Publicerat April 26, 200719 yr Nej det tror jag inte.Men, det jag for efter är att du med en extern GPS (som du nämde) bara drar ur batteriet i GPS-mottagaren men inte i din mobil iochmed att det är två burkar. Att ha tillgång till sin mobil kan ju vara bra ur säkerhetssynpunkt. Ett försök till summering: Mobiltelefon + BT-GPS +Valbar placering av BT-GPS (i kepsen ..) + Oberoende av varandra vad avser strömförbrukning + Oberoende av GPS-produkt (kan byta när det kommer en bättre/strömsnålare) - Mindre fältmässigt med två prylar att hålla reda på - Två grejor att ladda (med olika laddare?) Inbyggd GPS i mobiltelefon + Mer fältmässigt med en pryl i skogen + Möjlighet att bättre styra den inbyggda GPS-mottagarens "verkningsgrad" för längre drifttid - Sämre antennläge (i näven) - Samma strömkälla. (Är det slut på pulver, så är det) /Må Låter som en klok summering.
Publicerat Augusti 19, 200718 yr Hittade en telefon som skulle kunna vara intressant till GPS för hundarna. Står att den stöder Jawascript så den borde funka. Nån som vet mer! http://www.sonimtech.com/features_xp1.html Verkar vattentålig och med bra skärm. Mats
Publicerat September 9, 200718 yr Hittade en telefon som skulle kunna vara intressant till GPS för hundarna. Står att den stöder Jawascript så den borde funka. Nån som vet mer!http://www.sonimtech.com/features_xp1.html Verkar vattentålig och med bra skärm. Mats Telefonen stöder inte Java och inte heller Blåtand...ännu. Har varit i kontakt med dom ganska nyligen. Lät som att det kommer en telefon med detta senare iaf....
Publicerat September 10, 200718 yr såg att swepoint dogps hade fått ner kartorna till 1:20 000 i 8 skalor, Swepoint DoGps 2 halsband med skallindikator och upprigningsfunktion. Inkl programvara och baskarta från Ugland i skala 1:20 000 till 1:4 000 000. undrar om det är ett usel pr knep eller första vettiga kartan på marknaden...?? ??? men ugland hmm :-
Publicerat September 12, 200718 yr Jag har hunnit använda min gps med 1:100000 en par veckor och det ser ganska okey ut jag tror att 1:50000 kan funka bra också men mer finstilt får man inte nån vidare överblick tror jag. Kör med tracker my way och Nokia N95 lite störningar har jag haft men de blir förre så dom flesta är nog förarfel. Men telefonens batteri dras ur for blir tvungen att skaffa nån reservkälla tror jag.
Publicerat September 13, 200718 yr Jag har hunnit använda min gps med 1:100000 en par veckor och det ser ganska okey ut jag tror att 1:50000 kan funka bra också men mer finstilt får man inte nån vidare överblick tror jag.Kör med tracker my way och Nokia N95 lite störningar har jag haft men de blir förre så dom flesta är nog förarfel. Men telefonens batteri dras ur for blir tvungen att skaffa nån reservkälla tror jag. 1:50 000 är nog rätt bra...men jag jagar mest med skalan 1:20 000 tycker att man hittar dom rätta och bästa passen med den skalan...men om drevet drar i väg så Zoomar jag ut till skalan 1:50 000
Publicerat September 13, 200718 yr Har skaffat en Swepoint DoGps 2, köpte bara grundpaketet. Kör denna mot en Ericsson W 850i. Har laddat hem lite kartor och tycker dom är relativt bra för att vara grundkartor. Verkar funka rätt bra med 1:50 000 finns även 1:20 000. Återkommer när jag testat lite mer. mats
Publicerat September 13, 200718 yr Har skaffat en Swepoint DoGps 2, köpte bara grundpaketet. Kör denna mot en Ericsson W 850i. Har laddat hem lite kartor och tycker dom är relativt bra för att vara grundkartor. Verkar funka rätt bra med 1:50 000 finns även 1:20 000. Återkommer när jag testat lite mer. mats Även jag kör precis samma telefon som du och jag är nöjd med kartorna...men..jag har haft lite strul med programmet.Ibland när jag gör en ny manuell sökning så står det bara å jobbar..utan att det händer nåt.Slår jag av programmet och startar om den..och gör en ny sökning så får jag oftast positionen..men det känns lite jobbigt. Med automatisk sökning så funkar det mkt bättre. Har kontaktat Pointerjakt flera ggr men de har inget svar...men deras programerare skulle kolla dit i veckan så jag hoppas jag får svar i morgon.
Publicerat September 13, 200718 yr Med automatisk sökning så funkar det mkt bättre. Innebär detta att du ha den inställd att göra sökningar med en viss intervall. Har bara testat min med några sökningar ännu och då har det funkat
Publicerat September 13, 200718 yr Innebär detta att du ha den inställd att göra sökningar med en viss intervall. Har bara testat min med några sökningar ännu och då har det funkat Jepp, man kan ju ställa in hur ofta man vill att man ska få hundens position...5 minuter...10 minuter osv.