryggen på hunden eller har du gps i halsbandet.

Har testat min tracker MyWay ytterligare och den funkar också kanon...  ;)

Helt otroligt viken fin grejj att ha GPS på hunden....  ;D

Publicerat
  • Författare

Har provat Pointern i en vecka nu. Måste säga att det är helt underbart att jaga med denna pryl. Vet alltid precis var hunden är och fungerar bra trots dålig täckning. Behövs inte mycket för att få kontakt med hunden. Har inte hunnit prova alla funktioner men är supernöjd hittills i alla fall  ;)

Publicerat

Telia Refill. Med tjänsten, 99kr/mån 5000sms.

Publicerat
Har provat Pointern i en vecka nu. Måste säga att det är helt underbart att jaga med denna pryl. Vet alltid precis var hunden är och fungerar bra trots dålig täckning. Behövs inte mycket för att få kontakt med hunden. Har inte hunnit prova alla funktioner men är supernöjd hittills i alla fall  ;)

Pejlen är suverän, inget att diskutera så länge det finns täckning. Turligtvis har vi ganska bra på våra marker.

Det verkar finnas bra med älg kring Pirttiniemi? Vi var och jagade av Koppelonsölkä och Rantarova-Karhuvittiko här i Lördags och vi såg 10 älgar på någon timme.

Mvh

Publicerat
Har du en pointer med gps på ryggen på hunden eller har du gps i halsbandet.

Har testat min tracker MyWay ytterligare och den funkar också kanon...  ;)

Helt otroligt viken fin grejj att ha GPS på hunden....  ;D

Den på ryggen.

En väst gick sönder efter 2svängar ut i skogen fick en ny redan samma dag.

Publicerat
Den på ryggen.

En väst gick sönder efter 2svängar ut i skogen fick en ny redan samma dag.

Okej ! Min Tracker har i gps halsbandet och det var därför jag valde den...men såg också att pointer nu har i halsbandet...någon som provat den  ???

Tycker nog att det är en av dom bästa hundprylar jag skaffat...bara hållbarheten också är bra!

Men det lär man ju se så småning om.

• 2 weeks later...
Publicerat

Har en pointer på jämten är helnöjd med funktionen men gillar inte riktigt västen tycker inte den sitter riktigt bra på hunden.

Publicerat
Har en pointer på jämten är helnöjd med funktionen men gillar inte riktigt västen tycker inte den sitter riktigt bra på hunden.

Är du här nu också.

Får väl säga Välkommen. :)

Publicerat

Nu har oxå jag inhandlat en pointer gps kommer på torsdag, man får hoppas att man blir nöjd.

Publicerat

Är tysken redan så vidlyftig :D

Mats